Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW chce do roku 2025 omezit nabídku pohonných ústrojí na polovinu

Ondřej Mára Ondřej Mára 15. 5. 2021 • 03:34
50
5
Zobrazit náhledy (50)
BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e

Časy se mění a s nimi se bude měnit i nabídka pohonných ústrojí BMW, která prořídne zhruba na polovinu.

Informace, že se automobilka BMW chystá zjednodušit svou nabídku motorizací, vlastně nejsou ničím zas tak novým. Teprve nyní však automobilka ve svém souhrnu ke konci fiskálního roku 2020 oznámila i načasování. Nabídka pohonných ústrojí bude o polovinu menší již v roce 2025.

V tiskové zprávě, kterou citují kolegové z Motor1, se konkrétně uvádí: „Snižujeme komplexnost, s menším počtem variant a pohonných ústrojí – ponecháme si pouze ty, po kterých je skutečná poptávka: Asi polovina současných variant pohonných ústrojí již nebude do konce roku 2025 nabízena.

Mnichovská automobilka tak bude v nejbližších letech bedlivě sledovat zájem zákazníků a podle toho vyhodnocovat, s jakými motorizacemi či pohony skončí. Za připomínku však stojí, že například BMW X3 už zákazníci mohou pořídit rovnou se čtyřmi typy pohonu, včetně plug-in hybridního a čistě elektrického v podobě modelu iX3.

Hlavní roli by tak nakonec měli mít zákazníci a prodejní čísla, přesto se všichni trochu podvědomě obáváme, jaká bude další budoucnost spalovacích motorů. Není totiž tajemstvím, že se BMW v poslední době pustilo do výrazné elektrifikace. A to od uvádění mild-hybridů, až po čistě elektrické kousky.

Uplynulý rok měl navíc přinést růst v oblasti prodejů elektrifikovaných BMW. Prodeje čistě elektrických modelů měly povyrůst o 13 procent, zatímco plug-in hybridy si polepšily údajně o 40 procent. BMW přitom počítá i s elektrifikací ostrých modelů M, které by se časem rovněž měly dočkat plug-in hybridního pohonu. A vyloučeny nejsou ani čistě elektrické M-modely.

Související články

Témata
Avatar - KANKUNEN
16. 5. 2021 12:56
Re: V pohode
Audi to udělá taky, bude mít motory jen 20, 30, 40, 50 a vrchol bude e90, ale to neprojdeskrz BMW, tak to nahradí 89,9.
16. 5. 2021 10:09
V pohode
Podľa mňa bolo zbytočne veľa verzií, ekonomicky zbytočných. :-O
Redukcia bude v pohode a ponuka ostane viac ako uspokojivá. :*)

- napr. 5er diesel: 518d, 520d, 525d, 530d, 540d, 550d.
- 550d a 525d potichu vyradili, ešte 518d a sme na polovici. A 540d tiež asi nebude predajný trhák,
- zákazníkovi 5er v dieseli úplne stačí 520d a 530d, (možno ešte 540d - dynamicky blízko bývalej 550d)
- z benzínov to asi bude 520i čo pôjde z kola von, emisne je veľmi podobný ako 530i

Podľa mňa nezmyselne pridali 520e. Ale to bude asi ten istý motor ako 530e, len inak naladený, aby boli super emisie ;-) .
Avatar - pradeda777
16. 5. 2021 08:14
Re: Jen tak dál, BMW...
...v současné době....jde všechno do (I)..... :-[]
15. 5. 2021 17:34
Re: Jen tak dál, BMW...
V soucasne dobe nejde o zakazniky, ale o preziti a hlavne o neplaceni emisnich pokut.
15. 5. 2021 16:41
Jen tak dál, BMW...
...a hlavně - vše pro zákazníky! :-[] :-[] :-[] :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku