Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW K 1600 Grand America: Šest válců na dvou kolech pro luxusní cestování

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 5. 12. 2017 • 18:59
37
4
Zobrazit náhledy (37)
BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America BMW K 1600 Grand America
K čerstvým novinkám značky BMW Motorrad pro příští sezónu patří i zcela nový přírůstek do rodiny jejích řadových šestiválců v podobě modelu K 1600 Grand America.

BMW Motorrad v roce 2010 představilo jedinečné cestovní motocykly K 1600 GT a GTL s řadovými šestiválci napříč zavěšenými v rámu, které jsou dnes jedinými nabízenými zástupci řady K a zároveň jedinými sériovými stroji na evropském trhu s touto koncepcí.

Na podzim loňského roku měl premiéru model K 1600 B, který zamířil do stále populárnější kategorie baggerů, což vedle svého vzhledu naznačuje i svým označením. Letošní podzim pak přinesl další rozšíření nabídky šestiválců a to v podobě modelu K 1600 Grand America, přímo vycházejícího právě z loňského baggeru a inspirovaného fascinací pro uvolněné, luxusní cestování, které je obzvláště rozšířené v USA.

Kromě dynamicky prodloužené boční linie, plynule klesající směrem k zádi, je dalším jasně rozpoznatelným prvkem kapkovitá silueta, vytvořená vizuálním napojením vysokého větrného štítku a nízko umístěných bočních zavazadlových schránek. Chromované tlumiče výfuku jsou harmonicky integrované do elegantního a uhlazeného designu. Siluetu novinky pak uzavírá zadní kufr s integrovanou opěrkou spolujezdce.

Design BMW K 1600 Grand America je inspirován americkými custom motocykly, což se odráží i v dalších detailech jeho zadní části. Doplňkové brzdové světlo integrované do horní schránky dává motocyklu při pohledu zezadu typický vzhled. Je také vizuálně sladěno se světly integrovanými do bočních schránek, která fungují jako brzdová a směrová světla.

Za zvýšením exkluzivního vzhledu novinky pak má stát Paket Style, který byl navržen přímo pro model Grand America a představuje jej dvoubarevný lak, kombinující černou metalickou barvu Blackstorm s výrazným odstínem žluté Austin Yellow a chromovými doplňky na krytu předního kola.

K pohonu K 1600 B slouží řadový šestiválec o objemu 1649 cm3, poskytující výkon 118 kW (160 k) při 7750 min-1 a točivý moment 175 N.m při 5250 min-1, který míří na zadní kolo prostřednictvím šestistupňové převodovky a kardanu.

Základní součástí podvozku novinky je rám z lehkých slitin, známý z K 1600 GT, který doplňují systémy zavěšení kol BMW Motorrad Duolever a Paralever. Standardem je elektronicky řízeným podvozek Dynamic ESA s jízdními režimy Road a Cruise.

Ve standardním nastavení Road je adaptivní tlumení plně automatizováno, což má zajistit nejvyšší úroveň komfortu a maximální trakci na téměř jakémkoliv povrchu. Naproti tomu v režimu Cruise má poskytovat velmi jemné tlumení, které zaručí vysokou úroveň komfortu v nízkých rychlostech.

Standardní výbava BMW K 1600 Grand America zahrnuje mimo jiné ochranný rám motoru, vyhřívané rukojeti řídítek, vyhřívané sedlo, systém pro automatické udržování rychlosti a pro tento model typický zvláště vysoký větrný štít. Ten má spolu s boční kapotáží, sahající daleko dozadu, zajistit perfektní ochranu před větrem a dalšími nepříznivými vlivy počasí.

Integrované výdechy ventilace přivádějí jezdci čerstvý vzduch podle potřeby. Audiosystém s přípravou pro navigaci je dalším prvkem standardně dodávaným pro nové BMW K 1600 Grand America.

Nabídka tovární volitelné výbavy pak zahrnuje asistent řazení Shift Assistant Pro a inteligentní tísňové volání eCall (v ČR funkční od 4Q/2018) s ConnectedDrive, pakety Comfort a Safety, různými výškami sedla a kovanými řídítky. Prostor pro další úpravy nabízí program Originálního příslušenství BMW Motorrad.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
6. 12. 2017 08:49
Re: Motor do auta
ty bys chtel s autem co treba 5-10 tisic km na servis v radu 6-8 tisic? navic ten motor neni stejnej, je staveny pro "lehky" stroj, v aute ktere vazi 4-5x tolik by se trapil a ten servis by mozna potreboval o to casteji, a pak by tu byla spotreba, s 350 kilovou motorkou a rekneme 100 kilovim jezdcem mas spotrebu i pri klidne jizde okolo 6 litru, mensi az doslova smesnej katalizator a neregulovane nektere jine predpisy co u aut regulovane jsou, takze si to spocti kolik to asi tak bude kostovat na vsem kdys tohle das do auta co vazi 1,5 tuny......? motory z motorek jsou super do malejch sportacku typu Kaipan nebo Atom ktere vazi sotva dvojnasobek motorky, tam funguji skvele s trosku snizenou zivotnosti, ale v normalnim aute na denni jezdeni by to bylo servisni peklo a peklo pro penezenku za palivo a olej

kdysi jsem zvazoval stavbu Golfa 2 kam jsem chtel dat ustroji z bourane Hayabusy, clovek ktery by me to delal me to ale rozmluvil s tim, ze se pak nedoplatim na servisu, rocne klidanko 30-50 tisic jen za servis :-) nakonec jsem skoncil u stavby a renovace Taunuse GT s 6 valcovym 2.3 litrem ktery byl mnohem lepsi volbou
5. 12. 2017 20:31
Re: Motor do auta
Na motorky se nevztahuje regulace spotřeby. A tyhle stroje nejsou zrovna levné. K1600 začíná nad půl milionem. Lze pak také očekávat vyšší náklady na servis.
5. 12. 2017 15:29
Re: Motor do auta
Taky nechápu, zvlášť když motor do auta nebo motorky je vlastně úplně to samý. Já bych bral do auta todle, nevim, proč to nedělaj.
[odkaz]
5. 12. 2017 14:25
Motor do auta
Proc mi tohle nikdo nenabídne v autě? 1,6 R6 Otto 118kW/175Nm ve spojení s nakrátko poskládanou 6MT zamontovanou krom jiného v běžném voze nižší střední třídy. Vzal bych si to mnohem raději než všechny ty foukané 1,3-1,5 s bruselskými převody.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku