Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Alpina v Ženevě 2008

Diskuze (0)

O tom, že nafta už dnes patří i do sportovních aut se nesnaží přesvědčovat jen Audi, ale také BMW. Jeho dvorní úpravce, který se vypracoval do podoby samostatné značky s právem vlastního názvu na upravených vozech, začal montovat dvojitě...

O tom, že nafta už dnes patří i do sportovních aut se nesnaží přesvědčovat jen Audi, ale také BMW. Jeho dvorní úpravce, který se vypracoval do podoby samostatné značky s právem vlastního názvu na upravených vozech, začal montovat dvojitě přeplňované čtyřválce z řady 1, do modelu Alpina D3 Biturbo Coupé.

Momentálně jediným čtyřválcovým a současně vznětovým motorem pod kapotou vozů BMW Alpina je agregát z BMW 123d, který má zdvihový objem 1995 cm3 a v upravené verzi nejvyšší výkon 157 kW při 4100 ot./min. Točivý moment se 450 Nm přibližuje ušlechtilejším šestiválcům ze stejné stáje, ale spotřeba 5,4 l/100 km je v tuto chvíli možná jedině při spalování nafty. Dieselová Alpina umí stovku za 6,9 s, nejvíce jede 244 km/h a je dodávána se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou SWITCHTRONIC.

Nabídka firmy Alpina Burkard Bovensiepen GmbH pro rok 2008 se skládá ze šestiválcových (265 kW, 500 Nm) modelů B3 Biturbo (sedan, kupé, kabriolet), kupé je přitom dodáváno také s pohonem všech kol.

Ostatní modely mají osmiválce 4,4 l. Jde o sedany a kombi B5 S (390 kW), kupé a kabriolety B6 S a limuzíny B7 (368 kW) ve standardní a prodloužené verzi.

Ondřej Láník


Diskuze (0)