Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley možná čeká nový začátek, tentokrát pod vedením Audi

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Poslední rok je pro automobilový průmysl náročný hned z několika důvodů, není tedy divu, že se mluví o velkých změnách i ve strukturách těch největších hráčů.

To je ostatně případ i koncernu Volkswagen, který by měl v současnosti řešit budoucnost několika svých značek. A zatímco Bugatti nejspíš zamíří pod křídla chorvatského Rimacu (který ale na oplátku z části přejde do vlastnictví Porsche) a nad Ducati se opět stahují mračna, značku Bentley nejspíš čeká změna vedení v rámci koncernu.

Podle informací magazínu Atumobilwoche, který citoval vlastní zdroje uvnitř koncernu VW, totiž šéf koncernu Herbert Diess údajně přemýšlí o převodu značky Bentley pod přímé vedení značky Audi. Namísto Wolfsburgu by tak další směřování britské prémiové značky bylo řízeno z Ingolstadtu – stejně jako v případě Lamborghini.

V současnosti má přitom řízení značky Bentley na starosti Oliver Blume, tedy šéf značky Porsche a člen představenstva Volkswagenu. Podle Automobilwoche by ovšem převedení značky Bentley pod vedení Audi mohlo značce přinést zcela nový začátek.

Pokud by se tyto spekulace potvrdily, pak by značka Audi od příštího roku dohlížela na technologické i finanční aktivity Bentley. Britský prémiový výrobce přitom minulý rok vykazoval zisky, podle současných předpovědí se ale očekává, že rok 2020 bude pro Bentley ztrátový. Pandemie koronaviru totiž znamenala pokles prodejů, zatímco hrozící Brexit může znamenat další ztrátu ziskovosti.

Po stránce technologického vývoje se pak dá očekávat, že by značka Bentley mohla těžit z projektu Audi Artemis. Tedy projektu, který je zaměřen na vývoj zcela nové vlajkové lodi značky Audi. Ta by měla nahradit model A8 a pravděpodobně bude osazena plně elektrickým pohonem.

Nové generace tradičních modelů Bentley, jako je Continental GT a Flying Spur, by pak mohly vzniknout na nové koncernové elektrické platformě PPE (Premium Platform Electric), kterou společnými silami vyvíjí značky Audi a Porsche.

Zasadím rozdílem mezi modely Audi a Bentley by však i do budoucna měl zůstat rozdílný přístup k designu a možná i pojetí luxusu. Bentley by se totiž i nadále mělo držet své filosofie „Sustainable luxury“, tedy udržitelného luxusu, kterou konkuruje především značce Rolls-Royce (pod vedením BMW).

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
28. 10. 2020 10:30
No pod Audi to zas dopadne
to bude ala Flying Spur, to nemá s radičním Bentley nic společnýho. Poslední pravé Bentley byl Mulsanne, pokud přihmouříně oko nad tím předkem, jinak pak Arnage a Brooksland.

Ostatní je už jen parodie...
26. 10. 2020 20:13
Re: Aneb...
1. Ktore mas auto?
2. Nemam ani jedno z nich. A?
3. Lambo suv je rovnako ako cayenne plnicka kasy. Porsche vdaka nemu prezilo. Urus alebo cayenne nech len kupuju totalne automobilove nemehla, ked to podpori vyvoj klasickych sportovych aut. Nemam s tym problem. Rovnako ako pri bmw, MB, Rols...
4. Len zopakujem: lepsie lambo, bentley unifikovat, ako nechat zaniknut. Idealne riesenie by samozrejme vyzeralo inak. Lenze uctovna uzavierka nepusti.
26. 10. 2020 19:31
Re: Aneb...
Rozumiem tvojim argumentom, ale kde by lambo bolo dnes bez audi? faceliftovali uz po 25 diablo, ak vobec, alebo by vyrabali len traktory. Na vyvoj suv, by urcite prostriedky nemali. Lambo nie je ferrari. Na hubu padli nez ich prebralo audi viac krat. Takze podla mna, lepsie nez onanovat nad zbakrotovanou legendou je ked ta legenda prejde pod kridla niekoho silneho a funguje dalej. A audi je furt lepsi partner ako nejaki cinania. PS mysliet si, ze rovnaky motor robi rovnake auta je dost amatersky nazor.
26. 10. 2020 18:42
Re: Aneb...
Nemusi to tak byt. Lambo pod audi vcelku napreduje. A phaeton tiez nebola prebrandovana A8, ale svojbytny model s chasis bentley continental. Osobne si myslim, ze taketo prepajanie predajne silnych znaciek a exotov citlivych na aktualnu situaciu trhu bude obojstranne prospesne.