Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 1: první oficiální informace

Ondřej Láník
Diskuze (64)
Karosérie nejmenšího BMW sice vypadá jako “běžná” nižší střední třída, ukrývá však klasicky uspořádané hnací ústrojí s motorem vpředu a pohonem zadních kol

BMW připravilo dražším Golfům, Astrám a Focusům zdatného konkurenta. Karosérie nejmenšího BMW sice vypadá jako “běžná” nižší střední třída, ukrývá však klasicky uspořádané hnací ústrojí s motorem vpředu a pohonem zadních kol.

BMW neopustilo osvědčený pohon zadních kol, ani ve třídě, která už léta patří prostorově výhodnému uspořádání s motorem uloženým napříč a pohonem přední nápravy. Automobilku k tomu vedla asi nejen snaha o dosažení vysokého standardu jízdních vlastností vyšších řad, ale značnou váhu asi také sehrálo odlišení od konkurenčních Audi A3, nového Golfu, nebo Astry. Na malém prostoru, který nižší střední třída poskytuje zabírá podélně uložený motor a na něj navazující převodovka dost místa. Navíc pod podlahou je ve středovém tunelu spojovací hřídel, velikost zavazadlového prostoru zase omezuje rozvodovka. Uvidíme, jak si v Bavorsku s nelehkým úkolem poradili.

BMW 1 se nejprve představilo jako pětidveřový hatchback. Jeho délka činí 4,23 m, což je o 24 cm méně než u trojkové limuzíny a o 3 cm méně než u BMW 3 Compact. Golf je přibližně o 2 cm kratší. Zavazadlový prostor má mít základní objem 330 litrů, je možno jej zvětšit až na 1150 litrů. Tato karosářská varianta bude na trh uvedena letos na podzim (Německo), od poloviny příštího roku se očekává třídveřový hatchback. Pro rok 2006 je naplánováno kupé a až v roce 2007 přijde kabriolet, oba automobily však ponesou označení BMW 2. Chybět nebude zřejmě ani z kupé odvozená silná varianta BMW M2 (184 kW).

Pro začátek dostává BMW 1 motory, které mu zajistí na BMW velké rozšíření a konkurenceschopnost s mladou a zavedenou flotilou vozů Golf-klasse, silné motory dodávající nejmenší řadě BMW image, příjdou později.

V modelovém označení bavoráků si budeme muset zvyknout na neobvyklou jedničku na začátku. Základní model BMW 116i má pod kapotou skutečně čtyřválec 1,6 l o výkonu 85 kW při 6000 ot./min. BMW 120i pohání čtyřválec 2,0 l (110 kW při 6200 ot./min). Turbodiesel BMW 118d se již od tradiční logiky značení odchyluje, pod kapotou je totiž dvoulitr (89 kW při 4000 ot./min), který najdeme v silnější verzi také v BMW 120d (120 kW při 4000 ot./min). Ve všech BMW 1 bude standardní šestistupňová převodovka, verze BMW 316i s nejmenším motorem bude mít rychlostních stupňů pouze pět. Proti příplatku bude možno získat šestistupňový automat. Naopak šest válců pod kapotou BMW 1 jistě letos mít nebudete.

K sériové výbavě nejmenšího BMW patří kotoučové brzdy na všech kolech, dvoustupňová brzdová světla, system jízdní stability DSC, brzdový asistent, přední airbagy pro řidiče a spolujezdce a hlavové airbagy pro všechny cestující. BMW 1 se startuje ne klíčem, ale stiskem tlačítka.

BMW 1 bude možno dovybavit prvky z rozsáhlého seznamu příplatkové výbavy, jak je to mezi prémiovými značkami obvyklé.

Přední náprava je vyrobena ze slitin hliníku podobně jako u větších sourozenců, vzadu je připraveno k přesnému vedení kol pětiprvkové zavěšení.

Ceny zatím nejsou zveřejněny, základní cena BMW 116i se očekává pod hranicí 20.000 Euro. Světová premiéra je připravena na podzimní pařížský autosalon.

Zde si můžete stáhnout plakáty BMW 1

Technická data BMW 1
 116i120i118d120d
Objem motoru[l]1,62,02,02,0
Max.výkon [kW/ot./min]85/6000110/620089/4000120/4000
Max.toč.mom.[Nm/ot./min]150/4300200/3600280/2000340/2000
Max.rychlost [km/h]200217201220
Zrychl. 0-100 km/h[s]10,88,710,07,9
Komb.spotřeba [l/100km]7,57,45,65,7





reklamní sdělení:

… více o automobilech BMW se dozvíte na www.renocar.cz. Konkrétní ceny, technické specifikace, doplňkovou výbavu a zajímavou nabídku skladových vozů najdete na stránkách smluvního partnera BMW AG fa. RENOCAR BMW.

Ondřej Láník
Diskuze (64)