Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Bentley Flying Spur V8 cílí na zákazníky, kteří nechtějí řidiče

Ondřej Mára
Diskuze (20)

Prémiová limuzína s vidlicovým osmiválcem výrazně shodila a svými jízdními projevy by měla začít lákat odlišný typ zákazníků.

Automobilka Bentley si začala všímat, že stále větší procento jejích zákazníků preferuje možnost usednou za volant, než se jen nechat vozit najatým řidičem. A právě tuto rostoucí skupinu zákazníků by měl potěšit nový Flying Spur V8, který k tradičnímu luxusu značky Bentley přidává i nové řidičské zážitky.

Začněme ale od toho nejdůležitějšího, tedy motoru. Srdcem nového modelu je tradiční 4.0 litrový twin-turbo vidlicový osmiválec, známý i z jiných modelů Bentley, který by měl nabídnout nejvyšší výkon 404 kW (cca 550 k) a nejvyšší točivý moment až 770 N.m.

Oproti tradičnímu provedení s 6.0 litrovým twin-turbo motorem W12 ztratila novinka s V8 cca 63 kW a 130 N.m točivého momentu, stále však zvládá akceleraci z 0 na 100 km/h v působivém čase 4,1 sekundy a maximální rychlost se zastaví až na hodnotě 318 km/h. Oproti motorizaci W12 tak ztrácí jen 0,3 sekundy a 15 km/h.

Oproti velkému dvanáctiválci má však V8 hned dvě slušné výhody. Tou první by měla být lepší ekonomika provozu, ke které bude jistě výrazným způsobem přispívat funkce deaktivaci poloviny válců při jízdě s nízkou zátěží. Tou druhou je pak nižší hmotnost.

Ve srovnání s motorizací W12 je totiž V8 až o 100 kilogramů lehčí, díky čemuž by měla novinka působit na řidiče agilnějším dojmem. Jako doplňkovou výbavu navíc Bentley nabízí elektronický systém řízení všech kol, který dodá řízení ještě ostřejší projev, nebo systém Bentley Dynamic Ride s elektronickými stabilizátory.

Video se připravuje ...

A když už se bavíme o podvozku, sluší se také zmínit, že Bentley Flying Spur V8 bude standardně stát na 20“ litých kolech s deseti paprsky. Kdo se ale bude chtít odlišit, ten si může připlatit za specifický design exteriéru Blackline, který přidá řadu černých doplňků.

Uvnitř nechybí nic z luxusu, na který jsou tradiční zákazníci modelu Flying Spur zvyklí. Dostanou například standardní obložení z ořechového dřeva, volitelné obložení z karbonu nebo rotační část středového panelu s infotainmentem. Vzadu může být buď klasické lavice pro tři cestující, nebo dvojice komfortních křesel. Třešničkou na dortu příplatkové výbavy je pak chladicí box na dvě lahve šampaňského.

Automobilka přijímá objednávky na nový Flying Spur V8 již nyní, první kusy však zamíří na evropské trhy nejdřív před koncem roku. Další trhy si budou muset počkat až na začátek roku příštího.

Ondřej Mára
Diskuze (20)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
18. 10. 2020 12:07
Re: Nádherné auto,
kašpare, čssr někdy od roku 1979 dělalo barevnou Teslu color 110, tu jsme měli.

A hrála s dvěma menšími opravami až do roku 2003, to byla kvalita vid. Měli sme jí pořád až do toho 2003 jak druhou televizi k nové (98). To samé auta, chci vidět auto z roku 2010 v roce 2045 :-)
Ty z 85 dneska stále jezdí, blbý co.
Avatar - Barrichello
18. 10. 2020 11:58
Re: Škoda jen
Přínos nových norem pro ekologii je nulový, zatímco to livduje automobilky a zakázníkům to nutí přetechnizované krámy s poloviční životností.

V12 nepoužíval Rolls, když tam byl celá léta V8, tj pro rolls není V12 tradiční motor ani omylem. Silver cloud, Phantom, Shadow, Spirit, Spur, Corniche, Carmague....všude V8
Avatar - Hammunasakra
18. 10. 2020 07:52
Re: Nádherné auto,
No dyť to říkám = dneska koukáš na technicky ZCELA JINOU bednu než.. ale že NĚKTEŘÍ chtějí jezdit s jinými auty = ti VADÍ vysmíváš se jim a urážíš je

V roce 1997 ste měli 16 let starou socialistickou hrůzu? Ještě v roce 1997 na černobílou http://www.tvmuzeum.net/cb_pren.html socialistickou hrůzu?

V roce ´97 černobílá televize v mojeauto máš V6 z roku 1995
Avatar - Hammunasakra
18. 10. 2020 07:50
Re: Škoda jen
JE to prosté = přesto spousta lidí nechápe = že emise se snižují 60 let = a oni jen teď naletěli a tupě opakují hoaxy :-)

V12 se LOGICKY už téměř nepoužívá = to je jen znalost trochu o motorech

A ten 60 let starej V8 = je prostě starej. Ale i tak MOHL být používán dál, ale VWýrobce NECHTĚL = o tom to je. Radši použije levnější univerzální řešení = všude stejnej V8

Je to prosté = ale ty to CHCEŠ vidět jinak ;-)
Ostatně většina prodejů asi byla spíš MIMO EU = RR má dnes největší odbyty v Asii. Lidi jako ty prostě CHTĚJÍ nadávat a kritizovat EU nebo? :-O :D
Avatar - Barrichello
17. 10. 2020 21:30
Re: Nádherné auto,
Na TV koukám minimálně v roce 1997 jsem žádnou osobní neměl, ta byla rodičů :-) A byla to 16 let stará Tesla :-)