Bentley chystá novou generaci motoru W12
Přijde-li řeč na motory Bentley, hovoří se v poslední době především o čtyřlitrovém vidlicovém osmiválci, který je nově dostupný pro modely Continental GT a GTC. Britská automobilka ale i v budoucnu počítá s dalším vývojem motoru W12.
Výrobce luxusních automobilů z Crewe chystá úpravy svého šestilitrového dvanáctiválce s uspořádáním válců do W. Nová verze tohoto agregátu bude úspornější než ta současná, aby mohla být používána v dnešním světě, ve kterém není přáno žíznivým motorům.
Ralf Frech, šéf technického oddělení Bentley, nedávno serveru What car? uvedl, že motor W12 může dostat stejné prvky jako nový čtyřlitrový vidlicový osmiválec, který byl vyvíjen společně s Audi. Klíčem k nižší spotřebě je u tohoto osmiválcového agregátu vedle propracované řídící elektroniky motoru, také přímé vstřikování, nízké vnitřní tření či účinná turbodmychadla. Nechybí ani systém vypínání poloviny válců pro snížení spotřeby paliva.
Pokud by dvanáctiválec do W dostal stejnou techniku jako V8, mohl by se jeho výkon podle Frecha přiblížit hranici 441 kW (600 k). V aktuálním Continentalu GT/GTC je dvanáctiválec naladěn na 423 kW (575 k) a 700 Nm.
Nový motor by mohl spolupracovat s osmistupňovou samočinnou převodovkou, kterou Bentley v současnosti údajně vyvíjí. Osmistupňový automat je už dodáván ke čtyřlitrovému osmiválci v Continentalu GT V8.
Britská automobilka podle Frecha zvažuje použití hybridního pohonu, budoucí Bentley by tak mohly být plug-in hybridy. Šéf technického oddělení Bentley uvedl, že konstruktéři čekají na další generaci hybridní techniky, protože současná řešení nefungují.
Hybridní ústrojí by mohlo být za příplatek u limuzíny Mulsanne nebo u chystaného SUV.