Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 3 (F30): O devět čísel větší Trojka

Diskuze (319)
Dnes se představuje šestá generace BMW řady 3. Zatím jen se čtyřmi motory, samozřejmostí je nejmodernější technika.

BMW řady 3 povyrostlo. Mnichovská automobilka přestala ignorovat všeobecný růst automobilů a posouvá řadu 3 velikostně blíž k vyšší řadě 5. Odstup je ale i přes prodloužení karoserie o 93 mm stále dostatečný.

Společně s celkovou délkou se protáhne i rozvor, a to přesně o 50 mm. Zatímco vnější šířka a výška se mírně zmenšily, podvozek si polepší i v příčném směru. Rozchod kol se rozšířil vpředu o 37 a vzadu o 47 mm.

BMW 3 - mezigenerační srovnání rozměrů
Model3 (F30), od 20113 (E90), 2005-2011rozdíl
Délka [mm]46244531+93
Šířka [mm]18111817-6
Výška [mm]14161421-5
Rozvor [mm]28102760+50
Objem zav. prostoru [l]480460+20
Objem nádrže [l]5761 
Součinitel aer. odporu0,26-0,300,27-0,32  

Mezigenerační růst ale v praxi není nic jiného než dotažení se na úroveň Audi A4. Rozvor mnichovské novinky je nově stejný jako u tříletého sedanu z Ingolstadtu, na délku je Audi i nadále větší. Nejdelším sedanem prémiové střední třídy zůstává Infiniti G.

Když zahrneme i neprémiové značky, BMW vyklízí pozici nejmenšího sedanu střední třídy. Tu po něm přebírá Lexus IS, mainstreamové modely mají na délku přes 4,6 metru.

BMW 3 - srovnání rozměrů s konkurencí
ModelBMW 3Audi A4Mercedes CInfiniti GLexus ISAlfa Romeo 159
Délka [mm]462447034591478045754661
Šířka [mm]181118261770177018001830
Výška [mm]141614271447144714251417
Rozvor [mm]281028082760285027302700

I přes růst rozměrů je nová generace o 40 kg lehčí než předchůdce.

Na začátek čtyři motory

Při vstupu na trh bude BMW řady 3 nabízeno ve čtyřech verzích. Zadní kola může pohánět některý z nových motorů, které jsou bez výjimky přeplňovány turbodmychadlem.

Benzinový základ je v tento okamžik přeplňovaný dvoulitr. S ním se vrací legendární číselné označení 328. Agregát představený na jaře v řadě X1 si rychle hledá cestu do dalších modelů. Nová řada 3 je jeho čtvrtou aplikací (po X1, Z4 a řadě 5).

Silnější možností je šestiválec 335i. Ten už dva roky disponuje jediným twin-scroll turbodmychadlem, v řadě 3 se představuje v nejnovější evoluci. Přibylo 10 kW a 50 Nm na výsledných 235 kW a 450 Nm. Nová verze šestiválce se zatím osazovala jen do modelů X3 xDrive35i a 640i, ostatní modely na něj zatím čekají.

Dieselový 320d dosahuje 135 kW a 380 Nm. Oznámena byla i slabší varianta s výkonem sníženým na 120 kW. Kombinovaná spotřeba provedení EfficientDynamics Edition činí jen 4,1 l/100 km, emise CO2 jsou zajímavých 109 g/km. Shodné parametry ale vykazuje už úsporná verze končící generace.

BMW 3 - technická data nové generace
Model328i335i320d320d EfficientDynamics Edition
Převodovka6M (8A)6M (8A)6M (8A)6M (8A)
Zdvihový objem [cm3]1997297919951995
Válce/ventily4/46/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]180/5000-6500225/5800-6000135/4000120/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/1250-4800400/1200-5000380/1750-2750380/1750-2750
Max. rychlost [km/h]250 (250)250 (250)235 (230)230 (225)
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,9 (6,1)5,5 (5,5)7,5 (7,6)8,0 (8,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,4 (6,3)7,9 (7,2)4,5 (4,4)4,1 (4,1)
Poh. hmotnost [kg]1505158514951490

Jak je zřejmé, žádné šoky v oblasti nabízených motorů nepřichází. To ale neznamená, že by měl být konec plánům na tříválce a další převratné novinky.

Zatím je ale oficiálně oznámená jediná další varianta: ActiveHybrid 3, který od podzimu 2012 rozšíří nabídku hybridních BMW.

Nejbližší rozšíření motorové palety naznačují příbuzné modely řada 1 a X3. Měly by jimi být turbodiesely 316d (85 kW/260 Nm) a 318d (105 kW/320 Nm) o objemu 2,0 litru, dvoulitrový biturbodiesel 325d (160 kW/450 Nm), přeplňovaný benzinový dvoulitr 320i (135 kW/270 Nm) a šestnáctistovky 316i (100 kW/220 Nm) a 318i (125 kW/250 Nm).

