Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Biopaliva motorům neškodí, přesvědčuje ADAC

David Bureš
Diskuze (24)
Pouze tři miliony německých řidičů do svých aut pravidelně tankují biopalivo E10.

Německý autoklub vyvrací spekulace, že by biopalivo E10 mohlo zničit motor vozu. ADAC dosud nezaznamenal žádný případ, kdy by byl zničen motor vinou tohoto paliva. Benzin s desetiprocentním obsahem bioethanolu, neboli biopalivo E10 je v Německu možné natankovat od loňského února.

Při zahájení prodeje tohoto biopaliva se mnoho řidičů obávalo, že jim zničí motor jejich vozidla. V současnosti k tomuto strachu přibývá další, motoristé se bojí toho, že biopalivo ničí životní prostředí. Podle těchto obav biopalivo E10 ohrožuje biologickou rozmanitost a způsobuje potravinovou krizi v zemích třetího světa. Faktem je, že při výrobě tohoto paliva jsou zpracovávány rostlinné plodiny, například obilí.

Politici a výrobci biopaliv by podle šéfa ADACu Petera Meyera měli i kvůli těmto obavám zajistit, aby výroba biopaliva přírodu ani lidi nijak neohrožovala. Evropská unie v současnosti pracuje na nařízení, které by zajistilo udržitelnost všech zemědělských plodin.

Jedním z důvodů pro zavádění biopaliv je ten, že údajně pomáhají snížit emise CO2. Pokud by do všech vozů, do nichž lze benzin s 10procentním obsahem biolihu natankovat, bylo toto palivo tankováno, bylo by v Německu ročně ušetřeno dva miliony tun oxidu uhličitého. Tvrdí to alespoň Klaus Bräunig, generální ředitel německé Asociace automobilového průmyslu (VDA).

Také šéf ADACu biopalivům věří, říká, že pokud Německo chce snížit emise CO2, bez biopaliv se neobejde.

Výhodou biopaliva E10 je i to, že pomůže alespoň částečně snížit závislost na ropě.

V současnosti biopalivo E10 do svých aut pravidelně tankují pouze asi tři miliony německých řidičů.

Biopalivo E10 je podle VDA možné natankovat prakticky do všech aut poháněných benzinovým motorem.

Na německých čerpacích stanicích v současnosti biopalivo E10 v průměru stojí 1,64 eur.

David Bureš
Diskuze (24)
15. 5. 2020 00:58
Ne elektrosračkám
Ať ti magoři už nic radši nevymýšlí. Já bych rád naftu bez biosraček, čistý benzín, LPG, CNG a tím to hasne. Jestli chtějí zavést vodík, nejsem proti. Co víc potřebujeme?
Avatar - Mangalica
14. 10. 2012 23:44
Re: praxe
E85 i BA95 má stejnou spotřební daň - tedy aspoň na účtence to tak mám rozepsané, až mě to překvapilo 8-s

Jezdím s neupraveným motorem na E85 a BA95 zhruba v poměru 1:1 - spotřeba stejná, výkon stejný, startování v teple dokonce lepší, hlučnost o něco vyšší...

A teď mudrujte! :-!
1. 5. 2012 17:41
Re: Názor
Tak to si skus kuknut napr. ponuku dacie. 1,6 bezne moze papat aj E85 ... ked nieco drahsie aj napr 2,0 v renaultoch ;)
Avatar - jenik1
1. 5. 2012 13:54
E85
Nás by spíš zajímalo palovo E85, které je u nás k dostání.
Avatar - Slavek-TDM
28. 4. 2012 21:21
Re: praxe
Aaa, moje chyba, neprecetl jsem hlavicku. Diskuze je jak o spotrebni dani (tedy celni sprave) tak o kontrolach (policie a STK).