Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budoucnost Lamborghini v ohrožení? Volkswagen zvažuje jeho prodej

David Bureš
Diskuze (3)

Lamborghini v době před koronavirem zažívalo nejlepší období své historie, když jeho prodeje díky SUV Urus čile rostly. Přesto může být jeho budoucnost nyní ohrožena.

Volkswagen Group je dnes považován za největší výrobce vozidel na světě, když jeho součástí je devět značek vyrábějící osobní automobily, jeden výrobce motocyklů a další značky pro užitkové vozy, nákladní automobily či autobusy. K expanzi došlo hlavně v éře Ferdinanda Piëcha, který tento kolos budoval hlavně na přelomu tisíciletí. Jenže ve vedení už takový megaloman není, a tak hrozí, že se VW Group začne drobit.

Už delší dobu se hovoří o tom, že současný předseda představenstva koncernu Herbert Diess není takovým fanouškem superaut jako jeho předchůdci, a tak se dnes stále častěji ozývají zprávy, že by se VW Group mohlo zbavit některých svých supersportovních značek.

Spekulace zesílily minulý měsíc, když vyšlo najevo, že by Volkswagen Group mohl prodat Bugatti, a to chorvatskému výrobci elektrických supersportů Rimac. Přestože se v zákulisí mluví o tom, že by tímto krokem VW Group ve skutečnosti zvýšil podíl v Rimacu, v němž už dnes působí Porsche, zprávy o prodeji některých značek VW Group tím neustaly, ba naopak.

Server Automotive News Europe nyní přímo s odvoláním na nejmenované členy vedení koncernu VW Group tvrdí, že německá automobilka bude další budoucnost Bugatti pod svými křídly opravdu řešit. A to není všechno, v listopadu chce management rovněž jednat o další budoucnosti Lamborghini a Ducati.

Prodej těchto značek bude přitom podle zákulisním zdrojům skutečně na stole. Volkswagen Group hledá různé možnosti, jak získat více financí na další vývoj automobilů, především těch s elektrickým pohonem, a tak nabídnutí tak renomovaných značek jako Lamborghini, Bugatti nebo Ducati může být řešením, jak peníze získat. Rozhodně to ale není jediná zvažovaná možnost, hovoří se také o možnosti technologického partnerství, restrukturalizaci nebo dokonce vstupu na burzu.

Lamborghini by přitom mohlo být zajímavým lákadlem pro investory. Díky SUV Urus byly před koronavirem jeho prodeje nejvyšší v celé jeho historii a i budoucnost se jeví optimistická. Pro VW Group naopak není vhodné, že se k italským superautům ani trochu nehodí vedením koncernu tak prosazovaná elektromobilita. Dokonce se hovořilo o tlaku na konec dvanáctiválce, který je pro Lamborghini charakteristický. 

Video se připravuje ...

Zprávy o možném prodeji Lamborghini, Bugatti či Ducati přichází poté, co německé odbory nesouhlasily s rozsáhlým snižováním nákladů. Proto vedení hledá jiné cesty, jak získat peníze. Použity mají být hlavně na další elektrifikaci a digitalizaci produkce. 

„Neustále se díváme na portfolio našich značek, což platí zejména pro období zásadních změn v našem odvětví. S ohledem na narušení trhu se musíme zaměřit a ptát se sami sebe, co transformace znamená pro jednotlivé části skupiny,“ říká sám Herbert Diess.

Lamborghini i Bugatti se staly součástí koncernu VW Group v roce 1998, kdy automobilce šéfoval dnes již zesnulý Ferdinand Piëch. Právě z jeho rozhodnutí vzniklo třeba Bugatti Veyron, které se stalo nejrychlejším sériovým autem na světě. To Herbert Diess naopak sází na elektromobilitu a věří, že takový Volkswagen ID.3 způsobí podobnou revoluci jako kdysi VW Brouk nebo první VW Golf.

David Bureš
Diskuze (3)

Doporučujeme

2. 10. 2020 06:35
Diess...
Uz som tak zvedavy na tu elektrorevoluciu, ktoru zacnu tie ID nadhery :D
Avatar - KANKUNEN
1. 10. 2020 16:45
Nezoufat, on nějaký jugoslávec
sestrojí elektrickou tříkolku a pak koupí Lambo.