Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 2 Active Tourer eDrive: Velkoprostorový plug-in hybrid z Mnichova

David Bureš
Diskuze (2)
BMW chce nabídnout plug-in hybridní verzi také v jednom ze svých MPV. 2 Active Tourer eDrive kombinuje tříválec s dvěma elektromotory.

Plug-in hybridy jsou směr, kterým se kvůli snížení flotilových emisí vydaly mnohé automobilky. Také BMW chce jejich nabídku postupně rozšířit, aby každý jeho model měl plug-in hybridní verzi. Nejnověji automobilka svůj systém s označením eDrive prezentuje v MPV 2 Active Tourer.

Systém eDrive původně vyvinutý pro modely divize BMW i mnichovský výrobce představil i v dalších vozech, plug-in hybridy letos rozšíří nabídku modelů X5 a 3. Prototyp 2 Active Tourer eDrive je nicméně prvním plug-in hybridem značky s příčně uloženým spalovacím motorem, který pohání přední kola.

BMW 2 Active Tourer eDrive využívá soustavu 1,5litrového tříválce (100 kW, 220 N.m), generátoru (15 kW a 150 N.m) a elektromotoru (65 kW a 165 N.m). Spalovací motor pohání prostřednictvím šestistupňového automatu přední kola. Malý elektromotor u přední nápravy funguje jako startér, při pohybu auta pak generuje elektrickou energii. Další elektromotor se nachází u zadní nápravy, přičemž je kombinován s dvoustupňovou převodovkou.

Kapacita baterií umožňuje prototypu ujet až 38 kilometrů výhradně na elektřinu. Normovaná kombinovaná spotřeba paliva je díky výhodnějšímu cyklu pro plug-in hybridy jako již tradičně nízká, pohybuje se kolem dvou litrů na 100 kilometrů. Zároveň však vůz zvládne zrychlit z 0-100 km/h za zhruba 6,5 sekundy.

Pomocí tlačítka na středové konzoli je možné nastavit různé jízdní režimy. Výchozí Auto eDrive vybírá optimální kombinaci pohonu pro co nejnižší spotřebu. Spalovací motor se spouští až při rychlostech nad 80 km/h, případně při prudké akceleraci. Max eDrive je ryze elektrický mód, v němž je maximální rychlost omezena na hodnotu 130 km/h. Save Battery pak dobíjí baterie, případně je udržuje v nejvyšším stavu dobití. K dispozici je též sportovní mód, díky němuž spalovací i elektrický motor fungují tak, aby řidiči nabízely co nejvyšší sílu.

Přestože by se kvůli prostorově náročnému pohonnému systému mohl nabízet fakt, že 2 Active Tourer eDrive bude méně praktický než bratří s konvenčním pohonem, není tomu tak. BMW tvrdí, že objem zavazadelníku zůstal zachován se sériovými verzemi tohoto velkoprostorového modelu.

BMW hodlá MPV 2 Active Tourer eDrive prodávat. Datum příchodu auta na trh bude teprve stanoven, stejně tak ceny. Automobilka nicméně tvrdí, že cena plug-in hybridu bude srovnatelná s podobně výkonnými jednotkami nabízenými v modelu 2 AT.

David Bureš
Diskuze (2)
2. 7. 2015 14:59
BMW
to chyta za dobrej konec provazu :-)
2. 7. 2015 14:49
zaujimave
zaujimave