Biopaliva motorům neškodí, přesvědčuje ADAC
Německý autoklub vyvrací spekulace, že by biopalivo E10 mohlo zničit motor vozu. ADAC dosud nezaznamenal žádný případ, kdy by byl zničen motor vinou tohoto paliva. Benzin s desetiprocentním obsahem bioethanolu, neboli biopalivo E10 je v Německu možné natankovat od loňského února.
Při zahájení prodeje tohoto biopaliva se mnoho řidičů obávalo, že jim zničí motor jejich vozidla. V současnosti k tomuto strachu přibývá další, motoristé se bojí toho, že biopalivo ničí životní prostředí. Podle těchto obav biopalivo E10 ohrožuje biologickou rozmanitost a způsobuje potravinovou krizi v zemích třetího světa. Faktem je, že při výrobě tohoto paliva jsou zpracovávány rostlinné plodiny, například obilí.
Politici a výrobci biopaliv by podle šéfa ADACu Petera Meyera měli i kvůli těmto obavám zajistit, aby výroba biopaliva přírodu ani lidi nijak neohrožovala. Evropská unie v současnosti pracuje na nařízení, které by zajistilo udržitelnost všech zemědělských plodin.
Jedním z důvodů pro zavádění biopaliv je ten, že údajně pomáhají snížit emise CO2. Pokud by do všech vozů, do nichž lze benzin s 10procentním obsahem biolihu natankovat, bylo toto palivo tankováno, bylo by v Německu ročně ušetřeno dva miliony tun oxidu uhličitého. Tvrdí to alespoň Klaus Bräunig, generální ředitel německé Asociace automobilového průmyslu (VDA).
Také šéf ADACu biopalivům věří, říká, že pokud Německo chce snížit emise CO2, bez biopaliv se neobejde.
Výhodou biopaliva E10 je i to, že pomůže alespoň částečně snížit závislost na ropě.
V současnosti biopalivo E10 do svých aut pravidelně tankují pouze asi tři miliony německých řidičů.
Biopalivo E10 je podle VDA možné natankovat prakticky do všech aut poháněných benzinovým motorem.
Na německých čerpacích stanicích v současnosti biopalivo E10 v průměru stojí 1,64 eur.