Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 5: Pohon všech kol xDrive, nové modely 535i a 535d a M-paket

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
BMW chystá do Paříže představení novinek pro vozy pětkové řady: třílitrové šestiválce, pohon všech kol a M-paket.

Pohon všech kol xDrive dosud v současné generaci F10 chyběl. Elektronický systém distribuuje točivý moment motoru na obě nápravy v závislosti na jízdních podmínkách. Běžný je poměr 40:60, pokud senzory v kolech poznají změnu, například situaci, kdy se vůz dostává do smyku, zachovají se podle ní a stabilizují jej. Při jízdě v ostrých zatáčkách je většina síly přenášena na zadní kola, po vyjetí z nich systém zvolí zpět základní nastavení.

XDrive je zatím k dispozici pro vidlicový osmiválec 550i s dvojitým přeplňováním a přímým vstřikováním o výkonu 300 kW (407 k). Standardem je osmistupňová samočinná převodovka. Sedan BMW 550i xDrive zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,8 s a průměrně spotřebuje v kombinaci 11 l benzinu na 100 km.

Zážehová verze 535i a turbodiesel 530d budou následovat v prvním čtvrtletí roku 2011.

První variantu pohání třílitr TwinPower Turbo se vstřikováním HPI a variabilním časováním Valvetronic. Dává 225 kW (306 k) v 5800 min-1 a 400 Nm v širokém rozsahu 1200-5000 min-1. Celohliníkový common-railový turbodiesel 530d vyvine největší výkon 180 kW (245 k) ve 4000 min-1 a jeho točivý moment vrcholí 540 Nm mezi 1750 a 3000 min-1.

Pod kapotu se také co nevidět dostane čtvrtý a nejvýkonnější přeplňovaný vznětový motor. Opět šestiválec s objemem 3,0 l, znovu se vstřikováním common-rail (pracuje pod tlakem 2000 barů) a s dvojitým postupným přeplňováním TwinPower. Nese označení 535d a nabízí 220 kW (300 k)/4400 min-1. Jeho maximální točivý moment leží na hodnotě 600 Nm při pouhých 1750 otáčkách, má tedy síly na rozdávání. Malé turbodmychadlo funguje prakticky pouze na volnoběh, prudké sešlápnutí akcelerátoru poté aktivuje to větší.

Sedan 535d vystřelí z klidu na 100 km/h během 5,7 s, přičemž dle současných evropských norem žádá v kombinovaném provozu pouhých 6,1 l nafty na 100 km. Nový agregát rozšiřuje paletu pohonných jednotek pro pětkovou řadu na osm: čtyři zážehové a čtyři vznětové. I v samočinné převodovce najdeme osm stupňů, na rozdíl od výše představených verzí je poháněna ale jen zadní náprava.

BMW nově nabízí pro řadu 5 také sportovní M-paket. Ten se neomezuje pouze na aerodynamické doplňky včetně zadního spoileru, celé auto je navíc sníženo o 10 mm. Kola jsou v základu osmnáctipalcová, za příplatek o palec větší. Uvnitř najdeme čalounění kombinací látky a Alcantary, kožený volant a hlavici řadicí páky, nebo doplňky z hliníku. Pochopitelně vše zdobí nezbytná loga M.

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Avatar - white label
30. 9. 2010 13:42
Re: M-paket
Tak, tak... ;-)
Avatar - Dinar
27. 9. 2010 09:28
Re: M-paket
Souhlas, Mpaket na E60 se mi nelíbil, F10ka v empaketu je o patro výš oproti standardu, stejně jako E39. Je to trefa. :-) :yes:
Avatar - Dinar
27. 9. 2010 09:26
Re: F10
Popravdě, tohle slyším prvně, pamatuju si, že E39 byla docela "citlivá" na kvalitu kabinového filtru, ale u E60 jsem podobný problém nezaregistroval. Jaký tam máš typ klimy, full auto nebo základ?
Avatar - Parda71 (BMWfans)
26. 9. 2010 18:50
Re: M-paket
Přesně tak...
Avatar - white label
26. 9. 2010 17:29
Re: M-paket
Určitě je F10 (na rozdíl od E60) v mnohém "inspirována" právě E39, což je dobře...