Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 3,0 l TwinPower Turbo diesel: Výkonnější verze pro 730d a 330d

BMW
BMW
BMW
BMW
26 Fotogalerie
Diskuze (35)
Automobilka BMW tento týden odhalila své nové centrum pro výzkum aerodynamiky a zároveň s tím představuje novou verzi třílitrového šestiválcového turbodieselu.

BMW ve svých tiskových materiálech o motoru 3,0 l TwinPower Turbo diesel hovoří jako o nové generaci řadových šestiválcových vznětových motorů s přeplňováním a přímým vstřikováním paliva systémem common-rail.

Celohliníkový třílitrový turbodiesel s dvojicí turbodmychadel je vybaven piezo-elektrickými vstřikovači, které mají pracovní tlak 2000 bar. Maximální výkon motoru je 225 kW (306 k) při 4400 ot./min. a točivý moment dosahuje vrcholné hodnoty 600 Nm již při 1500 ot./min.

Doposud používaný třílitrový turbodiesel v BMW 730d disponuje výkonem 180 kW (245 k) při 4000 ot./min. a točivým momentem 540 Nm dostupným od 1750 do 3000 ot./min. Automobilka BMW ve svých tiskových materiálech uvádí, že nová pohonná jednotka je ve srovnání se svým předchůdcem nejen výkonnější, ale může se pochlubit i o 4 % nižší spotřebou paliva a emisemi CO2.

Vedle nového turbodieselu automobilka vyzdvihuje i osmistupňovou automatickou převodovkou, která se poprvé představila v BMW 760i a 760Li. BMW uvádí, že je s novým uspořádáním planetových soukolí schopno dosáhnout většího převodového rozsahu než u jakékoliv jiné šestistupňové automatické převodovky, přičemž rozměry, hmotnost a účinnost osmistupňového automatu zůstávají právě na úrovni starší a dnes standardní konfigurace. Nová převodovka, jejíž dodavatelem je firma ZF, využívá 4 jednoduchá planetová soukolí a 5 řadicích prvků.

Společně s představením nového turbodieselu BMW připomíná i svůj nejnovější benzinový motor 3,0 TwinPower Turbo. Tato pohonná jednotka kombinuje turbodmychadlo typu twin-scroll s přímým vstřikováním High Precision Injection a systémem Valvetronic. Výsledkem je výkon 225 kW (306 k) při 5800 ot./min. a točivý moment 400 Nm dostupný od 1200 do 5000 ot./min. Ve srovnání s předchozím třílitrovým motorem s dvojicí turbodmychadel má u tohoto agregátu dojít k snížení spotřeby paliva o 9 %.

Doporučujeme
BMW 3,0 TwinPower Turbo: Nový motor pro 535i GT

Vstoupit do diskuze (35)