Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 5 Touring: Nové fotografie, technická data, české ceny

Ondřej Láník
Diskuze (82)
Pětkové kombi od BMW narostlo do téměř luxusní délky. Více místa než dosud budou mít cestující i zavazadla. Špičkový podvozek sedanu rozšířilo standardní vzduchové odpružení na zadní nápravě.

Nové BMW 5 Touring se svými vnějšími rozměry řadí přesně mezi své blízké příbuzné - sedan BMW 5 (F10) a liftback BMW 5 GT (F07). S délkou 4.907 mm je o 8 mm delší než sedan a sdílí s ním na poměry vyšší střední třídy rekordní rozvor 2968 mm.

Zavazadelník s 560-1670 l lze přirovnat spíše k BMW 5 GT, které se chlubí 590-1700 l. Třetím do party je BMW 7 (F01) s nímž má kombi společnou podvozkovou a elektronickou architekturu, ale taky místo výroby v bavorském Dingolfingu, nedaleko českých hranic.

Čtvrtá generace velkých rodinných kombi je až po B-sloupek identická se sedanem. Silueta zadní části připomíná více pětkové kombi předminulé generace (E39) než to minulé (E61). Podobné je to i na zádi. Diodová koncová světla jsou štíhlá - výrazně širší a nižší - více zasahují do boků vozu i do pátých dveří.

Obdiv zaslouží designéři - kombi s délkou přes 4,9 m působí svěže a kompaktně. Je přitom delší než kombi Mercedes-Benz E.

Německá kombi vyšší střední třídy - srovnání základních rozměrů
ModelBMW 5 TouringAudi A6 AvantMercedes-Benz E
Délka [mm]490749274895
Šířka [mm]186018551854
Výška [mm]146214631512
Rozvor [mm]296828432874
Zavazadlový prostor [l]560/1670565/1660695/1950

Kombi se obvykle nakupuje kvůli úložnému prostoru a jeho variabilitě. V případě BMW ale tradičně zůstává velký důraz i na jízdních vlastnostech. Nová pětka opět dostala odlišné uspořádání zadní nápravy od sedanu. Standardem je vzadu vzduchové odpružení se samočinnou regulací světlé výšky, která je udržována bez ohledu na aktuální zatížení vozu.

Víko zavazadelníku bude možno za příplatek otvírat dálkově s pomocí elektromotorů. Zadní okno bude samostatně výklopné pro nakládání malých předmětů ve stísněných prostorech. V obou případech se samočinně zvedá, resp. snižuje krycí roleta zavazadelníku, uchycená v D-sloupcích. Samočinné otvírání dálkovým ovládáním nyní mají nejen celé páté dveře, ale taky samostatně otvíratelné sklo.

Zadní lavice je dělená v poměru 40:20:40 a každou část lze sklápět samostatně. Opěradla zadních sedadel lze naklápět postupně do sedmi různých poloh. Je-li sklon opěradel v nejsvislejší poloze, zvětší se základní objem zavazadelníku o dalších 30 l.

Základní objem zavazadelníku narostl o 60 l na 560 l, maximální hodnota 1670 l je taky větší. BMW tak dohnalo velké kombi A6 od Audi (565-1660 l) a zmenšilo náskok Mercedesu E (695-1950 l).

BMW 5 Touring (F11) - ceny zážehových motorizací
Model523i528i535i550i
Převodovka6M (8A)6M (8A)6M (8A)8A
Zdvihový objem [cm3]2996299629794395
Válce/ventily6/46/46/48/4
Největší výkon [kW/min-1]150/6100190/6600225/5800300/5500-6400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1500-4250310/2600-5000400/1200-5000600/1750-4500
Maximální rychlost [km/h]231 (227)-250 (250)-
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,2 (8,4)-6,0 (6,1)-
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,9 (7,8)-8,6 (8,5)-
Cena [Kč]1.184.300,-1.277.900,-1.392.300,--

Základní výbava obsahuje mimo jiné šest airbagů, elektromechanickou parkovací brzdu, vzduchové odpružení zadní nápravy, 17palcová litá kola, dvouzónovou klimatizaci, přední mlhovky, dešťový senzor nebo elektrické dovírání pátých dveří.

Pro všechny modely je na výběr šestistupňová manuální nebo osmistupňová automatická převodovka. U osmiválcového 550i bude automat standardem.

Připravena je celá řada technicky náročných prvků příplatkové výbavy, kterými prémiové značky udržují odstup od technicky jednodušších, ale rozměrové podobných kombi střední třídy.

