Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Alpina D3 – expresní nafťák

Miroslav Kudělka
Diskuze (33)
Poslední léta v Evropě přejí silným dieselům a jeden z nejlepších nabízí tradiční úpravce vozů BMW, německá Alpina. Její D3 prodělala vítězný křest závodním peklem vytrvalostních závodů a tak nabízí opravdu to nejlepší.

Poslední léta v Evropě přejí silným dieselům a jeden z nejlepších nabízí tradiční úpravce vozů BMW, německá Alpina. Její D3 prodělala vítězný křest závodním peklem vytrvalostních závodů a tak nabízí opravdu to nejlepší.

Pro fanoušky automobilových závodů je jméno Alpina synonymem toho nejlepšího a pro milovníky upravených BMW také. Již v roce 1998 se Alpina se svým závodním týmem zúčastnila závodu na 24 hodin na Nürburgringu a její tehdejší model D3 dosáhl na celkové vítězství. Takovou zkušeností se může pochlubit jen málo úpravců. S příchodem nové trojkové řady samozřejmě nemohl chybět v její nabídce ani upravený model D3 s novým dvoulitrovým vznětovým čtyřválcem. Díky pečlivé práci s řízením vstřikování, chlazením stlačeného vzduchu a výfukovým systémem s filtrem pevných částic se z motoru podařilo vytáhnout výkon 147 kW (200 k) při 4000 ot/min a točivým moment 410 Nm v rozmezí 2000 až 3300 ot/min. Společně s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou umožňuje 1460 kg těžkému vozu zrychlit z 0-100 km/h za 7,4 sekundy a dosáhnout rychlosti až 238 km/h. To vše při průměrné spotřebě 5,7 l/100 km!

Pro vylepšení ostatních vlastností byla použita hliníková kola o rozměrech 8x18“ vpředu a 9x18“ vzadu. Obuta jsou do pneumatik Michelin 225/40 ZR 18, resp. 255/35 ZR 18. Prvotní úvahy směřovaly k použití technologie run-flat pneumatik, které umožňují i jízdu bez vzduchu, ale nakonec od nich bylo pro vysokou hmotnost upuštěno. Pro zájemce jsou k dispozici i kola 19“. Aerodynamika byla upravena jen decentně. Na přídi se objevil malý spoiler s tradičními motivy, stejně tak záď je doplněna drobným spoilerem na víku zavazadlového prostoru.

Miroslav Kudělka
Diskuze (33)