BMW 2 Active Tourer se zatím nechystá do USA, nečeká se zde úspěch

BMW 2 Active Tourer sklidilo u mnohých fanoušků značky kvůli své koncepci vlnu kritiky. Možná i kvůli tomu nevěří americké zastoupení BMW, že by si zdejší zákazníci k tomuto vozu našli cestu. První MPV mnichovské značky s pohonem předních kol se tak v USA zatím nebude prodávat.
Produktový šéf BMW Frank Niederlaender řekl serveru Automotive News, že Active Tourer se hodí spíše do Evropy než do USA. Američtí zákazníci totiž nemají příliš rádi hatchbacky a kompaktní MPV. Ostatně ani přímý konkurent Active Toureru, Mercedes-Benz třídy B, se v USA neprodává, na trh se zde dostane jen v podobě elektrické verze Electric Drive.
Řada 2 Active Tourer navíc není pro Američany dostatečně velká. Auto je dlouhé 4.342 mm, jeho rozvor činí 2670 mm. V současnosti je nejmenším BMW nabízeným v USA kupé řady 2.
Americkým zákazníkům by se ani příliš nelíbil základní přeplňovaný tříválec Active Toureru, přece jen jsou zvyklí na větší agregáty. Zdejší nabídka by se tak zřejmě omezila jen na dvoulitrové čtyřválce, které budou v Evropě rovněž k dispozici.
V následujících letech by se však řada 2 Active Tourer mohla v USA přece jen objevit, nejdříve však za 15 měsíců. Niederlaender přiznává, že automobilka v současnosti hledá správné načasování vstupu na trh.
Opožděný vstup na americký trh však u BMW má zajímavý precedens. SUV X1 se totiž v USA začalo prodávat až tři roky po své evropské premiéře. Také u X1 se automobilka obávala, že je pro americké zákazníky příliš malé, proto s jeho vstupem na americký trh čekalo do roku 2012. Americké prodeje tohoto zatím nejmenšího SUV značky ale následně přečkaly očekávání, loni se v USA prodalo 26.512 exemplářů X1, o 10.000 více proti původním plánům.
BMW 2 Active Tourer se na starém kontinentu začne prodávat v květnu. Proti Mercedes-Benzu B je mnichovské MPV jenom o zanedbatelných 17 mm kratší, objem jeho zavazadelníku činí 468 litrů, o rovných 20 litrů méně než u béčka.