Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley přetahuje zákazníky krachujícího Maybachu, oslovuje i celebrity

Ondřej Láník
Diskuze (125)
Zákazníků Maybachu nebylo mnoho, ale byli velmi bohatí.

Konec značky Maybach znamená nejen zásadní strategický obrat ve skupině Daimler, ale taky novou naději na zvýšení odbytu pro ostatní výrobce ultraluxusních vozů. První reakce silných hráčů na trhu na sebe nenechaly dlouho čekat.

Šéf Bentleye Wolfgang Duerheimer agentuře Reuters potvrdil, že ukončení aktivit Maybachu je pro britskou značku příležitost, kterou hodlá využít. Od nezávazných konzultací se stávajícími majiteli Maybachů se Bentley již dokonce posunul ke konkrétnějším činům. Vše začíná exkluzivní pozvánkou vybraných VIP majitelů Maybachů do Británie k návštěvě výrobních prostor Bentley Motors v anglickém Crewe. Bentley doufá, že klientela Maybachu dále zvýší výborná čísla, kterých značka v minulých letech dosahovala.

Zákazníků Maybachu bylo řádově méně než těch, kteří zakotvili u Bentleye. V posledních letech se odbyt německých supersedanů pohyboval mezi 200 a 400 vozy ročně. Rozdíl proti Bentleyi spočívá v tom, že zákazníci Maybachu přinášeli firmě mnohem větší marže, protože utráceli mnohem vyšší částky za individualizaci objednaných limuzín.

Bentley loni prodal 7.003 vozů a poprvé od roku 2007 přinesl do výsledovky celé skupiny Volkswagen zisk. Prestižnější Rolls-Royce vykázal za rok 2011 prodej 3.538 vozů, což je historický rekord této značky. Obě automobilky těžily především z růstu poptávky po luxusních vozech v Číně. Maybach v roce 2011 prodal přes 200 vozů.

Představitelé Rolls-Royce by podle Reuters také velmi rádi přivítali zákazníky z řad majitelů Maybachů, ale jejich přímé oslovování údajně není způsob prodeje, který by Rolls-Royce preferoval.

Celosvětový prodej vozů luxusních značek [ks]
Rok200620072008200920102011
Bentley9386100147604461651177003
Maybach400400300200200200
Rolls-Royce60510101212100227113538

Ondřej Láník
Diskuze (125)
Avatar - Hammunasakra
18. 1. 2012 15:48
Re: Přímá konkurence
(hlavně) druhý odstaveček = ABSOLUTNí SOUHLAS :-)
18. 1. 2012 15:13
Re: Přímá konkurence
E je karoserií alespoň klasické kupé (bez B sloupku) na rozdíl od C a všech BMW a na rozdíl od CL, které je spíš dvoudveřový sedan (na kupé je moc velké, ale zase nemá B sloupek, je takové dost na hraně).

Jak říkáš, pokud ho postaví na technice E a design se mi bude líbit, pak by to byla zajímavá volba. CL je prostě zbytečně velké.
18. 1. 2012 15:08
Re: Přímá konkurence
Jenže motor v Mulsanne není atmosférický. ;-) Klasický motor, ale doplněný dvěma turbodmychadly. RR také nemá atmosféry, BMW atmosférické V12 už nedělá. Z D3 snad poslední atmosférický dvanáctiválec dělá Audi.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
18. 1. 2012 12:36
Re: Maybach vs. ostatní
Ano, dobrá prodejní čísla jsou zpětnou vazbou od zákazníků. Nesmíse to brát zase do extrému, v Ladě si to samé říci asi nemůžou. Co vlastně tvoří dobré podvědomí o značce, že je kvalitní? Diskuzní žvásty, nebo image výrobce? JD Power, TUV nebo podvědomí zákazníků? Odpověz si na to sám. A ještě jednou zdůrazňuji, že určitě není rovina dobré prodeje= dobré auto, jen si z toho člověk musí umět vzít ty správné informace.
Já nejsem VW fanatik, mám v oblibě úplně jiné typy aut a odlišné značky, ale ohledně mainstreamu je tohle jasná volba.
Že máš Hodnu je fajn. Na takové hospodské řeči a drahotě dílů a japonec na konec snad nemůžeš dávat. Já mám BMW a setkávám se s něčím podobným taky. Lidi jsou prostě blbí a u piva je každý brouk pytlík, to snad už víš, tak nevím proč se rozčiluješ.
Nicméně na své tvrzení v posledním odstavci nemáš podklady a tím pádem to jsou jen nepodložené řeči a bavit se v relativní rovině je jaksi o ničem.
Avatar - Hammunasakra
18. 1. 2012 10:15
Re: Přímá konkurence
Tady si "nejsem jistá" - (z mého pohledu) by kupé "mělo" být o stupínek dál ("lepší") - nicméně zrovna u MB mají politiku C a E Coupe takovou (trochu) "divnou" :-|
Nevím jestli je to proto aby CL "ještě víc vyniklo", nebo proč - ale...
.. ale pokud pro "technický základ" příštího E Coupe použijí avizovanou techniku pro E řadu - PAK "by to zajímavé být MOHLO" :yes: :-)