Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 740e: První plug-in hybrid z řady iPerformance

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Kromě luxusní sedmičky s logem M a pohonem všech kol přiveze BMW do Ženevy plug-in hybrid 740e.

Šestá generace bavorské řady 7 G11/G12 se rozrůstá o další verze. 740e navíc patří do sub-brandu iPerformance. Výkonné plug-in hybridy neponesou logo M, někteří opravdu skalní fanoušci BMW (pokud ještě vůbec existují) nerozdýchávají ani přítomnost naftových motorů v autech s tímto emblémem. V Mnichově vládne rozum, takže tu máme další nově vytvořenou divizi...

Limuzína dostala pod kapotu dvoulitrový přeplňovaný zážehový čtyřválec, na což si prostě u takhle velkých „ekologických“ aut musíme zvyknout. Sám nabízí 190 kW a 400 N.m/1250-4800 in-1. Spolu s elektromotorem o 83 kW a 250 N.m dává systémový výkon 240 kW (326 k) a 500 N.m, což na papíře věru zle nevypadá. Jako z říše snů pak působí průměrná spotřeba paliva 2,1 l/100 km, jenže všichni víme, jak to s evropskými normami v tomto ohledu chodí...

Převodovka je jediná, osmistupňový Steptronic, navíc spojená přímo s elektromotorem. 740e umožní zrychlit z nuly na stovku během 5,6 s. Točivé momenty obou jednotek míří ve standardu pouze dozadu, ale u BMW slibují i čtyřkolku xDrive. Klientela si u klasické koncepce může vybrat mezi dvěma rozvory, tedy krátkou a dlouhou verzí. 740Le spálí o dvě deci paliva více a ve sprintu je o desetinku pomalejší. Lithium-iontová baterie má kapacitu 9,2 kWh, čistě na elektřinu ujedou auta 40, respektive 37 km, na dálnici mohou dosáhnout na tento druh pohonu maximálně 140 km/h. XDrive bude k mání pouze v delší variantě, akcelerační disciplínu 0-100 km/h zvládne dokonce za 5,5 s a spotřebu má totožnou jako 740Le.

Logo s písmenem i je umístěno vždy před předními dveřmi na blatnících, na to levém pod krytem nabíjecí zástrčky. Svislá žebra v ledvinkách doplňuje modrá barva, stejně jako středy desetipaprskových litých kol, respektive znaky automobilky na nich. Prahy po otevření dveří nesou loga eDrive, opět zčásti modrá, stejně jako C-sloupky. Zákazníci, kteří si „poloelektrickou“ sedmičku koupí, budou mít k dispozici i další vychytávky, které už znají majitelé elektromobilů a hybridů divize i. Hlavně jde o mobilní aplikaci i Remote a domácí dobíjecí wallbox.

740e a odvozené verze se začnou prodávat v červenci 2016, tedy za čtyři měsíce po výstavní premiéře, ceny ani v eurech dosud automobilka neoznámila. V příplatkové výbavě najdeme třeba řadicí páčky pod volant a laserová hlavní světla (v základu jsou diody), ale také mnoho dalších prvků: vyhřívané a větrané masážní sedačky, velké panoramatické střešní okno, head-up displej, armádu jízdních asistentů včetně parkovacího, už vůbec nesmí chybět aerodynamický balíček M Sport...

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
15. 2. 2016 06:20
Re: Chyba v technických údajích
No já si čísla přečetl tady, napsal jsem tedy vám.
Za normální postup bych považoval, že odborný redaktor který takovou chybu snadno zjistí sám, požádá o vysvětlení svůj informační zdroj. A pokud to ten vysvětlit nedokáže - což vzhledem ke kvalitě kádru lidí taky může nastat, měl by redaktor aspoň upozornit na chybu čtenáře.
15. 2. 2016 04:38
Re: Chyba v technických údajích
Jsou to oficiální čísla z Mnichova. Napište jim sám, že je mají špatně...
14. 2. 2016 18:17
Re: Chyba v technických údajích
Tak samozřejmě ale to je už detail. Watt je platná jednotka výkonu
14. 2. 2016 17:55
Re: Chyba v technických údajích
Může být špatně rozpětí otáček, může být špatně krouťák i ten maximální výkon.
V každém případě jeslti jsou to oficiální čísla z Mnichova, je to docela ostuda
14. 2. 2016 17:47
Re: Chyba v technických údajích
Protože krouťáku 400 Nm při 4800 otáčkách odpovídá výkon 201 kW. Což nepasuje s udaným maximem 190 kW

výkon = moment x otáčky x Pí / 30