Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz B není žádné béčko, je jich milion

Mercedes-Benz B
Mercedes-Benz B
Mercedes-Benz B
Mercedes-Benz B
208 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Mercedes-Benz slaví, prodal již milion kusů kompaktního MPV třídy B. Potřeboval k tomu dvě generace a osm let.

První generace třídy B se představila v Ženevě 2005 a vyráběla se od června téhož roku. Vždy šlo o MPV střední velikosti, i když mu sama trojcípá hvězda říká vznešeně „sports tourer“. První série T245 navázala na třídu A s kódem W169 a kromě sériových vozů se objevily například prototypy s palivovými články a koncept ostré verze B 55 AMG.

Druhá W246 vystřídala po šesti letech, v září 2011, výstavní premiéru si odbyla na IAA pro změnu ve Frankfurtu. V současnosti se vyrábí v německém Rastattu a maďarském Kécskemétu. Dostala mimo jiné dokonce radarový systém předcházení čelním kolizím (Collision Prevention Assist) který automaticky přibrzdí, je-li řidič příliš blízko jinému vozidlu. Dostanete k ní rovněž pohon všech kol 4Matic, konkrétně u nás k verzi B 220 se zážehovým motorem 2,0 l/135 kW.

Doma v Německu je třída B lídrem segmentu kompaktních MPV. Mercedes dokonce loví zákazníky jiných značek. Třicet procent Němců z těch, kteří si ji koupili, jezdilo dříve úplně jiným autem bez trojcípé hvězdy. Oslovuje širokou skupinu od rodin s dětmi až po seniory. Hodně populární je doma také mezi fleetovými zákazníky, vždyť kupříkladu získala i titul Corporate Car Of The Year, naposledy za rok 2013. Druhým největším trhem pro ni je Čína. Mercedes zveřejnil k jubileu navíc ještě pár zajímavých statistik.

Nejoblíbenějšími verzemi v současnosti jsou zážehové i vznětové B 180. Benzinová schovává v útrobách čtyřválec 1,6 l/90 kW, B 180 CDI má turbodiesel s objemem 1,46 l a výkonem 80 kW. Alternativou je v jejím případě dvouspojková převodovka. Na každou připadá zhruba 30 procent odbytu celé řady. Polovina všech „béček“ má informační systém a navigaci, ti, oblíbené jsou také bixenony. První varianta stojí na českém trhu aktuálně 577.170 Kč, druhá 598.950 korun.

Brzy přijde verze na zemní plyn a konečně i (malo)sériový elektromobil s až dvousetkilometrovým dojezdem na jedno nabití. Plynová verze je poháněna zážehovým dvoulitrem se 115 kW a český dovozce tvrdí, že bude k objednání od ledna 2014. Elektromobil přijde na konci příštího roku, to, zda se bude prodávat i u nás, zatím nevíme. Pokračuje i vývoj zmíněných palivových článků.