Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Group 2010: 1,46 milionu prodaných aut, vede řada 3

BMW
BMW
BMW
BMW
52 Fotogalerie
Diskuze (10)
Výroční zpráva BMW uzavírá úspěšný rok 2010. Dařilo se všem třem automobilovým značkám, které patří do mnichovské skupiny.

Skupina BMW loni prodala 1.461.166 osobních aut (+13,6 %), z toho na samotnou značku BMW připadá 1.224.280 ks. V plusu jsou všechny sledované regiony (Evropa, Velká Británie, Severní Amerika, Asie, zbytek světa), jen v domácím Německu prodeje stagnují.

Co do prodejů Asie dorovnalo odbyt BMW v Americe. V tržbách Asie loni excelovala – vzrostly o polovinu a dostaly se nad úroveň Ameriky. Celosvětové tržby BMW pak rostly o 19 % na 60,48 miliardy euro.

Zisk před zdaněním za rok 2010 dosáhl 4,836 miliardy euro, v roce 2009 to bylo 413 milionů.

Nejžádanějším modelem celé skupiny je řada 3, která si drží navzdory blížící se nové generaci stabilní oblibu. Naopak řada 1, u níž se můžeme na nástupce těšit už letos, ze stejného důvodu loni zažila mírné snížení odbytu.

Růst o 36 % si naopak připsala řada 5. Projevil se příchod nové verze 5 GT, která do celkových 238 tisíc přispěla 26 tisíci kusy, zbytek růst obstarala nová generace sedanu. Obměna u kombi 5 Touring proběhla až v závěru roku 2010, do výsledků se proto naplno promítne až letos.

Období těsně před příchodem nové generace stojí také za poklesem prodejů řady 6 a SUV X3.

      

Nová řada X1 si hned v prvním celém roce na trhu získala přízeň 100 tisíc zákazníků a výrazným způsobem pomohla ke zvýšení prodejních statistik BMW. Značka si totiž meziročně polepšila o 155 tisíc kusů na 1,224 milionu (+14,6 %), nové modely X1 a 5 GT z toho tvoří 126 tisíc.

Podíl dieselových motorů na celosvětových prodejích se mírně zvýšil ze 43,4 na 44,0 %. V šesti evropských zemích ale překračuje 90 % – jsou to Španělsko, Belgie, Lucembursko, Itálie, Francie a Portugalsko (tam dokonce 97,1 %). Doma v Německu volí dieselové BMW 68,1 % zákazníků.

BMW Group - prodejní statistiky jednotlivých modelů
model/rok20102009změna
řada 1196 004216 944-9,7%
řada 3399 009397 1030,5%
řada 5238 454175 98335,5%
(z toho 5 Gran Turismo)26 4863 052-
řada 65 8488 648-32,4%
řada 765 81452 68024,9%
Z424 57522 7618,0%
celkem osobní BMW929 704874 1196,4%
X199 9908 499-
X346 00455 634-17,3%
X5102 17888 85115,0%
X646 40441 66711,4%
celkem BMW řady X294 576194 65151,3%
celkem značka BMW1 224 2801 068 77014,6%
Mini155 841150 0433,9%
Mini Cabrio32 68028 30315,5%
Mini Clubman31 31738 192-18,0%
Mini Countryman14 337--
celkem MINI234 175216 5388,1%
Rolls-Royce Phantom351376-6,6%
Rolls-Royce Coupé186459-59,5%
Rolls-Royce Ghost2 174167-
celkem ROLLS-ROYCE2 7111 00263,0%
CELKEM BMW GROUP1 461 1661 286 31012,0%

Také značka Mini si polepšila, a to o 8 %. Do 234 tisíc prodaných aut patří i 14 tisíc SUV Countryman. Vzrostly prodeje všech modelů kromě kombi Clubman. Ve všech karosářských verzích je nejoblíbenější střední výkonnostní pásmo s obchodním označením Cooper/Cooper D, které tvoří vždy alespoň polovinu prodejů daného modelu.

Rolls-Royce téměř ztrojnásobil své prodeje, a to na 2711 ks. Důvodem je nový model Ghost, pro který byl 2010 první celý kalendářní rok. Naproti tomu mírně polevil zájem o velkou limuzínu Phantom (včetně prodlouženého Phantomu EWB), dvoudveřový Phantom Coupé a kabriolet Phantom Drophead Coupé pak v celkovém součtu nalákaly o 60 % méně nových majitelů.

Výroba jednotlivých značek v roce 2010 byla: BMW 1.236.989 ks (+18,5 %), Mini 241.043 ks (+12,8 %) a Rolls-Royce 3.221 (+251 %).

Vstoupit do diskuze (10)