Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 7: xDrive pro osmiválec stojí 150 tisíc Kč, 740d za 2,077 milionu Kč

Diskuze (6)
BMW uvádí na trh dvě nové verze řady 7 – silnější turbodiesel 740d s cenovkou 2,077 milionu Kč a benzinový osmiválec v kombinaci s pohonem xDrive. Tato verze stojí od 2,532 milionu Kč, příplatek za pohon všech kol tak činí 150 tisíc Kč.

Pohonu všech kol xDrive se dosud BMW u své vlajkové lodi vyhýbalo – kdo chtěl pětimetrový sedan 4x4, musel jít k Audi nebo Mercedesu, nejnověji také k Lexusu. Od modelového roku 2010 ale BMW své pravidlo poruší. Systém xDrive, vyhrazený dosud řadám 3, 5 a modelům X, dostane druhý nejvýkonnější model – dvakrát přeplňovaná 750i. Rozdělení momentu bude obstarávat elektronicky řízená vícelamelová spojka. Standardní rozdělení momentu je 40:60 ve prospěch zadní nápravy, pro lepší ovladatelnost ale systém v zatáčkách pošle na zadní kola až 80 % momentu.

Standardní výbava je shodná s benzinovými 740i a 750i. Model 750i xDrive má dále navíc aktivní stabilizátory Dynamic Drive, které jsou jinak vyhrazeny dvanáctiválcovému 760i (v ostatních případech za příplatek 69 tisíc Kč). Pohon xDrive naopak vylučuje instalaci příplatkového aktivního řízení s natáčením kol zadní nápravy.

BMW řada 7 2010 - přehled a ceny benzinových motorů
Model740i750i750i xDrive760i
Zdvihový objem [cm3]2979439543955972
Válce/ventily6/48/48/412/4
Největší výkon [kW/min-1]240/5800300/5500300/5500400/5250
Největší toč. mom. [Nm/min-1]450/1500-4500600/1750-4500600/1750-4500750/1500-5000
Max. rychlost [km/h]250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,95,2-4,6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]9,911,411,912,9
Cena [Kč]2.100.800,-2.381.600,-2.532.400,-3.471.000,-
Cena Long [Kč]2.189.200,-2.470.000,-2.620.800,-3.835.000,-

Verze 740d dostane nový třílitrový turbodiesel označovaný TwinPower Turbo Diesel. Jeho dvě rozdílně velká turbodmychadla jsou propojena tak, že mohou fungovat samostatně i v sérii. Celohliníkový motor s dvojicí turbodmychadel je vybaven piezo-elektrickými vstřikovači, které mají pracovní tlak 2000 bar.

Maximální výkon motoru je 225 kW (306 k) při 4400 min-1 a točivý moment dosahuje vrcholné hodnoty 600 Nm mezi 1500 a 2500 min-1. Doposud používaný třílitrový turbodiesel v BMW 730d disponuje výkonem 180 kW (245 k) při 4000 min-1 a točivým momentem 540 Nm dostupným od 1750 do 3000 min-1.

Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 6,3 s, přitom spotřeba v kombinovaném cyklu je jen 6,9 l/100 km. BMW tvrdí, že nová 740d tak bude nejúspornějším autem ve své výkonnostní třídě. Pro srovnání někdejší nejúspornější pětimetrový dieselový sedan Jaguar XJ 2,7D má kombinovanou spotřebu 7,9 l/100 km, Audi A8 3,0 TDI si řekne o 8,4 l na 100 km, Mercedes-Benz S 350 CDI po faceliftu dosahuje 7,6 l/100 km. Dvakrát přeplňovaná 740d překoná i prozatímního dieselového rekordmana – slabší 730d má udávanou spotřebu 7,2 l/100 km.

Výbava dieselového 740d je shodná se 740i a 750i.

BMW řada 7 2010 - přehled a ceny dieselových motorů
Model730d740d
Zdvihový objem [cm3]29932993
Válce/ventily6/46/4
Největší výkon [kW/min-1]180/4000225/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]540/1750-3000600/1500-2500
Max. rychlost [km/h]245250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,26,3
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,86,9
Cena [Kč]1.940.900,-2.077.400,-
Cena Long [Kč]2.029.300,--

V ceníku se také objevuje nový M paket. Stojí 171 tisíc Kč (pro xDrive 116 tisíc Kč a pro 760i 75 tisíc Kč) a obsahuje M aerodynamický paket, 19palcová kola, sportovní přední sedadla, sportovní volant, čalounění kůží Dakota a aktivní stabilizátory Dynami Drive.

Diskuze (6)
Avatar - Vampix(Diesel Power)
6. 10. 2009 12:17
Re: nedosažitelné
tak jsem to našel
[odkaz]
od te doby jsem ale víc neslyšel :-/
Avatar - jpor (RSKa)
5. 10. 2009 22:28
Re: nedosažitelné
trojliter tri-turbo diesel mal pripravený Mercedes, ešte keď prišlo BMW s motorm 35d. Dokonca ho mali v SLK a mal tam myslím 280 alebo 290 koní. Dôvod bol ten, že 2x preplňovaný V6 musí mať malé turbá pre každý rad valcom zvlášť (dané geometriou motora a vzdialenosťou valcov) a veľko turbo spoločné. Kdežto pri radovom 2x preplňovanom 6 valci máš malé turbo aj veľké turbo pekne na strane motora umiestnenie je vyriešené. Bohužiaľ sa ten motor v Mercedesoch asi neobjaví...
Avatar - Vampix(Diesel Power)
2. 10. 2009 22:56
nedosažitelné
spotřeba 6.9? možná rozjet na 130km/h na rovné dálnici bez převýšení, vynulovat spotřebu a držet tempomatem na nejvyšší zařazený rychlostní stupeň....Nikoliv jako kombinovaný. Tohle už je i na mně moc. Ale poslední dobou si zvykám že ke spotřebe BMW udávané a reálné je třeba přičíst tak 1.5-2 litry. A to nemyslim nějakou dravou jízdu. Každopadně 740d jasna volba, nejlepši motorizace podle zdravého rozumu. Podle rize řidičského hlediska jiná varianta než 760 by ani být neměla :)....

Jen by mně zajímalo jednou jsem na nějakem webu o autech četl že měl přijít motor 3.0d 3x přeplňovaný a měl se objevit v x5 s nějakými 350koníky. ale opravdu jsem nijak neověřoval pravdivost této informace a ted sem si jen tak vzpomněl tak mně zajímalo jestli to byl fake a nebo jestli o tom jsou nějake zmínky že se to opravdu chystá....

Avatar - Johny.Rico
2. 10. 2009 19:43
Re: Už ji nic nechybí!
Je, objektivně hlavně z důvodu, že bude za chvíli nový model. I tak se to auto nemůže rovnat BMW řady 7.
2. 10. 2009 16:19
Re: Už ji nic nechybí!
Tak tak, koupe napr. A8 je podle me v soucasnosti cira hloupost :-)