Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i3 Concept Coupe: Malá elektrická vrtulka se třemi dveřmi

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 28. 11. 2012
31
7
Zobrazit náhledy (31)
BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3
U BMW se svých elektrických vizí nevzdávají. Po loňském konceptu i3 je tu další, tentokrát s přídomkem Coupe.

Označení Coupe je, jak už to tak v poslední době nejen v Mnichově bývá, trochu zavádějící. Spíš než kupé je druhá verze „i-trojky“ třídveřovým hatchbackem. Každopádně, původní měl dveří pět, boční se navíc otevíraly proti sobě. U novinky je jediný pár klasický, postrádá však rámy oken. Zajímavé je„vykrojení“ skel na bocích. Výklopná zadní stěna je na rozdíl od první studie v dolní části neprůhledná. Liší se i oba nárazníky.

Zadní kola BMW i3 Concept Coupe pohání přes jednostupňovou převodovku elektromotor s největším výkonem 125 kW (170 k) a točivým momentem 250 Nm. Napájí ho lithium-iontové články, které umožňují na jedno nabití dle stylu jízdy ujet až 160 km. Najdeme je pod podlahou. Tři jízdní režimy (Comfort, Eco Pro a Eco Pro+) pomáhají řidiči v úsporné jízdě. V posledním nejekonomičtějším módu je maximální rychlost omezena na 90 km/h.

Převážně hliníkový podvozek disponuje rozvorem 2570 mm. Automobil měří 3964 mm, je 1768 mm široký a 1555 mm vysoký. Jedná se tak vlastně o zástupce třídy malých vozů, jen trochu více vyčnívá. Jezdí na dvacetipalcových pětipaprskových litých kolech obutých do pneumatik s nízkým valivým odporem. Přední mají rozměr 155/60 R20, zadní 175/55 R20.

Lak lehké karoserie z laminátu vyztuženého uhlíkovými vlákny je vyveden v oranžovo-černé kombinaci. Černé jsou střecha, kapota, zadní víko, nástavce prahů a částečně i nárazníky, efektní metalíza dostala název Solar Orange. Čtveřici sedadel pokrývá čalounění v kombinaci kůže-vlna, palubní deska je obložena také eukalyptovým dřevem a nechybí ani prvky z leštěného hliníku. Na některých skicách je vidět, že jeden z původních návrhů počítal se samostatnými sedačkami vzadu, výsledný koncept má ale lavici. Vejdou se na ni však jen dva pasažéři, pro třetího místo není.

Digitální přístrojový panel s úhlopříčkou 6,5 palce připomíná tablet, větší obrazovka palubního informačního systému iDrive (8,8 palce) se nachází uprostřed a je natočena k řidiči. K dispozici jsou i kompletní služby ConnectedDrive: navigace či přenos dat mezi vozidlem, chytrým telefonem a vnějším okolím. Tlačítky pod velkým displejem se nastavuje klimatizace a audio. Pro i3 byly vyvinuty také mobilní aplikace, například dálkové sledování dobíjení. Ovladač výše zmíněných jízdních režimů je umístěn mezi řidičem a spolujezdcem, tradiční středová konzola tak chybí.

BMW i3 Concept Coupe má premiéru na autosalonu v Los Angeles. Automobilka naznačuje, že by se mohl v blízké budoucnosti vyrábět sériově jako další karosářská varianta řady i3. Ta se v produkční podobě objeví již příští rok, její vývoj spěje do finále.

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - gld
Real
gld
| 28. 11. 2012
Nevyvraciaš ale potvrdzuješ môj argument.

Telesné parametre vodiča nemajú nič spoločné s túžbou nejak sa voči spoločnosti prezentovať. Posolstvo X6 (a iných prvoplánovo "drsných" vozidiel) je v tomto prípade jasné- uhni mi z cesty, JA som tu pán ciest. A "pánom" v tomto prípade môže byť aj anorektická bábika ktorej lámu chrbticu dvojnásobné implantáty.
Real
SamanAR
| 28. 11. 2012
X6 a silu a dominance? jako ze by ty buchty co v tom potkavam prezentovali svoji silu a dominanci z toho ze jim to koupil pritel/partner?

osobne znam jedinou majitelku, vlastne ridicku X6, a ta si ho proste prala protoze se ji libilo, predtim mela Fiata 500 v kabriu, a s jeji postavou a povahou to o sile a dominanci fakt nebude >:D
Avatar - gld
Real
gld
| 28. 11. 2012
X6 apeluje na ego a túžbu okato prezentovať svoju silu a dominanciu.

Kdežto i3 apeluje na snahu zachrániť matičku zem pochybnými prostriedkami.

A teraz si preber, ktorý typ ľudí s dostatkom peňazí na kúpu BMW na svete prevažuje. ;-)
Real
SamanAR
| 28. 11. 2012
nekdo kdo bydli v bytovce a nema garaz, si asi stezi bude kupovat takovehle auto a jeste navic od BMW >:D

jinak o odbyt takoveho auta v podani BMW bych strach nemel, X6 je taky jen predrazena designova zalezitost, a persto ji prodavaj velice dobre :-)
Ne. ne, ne
turbosh
| 28. 11. 2012
V dnešní době, když dělá automobilka koncept, tak udělají tvar karoserii jakože z budoucnosti (jakési svítící pásky, tvar jak ze Star Wars a praktičnost jde úplně bokem),dají elektromotor s výkonem dostatečným pro jízdu po dálnici a hotovo. To, že když najedu na dálnicu, tak nedojedu ani na prvnbí odpočívadlo je jaksi nezajímá.
Elektrika není dobrý alternativní pohon. Jako vedlejší zdroj možná. Hlavní ne.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku