Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley konečně spouští prodej modelu Bentayga Hybrid v Evropě

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (25)

Bentley zahajuje elektrifikaci svých modelů a uvádí nyní na evropský trh model Bentayga Hybrid, který však byl poprvé prezentován veřejnosti již začátkem loňského roku.  

Bentley od příchodu SUV Bentayga postupně rozšiřuje jeho nabídku. Debutovalo s dvanáctiválcem, později dorazil i vznětový agregát, v polovině ledna 2018 bylo představeno ve verzi, kterou pohání čtyřlitrový vidlicový osmiválec twin-turbo a začátkem března 2018 došlo k odhalení modelu Bentayga Hybrid.

Rok 2019 přinesl nejprve již dříve ohlášený model Bentayga Speed, který je podle oficiálních materiálů britské značky nejrychlejším SUV na světě. Následoval Bentley Bentayga V8 Design Series, kombinující nové doplňky Mulliner s prvky výbavy ze standardní nabídky. Podzim roku 2019 se pak u luxusního SUV nese v uvedení modelu Bentayga Hybrid na evropský trh.

Bentley Bentayga Hybrid ve svých útrobách ukrývá plug-in hybridní systém, který tvoří přeplňovaný třílitrový vidlicový zážehový šestiválec v kombinaci s elektromotorem a pohonem všech kol. Bentley při loňské premiéře tohoto modelu nezmiňoval bližší specifikace, ale nyní již uvádí některé hodnoty.  

Spalovací motor disponuje nejvyšším výkonem 250 kW (340 k) a točivým momentem 450 N.m. Elektromotor má nejvyšší výkon 94 kW (128 k) a točivý moment 350 N.m. Kombinovaný výkon pohonného systému má hodnotu 330 kW (443 k) a točivý moment 700 N.m. Tyto hodnoty pak stojí za akcelerací z 0 na 100 km/h za 5,5 s a maximální rychlostí 254 km/h.

Podle oficiálních materiálů automobil má i tento zástupce modelové řady Bentayga nabízet čtveřici jízdních nastavení pro jízdu po silnici s označením Sport, Bentley, Comfort a Custom.

Novinkou je nahrazení tlačítka systému Start-Stop ovladačem pro výběr jednoho ze tří elektrifikovaných jízdních režimů – EV Drive, Hybrid Mode a Hold Mode. V čistě elektrickém režimu EV Drive má být Bentayga Hybrid schopen ujet kolem 39 km a celkový dojezd má být 747 km dle WLTP.

Hlavní cílem tohoto modelu však má být snížení škodlivých emisí výfukových plynů a Bentley nyní uvádí, že spotřeba paliva v kombinovaném režimu má být 3,5 l benzinu na 100 km a emise CO2 jsou 79 g/km dle WLTP.

Nabití baterií na plnou kapacitu má při použití domácí zásuvky trvat kolem 7,5 hodiny, zatímco wallbox má tuto dobu zkrátit na 2,5 hodiny. Stav baterií a jejích dobíjení bude samozřejmě možné sledovat a kontrolovat prostřednictvím infotainmentu ve voze a rovněž za využití chytrého telefonu.

Bentley Bentayga Hybrid se od ostatních zástupců své modelové řady v případě exteriéru liší prakticky pouze prostřednictvím příslušných označení. Pro interiér pak má být zapovězeno sedmimístné uspořádání a lze volit pouze mezi čtyřmístným nebo pětimístným uspořádáním. Samozřejmostí je špičkové provedení s vybranými materiály v čele s luxusním koženým čalouněním a obložením dřevěnými dýhami.

Bentley uvádí, že nyní již přímá objednávky na model Bentayga Hybrid na evropském i severoamerickém trhu. Cena pro zákazníky v Evropě je stanovena na 141.100 eur (zhruba 3.670.000 Kč) a dodávky prvních vozů mají být zahájeny v posledním čtvrtletí roku 2019.

Zdroj: Bentley Motors

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (25)

Doporučujeme

Avatar - _Karel_
28. 9. 2019 17:45
Re: Hokej v pojmoch HEV a PHEV
Pokud velká SUV jako CR-V nebo RAV4 umí jezdit za 6l benzínu a stojí normální peníze, nevidím důvod proč by mi mělo vadit, že vozím baterky navic.
28. 9. 2019 14:37
Re: Hokej v pojmoch HEV a PHEV
Hybrid kombinuje výhody i nevýhody aut se spalovákem i e-auta. A je to názor a úhel pohledu, co je důležitější pro konkrétního člověka. Např. v Holandsku, které hybridy dotuje, se hybrid na kabelu dobíjení v podstatě neobjevuje, takže z ekologického hlediska jsou hybridy hodně diskutabilní. Pokud jezdím hybridem, tak v zásadě buď tahám spalovací motor zbytečně, nebo aku a elektromotor. A pokud osciliuji mezi palivem a elektřinou, tak jezdím více méně se studeným motorem a to pro ekologii ani životnost agregátů není vůbec nic dobře. Mne to stále vychází na e-auto s dojezdem do 200 km a auto se spalovákem - tedy místo jednoho dvě auta. Je to skutečně ten ekologický cíl ?
Avatar - _Karel_
28. 9. 2019 11:39
Re: Hokej v pojmoch HEV a PHEV
Já teda hybrid vidím jako smysluplný, možnost mít benzín a přitom slušnou spotřebu mi přijde zajímavá.
Tedy obecně, ne zrovna u Bentley.
28. 9. 2019 10:39
Re: Hokej v pojmoch HEV a PHEV
V zásadě je hybrid technický nesmysl - mít dva zdroje pohonu v jednom autě. Nicméně je to jediná cesta, jak automobilky mohou splnit stále přísnější požadavky na emise (čistě elektrická auta jsou velmi drahá a jen velmi omezeně použitelná) a u hybridů se to daří díky WLTP, což je v podstatě legalizace principu dieselgate - auto se při měření emisí chová jinak, než při běžném provozu. Typicky Mitsu PHEV, které má udávanou spotřebu (dle méně přísné NEDC) do 2 litrů ale reálnou má 7,3 l (test ACZ).
27. 9. 2019 23:38
Re: Hokej v pojmoch HEV a PHEV
Automobilka je podnikatelský subjekt a jeho primárním cílem je tvořit zisk. Když ten zisk mohou dosáhnou pomocí regulací EU na CO2, tak jej dosáhnout tím, že budou chrlit EV a PHEV auta, protože "zájem" klientů jim zajistí právě horliví úředníci, kteří mají pocit, že dělají dobro, ale ve skutečnosti jenom přihrají nový kšeft automobilkám. Řeči o tom, jak automobilky o něčem nejsou přesvědčené nebo něco chtějí či nechtějí jsou pohádky pro malé děti. Automobilky prostě vyrábí to, na čem mohou vydělat a je jim srdečně jedno, jestli je to s regulací kohokoliv (EU, národních států, Číny, USA nebo kohokoliv jiného) nebo bez regulace. V Evropě je v současné době evidentní, že automobilky mohou uspět jenom s EV a PHEV, protože evropští regulátoři nastavili podmínky tak, že jakýkoliv jiný pohon nedává smysl. Takže automobilky včetně Bentley toho jednoduše využijí,