BMW bude brát hybridní techniku od Toyoty

Toyota plánuje dodávky hybridních hnacích systémů a vodíkových palivových článků pro BMW. Oba partneři se na spolupráci na vývoji „zeleného vozu“ dohodli předběžně už v prosinci. Obzvláště s hybridy má obří japonský výrobce dlouholeté zkušenosti, vždyť první generace Priusu byla v roce 1997 prvním skutečně sériově vyráběným automobilem tohoto druhu v dějinách. Ta třetí se stala celosvětově nejprodávanějším, ač má již mnoho následovníků. Informoval o tom list Automotive News Europe.
Vyspělá technika ze Země vycházejícího slunce v luxusnějším a prestižním balení z Bavorska by mohla zákazníky zajímat. Toyota také dosáhne větších úspor a nejspíš i zisku, protože se produkce hybridních systémů zvýší a tím klesne cena jednotlivých komponentů. Specifikace nejnovější smlouvy, byť bez uvedení zdroje, zveřejnil minulé pondělí 18. června japonský obchodní deník Nikkei a o uplynulém víkendu 23. - 24. 6. také německý časopis Der Spiegel.
Prezident Toyoty Akio Toyoda a výkonný ředitel BMW Norbert Reithofer by měli učinit veřejné prohlášení tento týden. Mluvčí japonské automobilky Joichi Tachikawa řekl: „Nemohu zatím komentovat spolupráci nad rámec toho, co bylo oznámeno již loni v prosinci a letos v březnu.“
Závěrem roku 2011 se totiž obě společnosti domluvily, že bavorský výrobce poskytne Toyotě čisté turbodiesely malých objemů. Jimi poháněná auta budou Japonci prodávat na starém kontinentu už během příštích 18 měsíců. Ti zase budou spolupracovat na oplátku s Němci na vývoji a výrobě další generace lithium-iontových baterií pro hybridní vozidla, tato dohoda byla podepsána v březnu a byly ponechány ještě otevřené dveře pro další výpomoc.
„Už jsme oznámili, že budeme na výzkumu a vývoji techniky pro zlepšení ochrany životního prostředí pracovat společně s BMW. Existuje zde mnoho možností,“ dodal Tachikawa. Podobné smlouvy ale Toyota podepsala také s Mazdou, Subaru a Fordem, takže v této oblasti bojuje na vícero frontách.
Podle deníku Nikkei bude navíc dodávat BMW vodíkové palivové články. Zatím si je nechávala jen pro sebe, teď je poskytne také konkurenci. Takto poháněný vůz pod vlastní značkou pak představí již v roce 2015 a hodlá jej dokonce nabízet případným zájemcům.