Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW chystá inteligentní systém podpory řízení

Jan Mička
Diskuze (11)
Nový systém podpory řízení od BMW předvídá situaci na silnici a bez zásahu řidiče připraví vůz k jejímu řešení.

Prediktivní systém podpory řízení pracuje s informacemi adaptivního radarového tempomatu. Senzory vozu neustále sledují dění okolo a v případě potřeby připraví převodovku s cílem co nejlépe zlepšit odezvu motoru na pohyb plynového pedálu.

Situaci si lze představit několika způsoby. Pokud například dojedete pomalejší automobil, systém pozná, že jej pravděpodobně budete chtít předjet. Informace z řídicí jednotky vozu okamžitě putují převodovce, která s předstihem připraví nižší rychlostní stupeň. Řidič tak při předjíždění nemusí čekat, než převodovka odpoví na povel plynového pedálu, což celý proces urychlí. Podobná situace nastane také při detekci dalšího automobilu v mrtvém úhlu.

Automobilka tvrdí, že bude testování systému v následujících letech dále probíhat. Prozatím také není zcela jasné, zda se obejde bez použití dalšího hardwaru. V takových případech by totiž byla možná instalace také do stávajících modelů, které jsou vybaveny adaptivním radarovým tempomatem.

Jan Mička
Diskuze (11)
Avatar - Hammunasakra
24. 2. 2014 18:18
Re: K čertu s hybridama k čertu s elektromobilama, k čeru st
A do pr.. ;-)
24. 2. 2014 10:01
Re: K čertu s hybridama k čertu s elektromobilama, k čeru st
Asi není nad čím skuhrat na novinkách, tak je máš teď tady :-)
Avatar - Hammunasakra
24. 2. 2014 00:24
Re: K čertu s hybridama k čertu s elektromobilama, k čeru st
Jako tu že máme na výběr jen mezi EU a KGB? Bylo by bezva kdybych se mejlil a teď už těch 7 naivků co mi dali :no: mělo pravdu. No bohužel ji mám já ;-)
23. 2. 2014 21:09
Re: K čertu s hybridama
Všechny neobnovitelné zdroje nedojdou ještě v řádu tisíců let pokud nebudou lidé hloupí. OK, ropa se bude těžit stále hůř, ale když se podaří dostatečně brzo nastavět reaktory 4. generace spalující uran 238 a thorium 232, budeme v nich schopní vyrábět i uran 235 pro dnešní reaktory poté, co toto palivo "dojde". Takže jadernou energii budeme mít ještě stovky až tisíce let. K tomu použití reaktorů 4. generace vytvoří nové vodíkové hospodářství - vodík v nich vyráběný bude velmi levný. Tyto reaktory vidím jako jedinou možnost jak do budoucna prosperovat, když se to nepovede, čeká nás návrat fakticky do středověku, protože bez dostatku energie rozvinutá společnost nedokáže fungovat.
23. 2. 2014 20:23
Re: K čertu s hybridama
Jaký je rozdíl mezi zážehovým a spalovacím motorem? >:D

Ale i nebýt tohoto faux pas, tak to cos napsal nedává smysl. Proč chceš optimalizovat spalovací motor, když ho nebudeš mít čím živit, což si napsal hned na začátku. Až dojdou všechny neobnovitelné zdroje, tak už tady stejně nikdo nebude.

Jo a si frajer, že sis sám dal palec.. >:D