Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 2 Active Tourer: xDrive trochu jinak

Tomáš Dusil
Diskuze (10)
V označení má sice číslici 2, nicméně s kupé odvozeným od druhé generace BMW 1 nemá nic společného. Proč?

Nový Active Tourer chytře využívá platformu třetí generace novodobého Mini. A to znamená napříč uložený hnací řetězec a tedy pohon předních kol.

BMW se ale i tak snaží nabídnout více, takže kdo zvolí varianty 220d a 225i v kombinaci s osmistupňovou samočinnou převodovkou, může se těšit z výhod pohonu všech kol. Tedy za předpokladu, že obětuje navíc v případě zážehové verze 225i 52.000 korun, v případě dieselu 220d 109.200 korun. Verze 220d s předním pohonem má ale v sérii manuální převodovku. Proto je v případě dieselu příplatek za xDrive o tolik vyšší. Naproti tomu verze 225i je vždy se samočinnou převodovkou.

Zajímavé je, že obě začínají na shodné částce 946 400 korun, přičemž 225i je k dispozici až od vyššího modelu Advantage. Podobně jako třeba koncern Volkswagen, využívá zde i BMW elektrohydraulickou lamelovou spojku, umístěnou před diferenciálem zadní nápravy. Rozdělovací převodovka (transfer) v tomto případě obsahuje pouze úhlový převod 1,74:1. Neumí odpojit pohon kloubového hřídele za předpokladu, že vůz pohánějí pouze přední kola. Zmíněné dnes nabízí Jeep Renegade spolu s Fiatem 500X.

Ač se jí tady neříká Haldex, v principu jde o jeho pátou generaci, dobře známou z posledních Volkswagenů 4Motion a jejich sourozenců. V praxi tak může být na zadní nápravu přenesena až polovina celkové hnací síly. BMW sice uvádí dokonce 100 procent, ale zároveň dodává, že takový případ by nastal pouze za předpokladu, že byste s vozem vjeli předními koly dejme tomu na zamrzlý rybník. Jeho led by navíc musel být hladký jako zrcadlo. Zástavba pohonu všech kol znamená zároveň zvýšení pohotovostní hmotnosti vozu o 80 kilogramů.

Tomáš Dusil
Diskuze (10)
Avatar - PepaJ
30. 11. 2014 13:07
...cena...
Az na tu cenu, to jiste je zajimave auto..a to prave u nas tak bude pro 95procent ovcanu z tohoto duvodu zcela nedostupne 8-s

Kdyz to srovnam treba s me blizkou take prave na trh uvedenou Mazdou CX-3 od Mazdy /odhad ceny 550 tis. Kc 4x4 2,0im AT full /..vidim tu OBROVSKY cenovy rozdil min. +350 tis. Kc v neprospech BMW /cca 950tis./

A tudiz tady uz neni zadne rozumny urgumenty pro jeho koupi! Pouze srdecn Pouze to neni papirove premie...interier je dnes prakticky totozny..u nejvyssi vybavy revolution.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
30. 11. 2014 11:09
Re: to dava smysl
Dobrý den. A kde jste to četl? To by mě fakt zajímalo? Jaký "obrácený xDrive?" Vždyť to auto má motor napříč a ne podélně. Ten člověk co tohle napsal asi vůbec nechápe nic o koncepci vozidla. Je to stejné, jako když porovnáte Quattro v Audi A4 a výše s tím v TT, A3 či Q3. Při psaní jsem čerpal z presskitu BMW a pak ještě nějakého článku, který vyšel v Německu, kde s tím i jezdili.
29. 11. 2014 20:16
Re: pekne
Korejci si rozdelili nemeckou premii. KIA ukradla design BMW, Hyundai zase Mercedesu.
Avatar - white label
29. 11. 2014 20:07
Re: to dava smysl
Zrovna včera jsem četl, že se zadek naopak odpojuje úplně a že tento "obrácený xdrive" váží pouhých +60 kg, Tady se pro změnu píše, že se úplně neodpojuje, a že váží +80 kg.
Prostě co si člověk neověří, tomu nemůže věřit. 8-s
29. 11. 2014 18:44
Re: pekne
Jsou si siluetou dosti podobná, světla BMW jsou fajn, u Kie jsou opravdu velké ty přední, akorát mi přijde že je BMW více fluidní, Kia je konservativnější