Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 5: M paket, xDrive a nový motor 535d

Diskuze (30)
BMW momentálně hlásí vyprodanou produkci nové generace řady 5, přesto chystá další novinky. Ty rozšíří nabídku od září.

Všechny podzimní novinky u BMW řady 5 jsou zcela očekávatelné. První z nich je tradiční M paket, který posouvá vzhled auta od uhlazené výchozí konfigurace směrem k agresivnějšímu pojetí. Nový M paket nijak zásadně nevybočuje z designové linie ostatních modelů BMW. Sází na hladké plochy a ostré hrany, které více zdůrazňují tvar karoserie. Na rozdíl od M paketu pro řadu 7 u pětkového BMW nenalezneme extravagantní chromované části.

M paket netvoří jen bodykit, ale také sportovní podvozek a 18palcová kola v M designu. Na přání se bude pro sedan nabízet také spoiler na víko zavazadlového prostoru a 19palcová kola. Úpravou prošel také interiér, kde vládne ve standardní konfiguraci M paketu hliník a černá barva společně se sportovním volantem a decentními logy divize M.

Řadu 5 s M paketem si můžete prohlédnout v přiložené fotogalerii. Nabízet se bude i s karoserií kombi.

xDrive zatím jen s V8

Poslední generaci pohonu všech kol xDrive, která se v řadě 5 objeví vůbec poprvé, nabídne BMW nejprve jen ve verzi 550i xDrive. Mezinápravová spojka standardně dělí točivý moment mezi nápravy v poměru 40:60. Osmiválcový motor 4,4 TwinPower Turbo o výkonu 300 kW v této verzi zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy (proti 550i o 0,2 s rychleji) a vykazuje kombinovanou spotřebu 11,0 l/100 km (550i má 10,4 l/100 km).

Diesel také se dvěma turby – v 535d

Trojici současných turbodieselů – dvoulitr 520d (135 kW) a třílitry 525d (150 kW) a 530d (180 kW) – doplní čtvrtá, vrcholná vznětová motorizace. Třílitrový šestiválec je jako jediný ze vznětových motorů pro BMW řady 5 přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Díky tomu dává nejvyšší výkon 220 kW. To v případě sedanu stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a kombinované spotřebě 6,1 l/100 km.

Nabídka motorů pro sedan řady 5 se tak rozroste na čtyři zážehové a čtyři vznětové. Převažují mezi nimi řadové šestiválce.

Nové motory pro 5 Touring

Paleta motorizací pro kombi 5 Touring naproti tomu zahrnuje zatím jen čtyři pohonné jednotky: 523i, 535i, 520d a 530d. Také kombi dostane vrcholný turbodiesel 535d, v tomto případě bude kombinovaná spotřeba 6,3 l/100 km. Společně s tím se zájemci o kombi dočkají i 150kilowattového 525d Touring, který bude taktéž mít kombinovanou spotřebu 6,3 l/100 km.

Posledním rozšířením nabídky pro podzim 2010 bude atmosférický zážehový třílitr 528i Touring o výkonu 190 kW. Osmiválcové 550i zůstane vyhrazeno jen pro karoserii sedan a pro crossover 550i Gran Turismo.

Diskuze (30)
7. 7. 2010 01:58
Re: pekne
na toto vazne neviem recept. je to mozno stastie a zhoda nahod, ze po niekolkych zamestnaniach sa mi podarilo najst pracu, ktora sice nie je moja vysnivana, ale je dobre ocenena + nejake tie vyhody v podobe auta a tak podobne. ja mam tmavomodru 535d s M paketom a bez chromov okolo okien. ma len jednu chybu - otrasnu sedu kozu. ale to som nemohol ovplyvnit, lebo auto sa neobjednavalo, ale rovno kupovalo z predajne.
Avatar - white label
6. 7. 2010 22:57
Re: Tak toto je moc aj na mňa
"Tak si ho nekupuj >:-[] "
Avatar - white label
6. 7. 2010 22:54
Re: 528i
U E39 byla zpočátku 528i, kterou později nahradila 530i...
Avatar - euro89
6. 7. 2010 22:36
Re: Tak toto je moc aj na mňa
Ano, sprzni krásnou karoserii naftovejma kamnama pod kapotou >:-[] To se ti povedlo :no: Ať si řiká kdo chce co chce, ale diesel (byť sebelepší) je největší barbarství a hřích, jaký lze na autě udělat!!!
Avatar - euro89
6. 7. 2010 22:31
Re: no to je sila...
Tak si ho nekupuj >:-[]