Místo standardní dvouzónové klimatizace dostanete za příplatek u BMW čtyřzónovou. V nabídce je také Integral Active Steering, které zapojuje do řízení nejen aktivní převod na předních kolech, ale taky natáčení kol zadní nápravy, čímž se dále snižuje míra natočení volantu potřebná k natočení kol. Ke standardním adaptivním tlumičům lze přikoupit Adaptive Drive (standard u špičkových modelů řady), který významně omezuje náklony karoserie v zatáčkách.

BMW 5 Touring (F11) - ceny vznětových motorizací
Model520d525d530d535d
Převodovka6M (8A)6M (8A)6M (8A)6M (8A)
Zdvihový objem [cm3]1995299329932993
Válce/ventily4/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]135/4000150/4000180/4000220/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]380/1900-2750450/1750-2500540/1750-3000600/1500-2500
Maximální rychlost [km/h]222 (220)-243 (242)-
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,3 (8,3)-6,4 (6,4)-
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,1 (5,3)-6,4 (6,3)-
Cena [Kč]1.151.930,-1.263.600,-1.367.600,-1.549.600,-

Ondřej Láník
Diskuze (82)
Avatar - Vampix(Diesel Power)
18. 6. 2010 08:23
Re: Slintám s nosem na výloze
Ok, to chápu. Já jen, že pokud se chce někdo přiškrtit na rozpočtu tak jsou v Premium selection pěkné kousky. Protože sem potkal již několik lidí co si stěžovalo že jim tam chybí to a to a to a že je bmw na .....
18. 6. 2010 00:55
Re: Slintám s nosem na výloze
Když si kupuju nový BMW, tak bych to měl mít dopředu celkem srovnaný, protože si ho kupuju pro sebe a nebudu v něm potom jezdit s pocitem, že jsem si měl dát ještě tohle, nebo tohle ne. Rozhodně bych nechtěl předváděčku od místních dealerů, co tam naobjednaj nepraktický kraviny, máchaj si při tom kravatu v kofole a je jim putna, kdo v tom bude jezdit. Ani u prvního, druhýho a ani u šestýho se mi to nestalo. Když si kupuju kalhoty, tak je taky nemam jen pod kolena, abych ušetřil. A když na ně nemám, tak si koupím kraťasy.
Avatar - Vampix(Diesel Power)
18. 6. 2010 00:28
Re: rozdíl cen u 35d a 35i
Tak sem zapnul kalkulačku. Počítám roční nájezd 50 000, cena Nafty 31,-/l Benzín 32,-/l(budu optimista). Průměrnou spotřebu sem počítal u Nafty 9l/100km u Benzínu 12l/100km (klidně se k tomu vyjádřete, ale podle mně tohle budou reálné průměry při +- normální až svižnější jízdě. Ve výsledku 192 000,- u Benzínu a 139 500,- u Nafty. Rozdíl 52 500,- Nafta se ti vrátí za 3 roky a pak budeš jen šetřit. Nepočítal sem servis, uznávám že bude u nafty dražší, ale jestli to udělá 10 000,- za rok? nevím....

P.S: Na reálnou spotřebu u benzínu jsem zvědavý, protože u X6 když jsme porovnávali tak je rozdíl u 35d a 35i při podobném stylu jízdy spíše kolem 4 litrů na sto. To se taky podepíše na dojezdu a nevýhodě benzínu.

P.S.2: Já bych koupil 528i, naftu už bych nechtěl a atm je krásná věc :-)

Edit: Silnější atmosféru určitě nenajdeme i když by určitě šla, ale byla by to moc velká konkurence pro 35i
Avatar - Vampix(Diesel Power)
18. 6. 2010 00:09
Re: Slintám s nosem na výloze
Tohle dokážeš udělat při prvním max druhém novém BMW. Lepší cesta jak ušetřit, je hledat povedenou předváděčku. Pokud se dneska koukám na nové BMW, nemyslím tím, že si ho vybírám, aspoň ne pro mně, tak nejdřív konfigurátor, plná polní a pak se podívám na cenu. Ono ta cena vypadá dobře, ale BMW nebude nikdy dělat tak relativně "levná" auta, oni ví že minimálně a to opravdu minimálně když už je to do nějaké firmy tak 300 tisíc tam spadne....
Avatar - Pierro
17. 6. 2010 23:54
Re: Bavorský sen
a já až vyzraju, koupím si tygří potahy a chlupatej volant... >:-[]