BMW 5 Touring: Nové fotografie, technická data, české ceny
Nové BMW 5 Touring se svými vnějšími rozměry řadí přesně mezi své blízké příbuzné - sedan BMW 5 (F10) a liftback BMW 5 GT (F07). S délkou 4.907 mm je o 8 mm delší než sedan a sdílí s ním na poměry vyšší střední třídy rekordní rozvor 2968 mm.
Zavazadelník s 560-1670 l lze přirovnat spíše k BMW 5 GT, které se chlubí 590-1700 l. Třetím do party je BMW 7 (F01) s nímž má kombi společnou podvozkovou a elektronickou architekturu, ale taky místo výroby v bavorském Dingolfingu, nedaleko českých hranic.
Čtvrtá generace velkých rodinných kombi je až po B-sloupek identická se sedanem. Silueta zadní části připomíná více pětkové kombi předminulé generace (E39) než to minulé (E61). Podobné je to i na zádi. Diodová koncová světla jsou štíhlá - výrazně širší a nižší - více zasahují do boků vozu i do pátých dveří.
Obdiv zaslouží designéři - kombi s délkou přes 4,9 m působí svěže a kompaktně. Je přitom delší než kombi Mercedes-Benz E.
Německá kombi vyšší střední třídy - srovnání základních rozměrů | ||||
Model | BMW 5 Touring | Audi A6 Avant | Mercedes-Benz E | |
Délka [mm] | 4907 | 4927 | 4895 | |
Šířka [mm] | 1860 | 1855 | 1854 | |
Výška [mm] | 1462 | 1463 | 1512 | |
Rozvor [mm] | 2968 | 2843 | 2874 | |
Zavazadlový prostor [l] | 560/1670 | 565/1660 | 695/1950 |
Kombi se obvykle nakupuje kvůli úložnému prostoru a jeho variabilitě. V případě BMW ale tradičně zůstává velký důraz i na jízdních vlastnostech. Nová pětka opět dostala odlišné uspořádání zadní nápravy od sedanu. Standardem je vzadu vzduchové odpružení se samočinnou regulací světlé výšky, která je udržována bez ohledu na aktuální zatížení vozu.
Víko zavazadelníku bude možno za příplatek otvírat dálkově s pomocí elektromotorů. Zadní okno bude samostatně výklopné pro nakládání malých předmětů ve stísněných prostorech. V obou případech se samočinně zvedá, resp. snižuje krycí roleta zavazadelníku, uchycená v D-sloupcích. Samočinné otvírání dálkovým ovládáním nyní mají nejen celé páté dveře, ale taky samostatně otvíratelné sklo.
Zadní lavice je dělená v poměru 40:20:40 a každou část lze sklápět samostatně. Opěradla zadních sedadel lze naklápět postupně do sedmi různých poloh. Je-li sklon opěradel v nejsvislejší poloze, zvětší se základní objem zavazadelníku o dalších 30 l.
Základní objem zavazadelníku narostl o 60 l na 560 l, maximální hodnota 1670 l je taky větší. BMW tak dohnalo velké kombi A6 od Audi (565-1660 l) a zmenšilo náskok Mercedesu E (695-1950 l).
BMW 5 Touring (F11) - ceny zážehových motorizací | ||||
Model | 523i | 528i | 535i | 550i |
Převodovka | 6M (8A) | 6M (8A) | 6M (8A) | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 2996 | 2996 | 2979 | 4395 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 150/6100 | 190/6600 | 225/5800 | 300/5500-6400 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 270/1500-4250 | 310/2600-5000 | 400/1200-5000 | 600/1750-4500 |
Maximální rychlost [km/h] | 231 (227) | - | 250 (250) | - |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,2 (8,4) | - | 6,0 (6,1) | - |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 7,9 (7,8) | - | 8,6 (8,5) | - |
Cena [Kč] | 1.184.300,- | 1.277.900,- | 1.392.300,- | - |
Základní výbava obsahuje mimo jiné šest airbagů, elektromechanickou parkovací brzdu, vzduchové odpružení zadní nápravy, 17palcová litá kola, dvouzónovou klimatizaci, přední mlhovky, dešťový senzor nebo elektrické dovírání pátých dveří.
Pro všechny modely je na výběr šestistupňová manuální nebo osmistupňová automatická převodovka. U osmiválcového 550i bude automat standardem.
Připravena je celá řada technicky náročných prvků příplatkové výbavy, kterými prémiové značky udržují odstup od technicky jednodušších, ale rozměrové podobných kombi střední třídy.
Místo standardní dvouzónové klimatizace dostanete za příplatek u BMW čtyřzónovou. V nabídce je také Integral Active Steering, které zapojuje do řízení nejen aktivní převod na předních kolech, ale taky natáčení kol zadní nápravy, čímž se dále snižuje míra natočení volantu potřebná k natočení kol. Ke standardním adaptivním tlumičům lze přikoupit Adaptive Drive (standard u špičkových modelů řady), který významně omezuje náklony karoserie v zatáčkách.
BMW 5 Touring (F11) - ceny vznětových motorizací | ||||
Model | 520d | 525d | 530d | 535d |
Převodovka | 6M (8A) | 6M (8A) | 6M (8A) | 6M (8A) |
Zdvihový objem [cm3] | 1995 | 2993 | 2993 | 2993 |
Válce/ventily | 4/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 135/4000 | 150/4000 | 180/4000 | 220/4400 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 380/1900-2750 | 450/1750-2500 | 540/1750-3000 | 600/1500-2500 |
Maximální rychlost [km/h] | 222 (220) | - | 243 (242) | - |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,3 (8,3) | - | 6,4 (6,4) | - |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 5,1 (5,3) | - | 6,4 (6,3) | - |
Cena [Kč] | 1.151.930,- | 1.263.600,- | 1.367.600,- | 1.549.600,- |