Diskuze (319)
19. 10. 2011 18:44
Re: Uvidime Ako To Bude Jazdit,Ale Tesim Sa Na M3/M4...
Já osobně bych si vsadil na přeplňovaný motor. Stačí se podívat, co BMW prodává svým partnerům. V10 zmizela z nabídky před nějakou dobou (rok, dva zpět, nechce se mi to hledat), R6 z M3 E46 se poroučí v této době a zůstává jen V8 z pomalu končící M3. Vzhledem k tomu, že BMW odstranilo z nabídky dva z nejlepších motorů, které kdy vyrobili, tak moc velké naděje do atmosférické M3 nevkládám. Ani do desetiválcového sportovního vozu. Je také otázka, co Audi namontuje do nástupce Gallarda.
Avatar - B-KILL
19. 10. 2011 00:49
Re: Uvidime Ako To Bude Jazdit,Ale Tesim Sa Na M3/M4...
No on po pravde nie je iste ci to bude atmosfera alebo nie, bmw sa len skôr priklana k V6 Tri-Turbo... V8 z M3 / M3 GTS E9X vo vyvoji zostava ale ako jedna varianta z buducich motorov novych modelov bmw ale hlavne ako jeden motorov novej bmw i8 respektive 8i a to iste by vraj malo platit o V10 z M5 / M6... Tak by potom mal vzniknut novy supersport od bmw M8 ktory ma konkurovat Audi R8 ktory ma tiez viacej motorov... a ak by bola nova M3/M4 F30 tri-turbo tak jedine V6 a nie R6 pretoze ziaden motor R6 nieje testovany s tromi turbami... Ale bmw testuje novinku V6 s tromi turbami a jedno z nich je elektricke... Najdes to na patentovom urade... alebo na BimmerPost... Mimochodom nie ja si nemyslim ze turbomotor patri do bmw M modelov... takisto tam nema co robit automat... Aspom ze novu M5 testuju aj z manualom... Foto najdes... ;-)
18. 10. 2011 22:48
Re: E36
Souhlasím. Jsem také názoru, že jde hlavně o štěstí (a kvalitní servis). Zmetkovitost se liší, ale nikde není nulová. Myslím, že to bylo v Auto Bildu, v dlouhodobém testu měli A6 a zhruba po 45 tisících kilometrech jim odešla navigace. A po dalších zhruba 45 tisících znovu. Až při druhé výměně konečně přišli na to, proč navigace odešla - naprasklá hadička ostřikovače zadního skla, pravděpodobně už z výroby. Sebelepší kontrola kvality takovéto problémy jen tak nezachytí a najít je je velmi obtížné. Když je to pro mě rozumně výhodné, tak auta beru na krátkodobý pronájem s následným odkupem. Pokud bych měl smůlu na páteční kus, tak mám možnost jim to auto nechat s předem známou ztrátou. Tenhle systém mi vyhovuje.
Avatar - Hammunasakra
18. 10. 2011 00:22
Re: D3...jiná galaxie
Audinofob a audi(o)fil v jedné diskuzi (o novém PĚKNÉM bmw)? :yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
18. 10. 2011 00:21
Re: E36
Toho "zastřelení" bych se NEobávala! :-)
Stát se může samozřejmě cokoli (on takový vůz vyrobený jako první ráno, po včerejší pijatice a ranní hádce doma s manželkou a v práci s šéfem, v pátek 13tého ... ;-) ), ale popravdě u nás doma VÍCE zazlobily 2 vozy AMG (u jednoho opakovaně - V ZÁRUCE! - NEbyli schopni opravit parkovací brzdu ... která se "tvářila" že je zabržděno, ale v průběhu času "si to rozmyslela" :-) a u druhého vlastně dosud trochu /občas/ "válčí" se vzduchovým odpružením :-|
Mimochodem tu parkovací brzdu nakonec opravil NEautorizovaný servis, taková dílna skoro "na samotě u lesa", kde se přijímací technik, majitel, servisní technik a samozrost "vše v jednom" vyjádřil o opakovaných pokusech vídeňského autorizovaného servisu slovy která neumím ani zopakovat :-) a za dva dny byl vůz k vyzvednutí a od té doby.. :yes:
Tohle prostě NEní o značce, to je hodně o štěstí a kusu a možná i HODNĚ o servisu - KDO konkrétně se o vůz stará ;-)
Prostě: "Zastřelení bych se (spíš :-) ) NEobávala" ;-)
2. odstavec - souhlas
3. odstavec - SOUHLAS
Pěkný den :-)
(ach a ještě! ať zváží kola - jezdí-li po KVALITNÍCH silnicích/dálnicích 19ti palcová jsou KRÁSNÁ a NEbude nejmenší problém - vlastně právě NAOPAK :yes: ;-), na NEkvalitních vozovkách jsou ale asi lepší "sériové" 18 :-|