Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley Bentayga: Sériová výroba opulentního SUV zahájena

David Bureš
Diskuze (27)
První SUV od Bentley je v tuto chvíli nabízeno s jediným motorem – šestilitrovým dvanáctiválcem twin-turbo. Počítá se ale i s naftovým agregátem.

Bentley ve své továrně v Crewe zahájilo sériovou výrobu svého prvního SUV, modelu Bentayga. Zahájení výroby Bentaygy je jednou z největších investicí v historii automobilky, bylo do ní vloženo na 840 milionů liber (cca 32 miliard korun).

Část investovaných prostředků – 9,5 milionu liber (361 milionů korun) – pochází od britské vlády, která Bentley podpořila regionálním grantem. Výměnou za to automobilka vytvořila stovky pracovních míst a zajistila výrobu v Crewe i do budoucna.

Sériová výroba Bentaygy byla zahájena po takřka čtyřech letech od premiéry konceptu EXP 9 F, který byl jejím předobrazem. Fáze mezi konceptem a odstartováním sériové výroby však znamenala mnohé změny – designéři rozsáhle upravili tvary auta a přiblížili je ostatním modelům značky.

První produkční exemplář Bentaygy byl dokončen v antracitovém laku karoserie. Práce na jeho vzniku trvaly 130 hodin, během procesu montáže prošel novou karosárnou, novou lakovnou a novou montážní linkou. Na výrobě některých komponent se podílí i závod VW Group v Bratislavě. To všechno bylo součástí investic Bentley.

V minulosti se objevily zprávy, že první sériový exemplář Bentaygy bude dodán britské královně Alžbětě II. Zatím ale tyto informace automobilka nepotvrdila.

Prvním zákazníkům budou exempláře Bentaygy dodány v průběhu ledna 2016. Automobilka na SUV eviduje více než 3.600 objednávek, přičemž minimálně sedm z nich pochází také od českých zákazníků.

Prvních 608 vyrobených kusů vznikne ve speciální verzi First Edition. Jejími svébytnými prvky jsou britské vlajky na karoserii i v interiéru, 20" kola, kontrastní diamantové prošívání, speciální ambientní podsvícení, osvětlené prahové lišty nebo velkorysé dýhování.

V tuto chvíli je Bentayga nabízena s jediným motorem, benzinovým 6.0 W12 twin-turbo o výkonu 447 kW a točivém momentu 900 N.m, který spolupracuje s osmistupňovým automatem. Nabídku později obohatí také plug-in hybrid nebo naftový čtyřlitrový osmiválec přeplňovaný elektrickým turbodmychadlem.

David Bureš
Diskuze (27)
Avatar - Ji/Ri
30. 11. 2015 17:36
Re: Dotaz na superexperta Burese
Proč jsi tak frustrovaný? Ipáku s pihou na kráse, je to jen tvůj boj. Něco ti očividně schází, ale je to handicap spíše z dětství ještě. Tak si ten svůj boj užij a čmuchej... jen opatrně, ať si nenabereš do šňupáčku. ;-)
Avatar - Barry Lyndon
30. 11. 2015 15:09
Re: Nafta?!
každý druhý? Dokud ponecháme člověkům možnost rozhodovat, budou jejich rozhodnutí špatná.
Re: Dotaz na superexperta Burese
Jiříku, más pravdu. Clovek jako ty který rozsiruje fekální vulgarity, pomluvy a lzi vlastní stín nepřekročí. To není zádný "můj boj", maximálne tvuj.

Holt není nad moravskoslezského "podnikatele" na úrovni. >:D >:D >:D

Přeji hezký den do Havířova.
Avatar - Ji/Ri
30. 11. 2015 13:06
Re: Dotaz na superexperta Burese
Vlastní stín nepřekročíš.... ;-) to je tvůj boj, mulťáku :-)
Re: Dotaz na superexperta Burese
Není zac, prolhaný Jiříku.