Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 650i Gran Coupe: Nový osmiválec posílí na 330 kW

David Bureš David Bureš 9. 5. 2012 • 23:00
135
8
Zobrazit náhledy (135)
BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6
Nabídka motorů pro čtyřdveřovou mnichovskou řadu 6 bude čítat dva šestiválce, později přibude ještě benzinový osmiválec.

Při zahájení prodeje bude BMW řady 6 Gran Coupe nabízeno ve dvou šestiválcových verzích – zážehové 640i a vznětové 640d. Ve třetím čtvrtletí letošního roku se nabídka dále rozšíří o osmiválcové provedení 650i.

Tato označení už známe z aktuálního kabrioletu a kupé řady 6, verze 650i se ale bude mírně lišit. V případě čtyřdveřového Gran Coupé bude tato varianta naladěna na výkon 330 kW, což je o 30 kW více než v případě kabrioletu a kupé.

Pod kapotou BMW 650i Gran Coupe bude pracovat modifikovaný 4,4litrový zážehový vidlicový osmiválec s dvěma turbodmychadly. Čtyřdveřová šestka je prvním BMW, které tento vylepšený agregát použije.

Dmychadla umístěna v prostoru ve tvaru V mezi řadami válců a přímé vstřikování High Precision-Injection nově doplňuje proměnné časování ventilů Valvetronic.

Díky zmíněné technice motor dosahuje výkonu 330 kW při 5500 min-1 a maximálního točivého momentu 650 Nm mezi 2000-4500 min-1.

Tak jako šestiválce bude i osmiválec spolupracovat s osmistupňovou samočinnou převodovkou. K benzinové V8 bude za příplatek dodáván i pohon všech kol xDrive.

BMW 640i Gran Coupe bude poháněno třílitrovým zážehovým šestiválcem s turbodmychadlem typu twin-scroll. Motor poskytuje největší výkon 235 kW (320 k). Vznětové 640d pak rovněž používá třílitrový šestiválec, avšak s proměnným sekvenčním turbodmychadlem a vstřikováním common-rail. Tato jednotka nabízí 230 kW (313 k).

BMW řady 6 Gran Coupe - technické údaje
Motor640i650i650i xDrive640d
Převodovka8A8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]2979439543952993
Válce/ventily6/48/48/46/4
Největší výkon [kW/min-1]235/5800-6000330/5500330/5500230/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]450/1300-4500650/2000-4500650/2000-4500630/1500-2500
Max. rychlost [km/h]250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,44,64,45,4
Komb. spotřeba [l/100 km]7,7-7,98,6-8,99,2-9,45,5-5,7
Cena [Kč]2.025.000,---2.095.000,-

Témata
Avatar - Machýrek
10. 5. 2012 07:17
Sup s tim do F10
No a v 2014 resp. v ramci FL to nacpou i do F10... :yes:
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Má smysl M6
Motor M má naprosto jinou konstrukci přeplňování
Avatar - SrandistaSK
9. 5. 2012 13:58
Re: Má smysl M6
M6 bude mat navyse namiesto 8 stupnoveho automatu dvojspojku ako M5, a to je tiez poriadny rozdiel...
Avatar - fOE
9. 5. 2012 12:50
Re: Má smysl M6
jeste stale aktualni M3 E92 byla s adaptivnim podvozkem hodnocena lepe v prejezdu nerovnosti a to na R19 nez klasicka rada 3 na standartnim podvozku a "jen" na R18. Clovek co si mysli ze dozene M6 cipem 650i nevi o cem mluvi. ///Mka obecne nejsou o motoru (ikdyz to byli vzdy famozni kousky) ale o podvozku ;-)
Nehlede na jinej rozchod, lehci disky, jine brzdy(!) atd.
9. 5. 2012 12:47
Re: Má smysl M6
Mko bude nejspíš mít konvenční pneumatiky místo RF. Důsledek je krásně vidět při porovnání M5 a 550i. RF jsou mor. Podvozek nejspíš nebude (výrazně) tvrdší než M paket. Sportovnost není o tvrdosti, k té spíš dost přispěje těžký motor. Pokud jde o rozdíly, tak je to spíš o převodovce, nastavení posilovačů, váze řízení atp.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku