Bentley konečně spouští prodej modelu Bentayga Hybrid v Evropě
Bentley zahajuje elektrifikaci svých modelů a uvádí nyní na evropský trh model Bentayga Hybrid, který však byl poprvé prezentován veřejnosti již začátkem loňského roku.
Bentley od příchodu SUV Bentayga postupně rozšiřuje jeho nabídku. Debutovalo s dvanáctiválcem, později dorazil i vznětový agregát, v polovině ledna 2018 bylo představeno ve verzi, kterou pohání čtyřlitrový vidlicový osmiválec twin-turbo a začátkem března 2018 došlo k odhalení modelu Bentayga Hybrid.
Rok 2019 přinesl nejprve již dříve ohlášený model Bentayga Speed, který je podle oficiálních materiálů britské značky nejrychlejším SUV na světě. Následoval Bentley Bentayga V8 Design Series, kombinující nové doplňky Mulliner s prvky výbavy ze standardní nabídky. Podzim roku 2019 se pak u luxusního SUV nese v uvedení modelu Bentayga Hybrid na evropský trh.
Bentley Bentayga Hybrid ve svých útrobách ukrývá plug-in hybridní systém, který tvoří přeplňovaný třílitrový vidlicový zážehový šestiválec v kombinaci s elektromotorem a pohonem všech kol. Bentley při loňské premiéře tohoto modelu nezmiňoval bližší specifikace, ale nyní již uvádí některé hodnoty.
Spalovací motor disponuje nejvyšším výkonem 250 kW (340 k) a točivým momentem 450 N.m. Elektromotor má nejvyšší výkon 94 kW (128 k) a točivý moment 350 N.m. Kombinovaný výkon pohonného systému má hodnotu 330 kW (443 k) a točivý moment 700 N.m. Tyto hodnoty pak stojí za akcelerací z 0 na 100 km/h za 5,5 s a maximální rychlostí 254 km/h.
Podle oficiálních materiálů automobil má i tento zástupce modelové řady Bentayga nabízet čtveřici jízdních nastavení pro jízdu po silnici s označením Sport, Bentley, Comfort a Custom.
Novinkou je nahrazení tlačítka systému Start-Stop ovladačem pro výběr jednoho ze tří elektrifikovaných jízdních režimů – EV Drive, Hybrid Mode a Hold Mode. V čistě elektrickém režimu EV Drive má být Bentayga Hybrid schopen ujet kolem 39 km a celkový dojezd má být 747 km dle WLTP.
Hlavní cílem tohoto modelu však má být snížení škodlivých emisí výfukových plynů a Bentley nyní uvádí, že spotřeba paliva v kombinovaném režimu má být 3,5 l benzinu na 100 km a emise CO2 jsou 79 g/km dle WLTP.
Nabití baterií na plnou kapacitu má při použití domácí zásuvky trvat kolem 7,5 hodiny, zatímco wallbox má tuto dobu zkrátit na 2,5 hodiny. Stav baterií a jejích dobíjení bude samozřejmě možné sledovat a kontrolovat prostřednictvím infotainmentu ve voze a rovněž za využití chytrého telefonu.
Bentley Bentayga Hybrid se od ostatních zástupců své modelové řady v případě exteriéru liší prakticky pouze prostřednictvím příslušných označení. Pro interiér pak má být zapovězeno sedmimístné uspořádání a lze volit pouze mezi čtyřmístným nebo pětimístným uspořádáním. Samozřejmostí je špičkové provedení s vybranými materiály v čele s luxusním koženým čalouněním a obložením dřevěnými dýhami.
Bentley uvádí, že nyní již přímá objednávky na model Bentayga Hybrid na evropském i severoamerickém trhu. Cena pro zákazníky v Evropě je stanovena na 141.100 eur (zhruba 3.670.000 Kč) a dodávky prvních vozů mají být zahájeny v posledním čtvrtletí roku 2019.
Zdroj: Bentley Motors