Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 3 Gran Turismo je jiným autem než 4 Gran Coupe tvrdí BMW. Ale co X4?

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 19. 12. 2018
37
22
Zobrazit náhledy (37)
BMW 3 Gran Turismo BMW 3 Gran Turismo BMW 3 Gran Turismo BMW 3 Gran Turismo BMW 3 Gran Turismo BMW 3 Gran Turismo BMW 3 Gran Turismo BMW 3 Gran Turismo BMW 4 Gran Coupe BMW 4 Gran Coupe BMW 4 Gran Coupe BMW 4 Gran Coupe BMW 4 Gran Coupe BMW 4 Gran Coupe BMW 4 Gran Coupe BMW 4 Gran Coupe BMW 4 Gran Coupe BMW 4 Gran Coupe BMW 4 Gran Coupe BMW 4 Gran Coupe BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4
Čím se liší „trojka“ GT od „čtyřky“ Gran Turismo? Přece tím, že „čtyřka“ je sportovnější. Alespoň tak nám to prezentuje BMW. Ale je tomu skutečně tak?

Ještě v 90. letech stačily BMW čtyři základní řady – 3, 5, 7, a 8 okořeněné roadstery, zprvu Z1, později Z3. Tuto hegemonii narušilo na sklonku devadesátých let první X5. Od té doby se však nejen u BMW řada věcí změnila. Že už číselné označení neudává zaokrouhlený objem motoru, to platí už dávno. Dnes představuje při rozlišování modelů BMW větší problém vyznat se v různých karosářských verzích, které mají obyčejně stejný technický základ. S rozvojem sdílených podlahových plošin automobilky velice rychle objevily kouzlo variability modelové řady. Díky tomu uvést na trh SUV odvozené od výchozího hatchbacku není už zase tak drahé. Jenže při pohledu na nabídku modelů BMW se občas neubráníte dojmu, zda už těch modelů není až příliš.

BMW se nám snaží celou situaci usnadnit tím, že pro sportovně laděné modely používá sudé číslovky v jejich označení (X4, řada 4, řada 8) a pro rodinně orientované vozy zůstávají tradiční lichá čísla (3, 5, 7, X3 nebo X5).

Takže čím se vlastně liší řada 3 Gran Turismo od řady 4 Gran Coupe? Prvně jmenovaný vůz má čtyřdveřovou karoserii s výklopnou zadní stěnou, druhý jmenovaný dostal čtyřdveřovou karoserii s výklopnou zadní stěnou... Koho by to napadlo. A stejnou koncepci karoserii používá také model X4. Podobná je samozřejmě technika, od zavěšení kol až po pohonné jednotky a převodovky, nemluvě o infotainmentu či elektronice. Jediné čím se auta obecně vzato navenek liší, jsou detaily.

To si pak jistě leckterý zákazník BMW může klást otázku, co získá navíc, pokud zvolí třeba řadu 4 Gran Coupe namísto řady 3 Gran Turismo za předpokladu stejného pohonu a obdobné výbavy. Docela by nás zajímalo, co by na otázku „proč si mám koupit 4 Gran Coupe místo 3 Gran Turismo“ odpověděl vyškolený prodejce nových vozů BMW.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

3GT vs 4GC
Gordon
| 20. 12. 2018
To co nezaznělo ani v článku je to, že GT má delší rozvor, je vyšší, má vyšší těžiště a výsledkem je, že úplně jinak jezdí ...
Avatar - iudex
Co mě vadí na těch GT,GC...
iudex
| 20. 12. 2018
Tak Ty ako známy negativista, ktorý ide proti všetkým už len s princípu, samozrejme nemôžeš súhlasiť. Zrejme hádžem hrach na stenu, ale poslednú šancu Ti dám a skúsim Ti to predsalen objasniť.
Dlhá predná časť: to je typický a charakteristický znak zadokolkových BMW. Práveže kapota má byť dlhá, prispieva to k vizuálnej dynamike a elegancii sedanu/liftbacku, cab-forward dizajn s oknom začínajúcim nad kolesami prenechajme empévéčkam. A technicky znalejšiemu tento dizajn prezrádza aj to, že motor nebude visieť pred prednou nápravou, ale je posunutý čo najviac dozadu, čo je najlepšie riešenie, aké len auto s motorom vpredu môže mať.
Nezmyselne natiahnutá kabína: kde? dĺžka kabíny je úplne primeraná a proporčne ladí s kapotou. A jej silueta je práveže dokonalá, plynulá, dynamická, tá línia strechy je ako jeden ťah pera, ak by sa ukončila prudšie, resp. skôr, tak by to bolo menej elegantné.
C stĺpik za zadným kolesom: to si zle pozeral, C stĺpik končí niekde v prednej časti zadného kolesa. Asi si myslel D stĺpik. Každopádne masa kabíny posunutá dozadu je opäť znak auta s pohonom zadných kolies, naviac je to logické pri tom pozvoľnom a plynulom klesaní línie strechy, inak to ani nejde. Žiadne padanie na zadok sa nekoná, to si asi mýliš s A5/A7 Sportback, tie mali ťažký zadok, 4GC to naopak vyriešilo bez toho padania (odporúčam ešte jeden pohľad na hornú fotku, proste to tam nie je).
A na záver: daj mi príklad strednotriedneho konkurenta, kde je "všetko správne" (keď na 4GC je všetko zle).
Avatar - iudex
Co mě vadí na těch GT,GC...
iudex
| 20. 12. 2018
No asi nie, pretože Bluesun kritizuje napr. aj "hodně dlouhou příď" a tá je rovnaká aj na 3er. Takže ak sa Ti nepáči 4er ako Bluesunovi, tak sa Ti nemôže páčiť ani 3er.
Aké 4 Gran Turismo?
MBRANOM
| 20. 12. 2018
jjjj
Hnupe
MBRANOM
| 20. 12. 2018
Hhhhh

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku