Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 760i a 760Li – vlajková loď napíná plachty

Ondřej Láník
Diskuze (22)
Poslední generace BMW sedmičkové řady dosud vystačila s šesti a osmi válci pod kapotou a až nyní přichází nejvyšší model se šestilitrovým dvanáctiválcem, v karosérii standardní délky s označením 760i a v prodloužené verzi (+14 cm) s označením 760Li...

Dvanáctiválce patří neodmyslitelně k luxusním vlajkovým lodím, nejen německých automobilek. Poslední generace BMW sedmičkové řady dosud vystačila s šesti a osmi válci pod kapotou a až nyní přichází nejvyšší model se šestilitrovým dvanáctiválcem, v karosérii standardní délky s označením 760i a v prodloužené verzi (+14 cm) s označením 760Li.

BMW je jedním z největších výrobců dvanáctiválců na světě, když k letech 1987 až 2001 jich vyrobilo 96.500 kusů. Třetí generace dvanáctiválců BMW patří opět ke skvostům techniky. Motor získává ze zdvihového objemu 5972 ccm výkon 327 kW (445 k) při 6000 ot./min. Vedle čtyř ventilů na válec a proměnlivého časování ventilů Valvetronic se chlubí i tím, že je prvním agregátem V12 s přímým vstřikováním paliva. Maximum točivého momentu 600 Nm je k dispozici při 3950 ot./min, ale v rozmezí 1500-6000 ot./min je k mání celých 500 Nm. Tyto hodnoty umožňují vozidlu zrychlit na 100 km/h za skvělých 5,5 s a z 0 na 200 km/h za 17 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Unikátní šestistupňová automatická převodovka, uvedená v BMW 7 již dříve, umožnila kupříkladu jízdu ve 160 km/h, při které jsou otáčky motoru jen 2500 ot./min. Zřejmě ne příliš podstatná bude pro majitele průměrná spotřeba, která činí 13,4 l/100 km, což je jistě zajímavá hodnota uvážíme-li velikost a výkon motoru.

Ondřej Láník
Diskuze (22)