BMW 7: xDrive pro osmiválec stojí 150 tisíc Kč, 740d za 2,077 milionu Kč
Pohonu všech kol xDrive se dosud BMW u své vlajkové lodi vyhýbalo – kdo chtěl pětimetrový sedan 4x4, musel jít k Audi nebo Mercedesu, nejnověji také k Lexusu. Od modelového roku 2010 ale BMW své pravidlo poruší. Systém xDrive, vyhrazený dosud řadám 3, 5 a modelům X, dostane druhý nejvýkonnější model – dvakrát přeplňovaná 750i. Rozdělení momentu bude obstarávat elektronicky řízená vícelamelová spojka. Standardní rozdělení momentu je 40:60 ve prospěch zadní nápravy, pro lepší ovladatelnost ale systém v zatáčkách pošle na zadní kola až 80 % momentu.
Standardní výbava je shodná s benzinovými 740i a 750i. Model 750i xDrive má dále navíc aktivní stabilizátory Dynamic Drive, které jsou jinak vyhrazeny dvanáctiválcovému 760i (v ostatních případech za příplatek 69 tisíc Kč). Pohon xDrive naopak vylučuje instalaci příplatkového aktivního řízení s natáčením kol zadní nápravy.
BMW řada 7 2010 - přehled a ceny benzinových motorů | ||||
Model | 740i | 750i | 750i xDrive | 760i |
Zdvihový objem [cm3] | 2979 | 4395 | 4395 | 5972 |
Válce/ventily | 6/4 | 8/4 | 8/4 | 12/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 240/5800 | 300/5500 | 300/5500 | 400/5250 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 450/1500-4500 | 600/1750-4500 | 600/1750-4500 | 750/1500-5000 |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,9 | 5,2 | - | 4,6 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 9,9 | 11,4 | 11,9 | 12,9 |
Cena [Kč] | 2.100.800,- | 2.381.600,- | 2.532.400,- | 3.471.000,- |
Cena Long [Kč] | 2.189.200,- | 2.470.000,- | 2.620.800,- | 3.835.000,- |
Verze 740d dostane nový třílitrový turbodiesel označovaný TwinPower Turbo Diesel. Jeho dvě rozdílně velká turbodmychadla jsou propojena tak, že mohou fungovat samostatně i v sérii. Celohliníkový motor s dvojicí turbodmychadel je vybaven piezo-elektrickými vstřikovači, které mají pracovní tlak 2000 bar.
Maximální výkon motoru je 225 kW (306 k) při 4400 min-1 a točivý moment dosahuje vrcholné hodnoty 600 Nm mezi 1500 a 2500 min-1. Doposud používaný třílitrový turbodiesel v BMW 730d disponuje výkonem 180 kW (245 k) při 4000 min-1 a točivým momentem 540 Nm dostupným od 1750 do 3000 min-1.
Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 6,3 s, přitom spotřeba v kombinovaném cyklu je jen 6,9 l/100 km. BMW tvrdí, že nová 740d tak bude nejúspornějším autem ve své výkonnostní třídě. Pro srovnání někdejší nejúspornější pětimetrový dieselový sedan Jaguar XJ 2,7D má kombinovanou spotřebu 7,9 l/100 km, Audi A8 3,0 TDI si řekne o 8,4 l na 100 km, Mercedes-Benz S 350 CDI po faceliftu dosahuje 7,6 l/100 km. Dvakrát přeplňovaná 740d překoná i prozatímního dieselového rekordmana – slabší 730d má udávanou spotřebu 7,2 l/100 km.
Výbava dieselového 740d je shodná se 740i a 750i.
BMW řada 7 2010 - přehled a ceny dieselových motorů | ||
Model | 730d | 740d |
Zdvihový objem [cm3] | 2993 | 2993 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 180/4000 | 225/4400 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 540/1750-3000 | 600/1500-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 245 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,2 | 6,3 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 6,8 | 6,9 |
Cena [Kč] | 1.940.900,- | 2.077.400,- |
Cena Long [Kč] | 2.029.300,- | - |
V ceníku se také objevuje nový M paket. Stojí 171 tisíc Kč (pro xDrive 116 tisíc Kč a pro 760i 75 tisíc Kč) a obsahuje M aerodynamický paket, 19palcová kola, sportovní přední sedadla, sportovní volant, čalounění kůží Dakota a aktivní stabilizátory Dynami Drive.