BMW 740e: První plug-in hybrid z řady iPerformance
Šestá generace bavorské řady 7 G11/G12 se rozrůstá o další verze. 740e navíc patří do sub-brandu iPerformance. Výkonné plug-in hybridy neponesou logo M, někteří opravdu skalní fanoušci BMW (pokud ještě vůbec existují) nerozdýchávají ani přítomnost naftových motorů v autech s tímto emblémem. V Mnichově vládne rozum, takže tu máme další nově vytvořenou divizi...
Limuzína dostala pod kapotu dvoulitrový přeplňovaný zážehový čtyřválec, na což si prostě u takhle velkých „ekologických“ aut musíme zvyknout. Sám nabízí 190 kW a 400 N.m/1250-4800 in-1. Spolu s elektromotorem o 83 kW a 250 N.m dává systémový výkon 240 kW (326 k) a 500 N.m, což na papíře věru zle nevypadá. Jako z říše snů pak působí průměrná spotřeba paliva 2,1 l/100 km, jenže všichni víme, jak to s evropskými normami v tomto ohledu chodí...
Převodovka je jediná, osmistupňový Steptronic, navíc spojená přímo s elektromotorem. 740e umožní zrychlit z nuly na stovku během 5,6 s. Točivé momenty obou jednotek míří ve standardu pouze dozadu, ale u BMW slibují i čtyřkolku xDrive. Klientela si u klasické koncepce může vybrat mezi dvěma rozvory, tedy krátkou a dlouhou verzí. 740Le spálí o dvě deci paliva více a ve sprintu je o desetinku pomalejší. Lithium-iontová baterie má kapacitu 9,2 kWh, čistě na elektřinu ujedou auta 40, respektive 37 km, na dálnici mohou dosáhnout na tento druh pohonu maximálně 140 km/h. XDrive bude k mání pouze v delší variantě, akcelerační disciplínu 0-100 km/h zvládne dokonce za 5,5 s a spotřebu má totožnou jako 740Le.
Logo s písmenem i je umístěno vždy před předními dveřmi na blatnících, na to levém pod krytem nabíjecí zástrčky. Svislá žebra v ledvinkách doplňuje modrá barva, stejně jako středy desetipaprskových litých kol, respektive znaky automobilky na nich. Prahy po otevření dveří nesou loga eDrive, opět zčásti modrá, stejně jako C-sloupky. Zákazníci, kteří si „poloelektrickou“ sedmičku koupí, budou mít k dispozici i další vychytávky, které už znají majitelé elektromobilů a hybridů divize i. Hlavně jde o mobilní aplikaci i Remote a domácí dobíjecí wallbox.
740e a odvozené verze se začnou prodávat v červenci 2016, tedy za čtyři měsíce po výstavní premiéře, ceny ani v eurech dosud automobilka neoznámila. V příplatkové výbavě najdeme třeba řadicí páčky pod volant a laserová hlavní světla (v základu jsou diody), ale také mnoho dalších prvků: vyhřívané a větrané masážní sedačky, velké panoramatické střešní okno, head-up displej, armádu jízdních asistentů včetně parkovacího, už vůbec nesmí chybět aerodynamický balíček M Sport...