Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 2 Active Tourer: Rodinná předokolka uveze 468 litrů

Michal Fokt
Diskuze (157)
BMW představuje své první kompaktní MPV v historii a současně i první předokolku z budoucí řady 15 modelů. Trošku překvapí zařazení do řady 2, nevelký kufr i poměrně střídmá nabídka motorizací.

Tak už je to tady. Peníze jsou v byznysu až na prvním místě a tak BMW připravilo vůz, který byste od prémiové sportovní značky z Mnichova rozhodně neočekávali: kompaktní MPV. Není moc hezké a vzhledově originální už teprve ne, má pohon předních kol a třetinu modelové nabídky tvoří tříválec, což nezní úplně exkluzivně. Nicméně v Mnichově se dušují, že postavili BMW mezi předokolkami.

Design ponechám (raději) k posouzení čtenářům, měli byste ale určitě vědět, že tohle BMW opravdu nese označení řada 2, z čehož budou majitelé kupé a kabrioletu bezpochyby v sedmém nebi (původně se spekulovalo o názvu BMW 1 Gran Turismo). Mnichovské empívíčko je dlouhé 4342 mm, široké rovných 1800 mm a vysoké 1555 mm, přičemž spočívá na rozvoru 2670 mm, což víceméně odpovídá rozměrům konkurenčního Mercedesu třídy B.

Interiér vozu bude pětimístný, později ale přibude ale i sedmimístná verze, která už byla zachycena na špionážních snímcích. Spartánský vzhled palubní desky, to je typické BMW této velikostní kategorie, se středovým panelem natočeným k řidiči. Jeho šířka naznačuje, že v příčném směru řidič zase moc místa mít nebude, ale se soudem počkejme na osobní seznámení v Ženevě, kde bude mít Active Tourer světovou premiéru. Jisté každopádně je, že základní velikost kufru bude pouze 468 l a 1510 l při sklopení zadních sedadel, zavazadla pro pět osob tedy bude třeba dozadu rovnat s rozmyslem.

V době svého uvedení na trh bude BMW 2 Active Tourer k dispozici se třemi přeplňovanými motory. Základní benzinová verze 218i dostane nový tříválec 1,5 litru s výkonem 100 kW, jenž má v kombinovaném režimu spálit jen 4,9 l na 100 km. Střed nabídky bude tvořit nafťák 218d s dvoulitrovým čtyřválcem se 110 kW a 330 N.m. Ten má jezdit za 4,1 l nafty na 100 km, přičemž stovku zvládne za 8,9 s a rychlostní maximum činí 205 km/h.

S benzinovou verzi 225i už můžete nahánět na silnicích Golfy GTI. Přeplňovaný dvoulitr se 170 kW akceleruje z klidu na 100 km/h za 6,8 s a dokáže jet rychlostí až 235 km/h, za což se má odměnit jen šestilitrovou spotřebou. Všechny motory budou zatím sloužit pouze k pohonu předních kol, postupem času ale dojde i na čtyřkolku xDrive a měla by se trochu rozšířit i škála motorizací. Na podvozku je v hojné míře využíváno hliníku, zavěšení předních kol zajistí vzpěry McPherson, vzadu najdete víceprvková náprava.

Co se individualizace týče, kromě standardních verzí výbavy bude možné volit i mezi balíčkem Sport Line a Luxury Line, navíc koncem letošního roku obohatí nabídku paket M Sport, jenž bude zahrnovat aerokit, sportovní podvozek a volant, 17" kola a sedadla s výraznějším bočním vedením. Podrobnější info bude k dispozici v březnu při ženevské premiéře.

Michal Fokt
Diskuze (157)
15. 2. 2014 22:35
Re: IDEÁLNÍ BRAMBOPOSTUP JAK SE V KŘEČI ODROVNAT
Ale no tak ... Ak by sme teda chceli byť presný, tak normálne autá takisto spôsobujú raka pri výrobe a čo sa týka výroby el. energie, je to podľa mňa asi tak, že je omnoho lepšie elektrárenský komín (rozpyľuje emisie do vyšších vrstviev ovdušia, na oveľa väčšiu plochu a teda s oveľa menšiu koncentráciou), než tisíce výfukov rovno pod nosom :-) Navyše ťažba a zpracovanie ropy takisto nie je úplne košer so zdravím a nieto ešte s energiou. Veď si zober, že z ropy sa ako palivo použije len malá časť, zbytok ide inde a to ani nehovorím o tom svinstve čo spaľujú lodné motory ...
Avatar - Ozzman
15. 2. 2014 18:44
Re: IDEÁLNÍ BRAMBOPOSTUP JAK SE V KŘEČI ODROVNAT
Tesla při výrobě taky.... a při výrobě el. energie jakbysme... :-)
15. 2. 2014 17:01
Re: IDEÁLNÍ BRAMBOPOSTUP JAK SE V KŘEČI ODROVNAT
O.K.
Len tak trocha rýpnem : Ale ostatné autá rakovinu spôsobujú >:-[]
15. 2. 2014 16:53
Re: IDEÁLNÍ BRAMBOPOSTUP JAK SE V KŘEČI ODROVNAT
No ... ja ti neviem, ale "In this particular case, we don't yet know the precise cause, but have definitively determined that it did not originate in the battery, the charging system, the adapter or the electrical receptacle, as these components were untouched by the fire." a Orange County fire officials said it could have been the house or the car's charging cable. moc nevyzerá, že by to bolo samotným autom. Takže je celkom možné aj to, že skrátka začalo horieť vedenie v garáži.
Avatar - Ozzman
15. 2. 2014 11:16
Re: Prémiové športové... MPV
Jo, to byl asi zlej příklad, protože základ je obyč, já tedy naposledy jel v individual verzi s Mpaketem a tu sem měl na mysli >:D A tam byl rozdíl propastný oproti mainstreamu.