Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW F 750 GS a F 850 GS: Nová cestovní endura míří na trh

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Značka BMW Motorrad pro letošní rok nahrazuje modely F 700 GS a F 800 GS dvojicí zcela nových nástupců v podobě strojů s označením F 750 GS a F 850 GS.

Značka BMW Motorrad představila svá nová cestovní endura F 750 GS a F 850 GS, která uvádí jako zástupce segmentu Adventure střední třídy, v první polovině loňského listopadu na mezinárodní výstavě motocyklů EICMA 2017 v Miláně a nyní tato dvojice nových modelů v její nabídce nastupuje na místa svých předchůdců a míří na trh.

Stejně jako u odcházejících modelů F 700 GS a F 800 GS nebo aktuálního R 1200 GS, i v případě dvojice novinek pro sezónu 2018 má zkratka GS ztělesňovat dokonalou syntézu optimálních vlastností pro cesty na dlouhé vzdálenosti, kombinovanou se sportovní dynamikou a špičkovými terénními vlastnostmi.

Samotná značka BMW Motorrad však uvádí, že model F 750 GS s nižším sedlem uspokojí především jezdce, kteří se budou se svým strojem pohybovat především po silnicích, zatímco model F 850 GS je vhodnější i pro výlety do náročnějšího terénu.

BMW F 750 GS a F 850 GS využívají nový ocelový mostový rám samonosné konstrukce, který je vyroben z hlubokotažených svařovaných komponent. V tomto rámu je u obou nových modelů uložen nový řadový dvouválec o objemu 853 cm3.

Tato pohonná jednotka disponuje v modelu F 750 GS nejvyšším výkonem 57 kW (77 k) při 7500 min-1 a maximálním točivým momentem 83 Nm při 6000 min-1, zatímco v modelu F 850 GS nabídne výkon 70 kW (95 k) při 8250 min-1 a točivý moment 92 Nm při 6250 min-1.

BMW F 750 GS dosahuje maximální rychlostí 190 km/h, zatímco F 850 GS zvládne přes 200 km/h. Nový motor má vedle svých výkonů vynikat i nižší spotřebou paliva a vyváženým chodem díky dvěma naproti sobě se otáčejícím vyvažovacím hřídelům a mazání suchou skříní.

S novou pohonnou jednotkou u obou modelů spolupracuje šestistupňová převodovka s antihoppingovou spojkou s nastavitelným chodem páčky. Funkce Shift Assistant Pro, umožňující řazení bez spojky nahoru i dolů je součástí nabídky volitelné tovární výbavy.

Samozřejmostí jsou jízdní režimy Rain a Road. Ve výbavě pak nechybí ani ABS a automatická kontrola stability ASC. V rámci příplatkové výbavy jsou pak mimo jiné k dispozici jízdní režimy Dynamic, Enduro a Enduro Pro, z nichž ten poslední uvedený je pouze pro výkonnější model.

BMW F 750 GS a F 850 GS se vyznačují zcela novým vzhledem, který se opírá o dynamický, více muskulaturní design. Kromě základní verze jsou modely řady F k dispozici také ve stylových variantách Exclusive. Stylová varianta Rallye je dostupná výhradně pro nové F 850 GS a klade zvláštní důraz na jeho terénní schopnosti.

Standardem pro nové modely je zcela nový přístrojový štít, který vedle řady kontrolek tvoří analogový rychloměr a multifunkční displej. Na trh míří obě novinky s velmi pestrou paletou volitelné výbavy, zahrnující mimo jiné různé výšky sedel a větrných štítů, nový čelní LED světlomet, volitelnou konektivitu s barevným displejem či tísňové volání eCall.

Na českém trhu je nové BMW F 750 GS nabízeno za ceny od 247.850 Kč včetně DPH, zatímco ceník BMW F 850 GS začíná na částce 315.450 Kč včetně DPH.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)