BMW i3 Concept Coupe: Malá elektrická vrtulka se třemi dveřmi
Označení Coupe je, jak už to tak v poslední době nejen v Mnichově bývá, trochu zavádějící. Spíš než kupé je druhá verze „i-trojky“ třídveřovým hatchbackem. Každopádně, původní měl dveří pět, boční se navíc otevíraly proti sobě. U novinky je jediný pár klasický, postrádá však rámy oken. Zajímavé je„vykrojení“ skel na bocích. Výklopná zadní stěna je na rozdíl od první studie v dolní části neprůhledná. Liší se i oba nárazníky.
Zadní kola BMW i3 Concept Coupe pohání přes jednostupňovou převodovku elektromotor s největším výkonem 125 kW (170 k) a točivým momentem 250 Nm. Napájí ho lithium-iontové články, které umožňují na jedno nabití dle stylu jízdy ujet až 160 km. Najdeme je pod podlahou. Tři jízdní režimy (Comfort, Eco Pro a Eco Pro+) pomáhají řidiči v úsporné jízdě. V posledním nejekonomičtějším módu je maximální rychlost omezena na 90 km/h.
Převážně hliníkový podvozek disponuje rozvorem 2570 mm. Automobil měří 3964 mm, je 1768 mm široký a 1555 mm vysoký. Jedná se tak vlastně o zástupce třídy malých vozů, jen trochu více vyčnívá. Jezdí na dvacetipalcových pětipaprskových litých kolech obutých do pneumatik s nízkým valivým odporem. Přední mají rozměr 155/60 R20, zadní 175/55 R20.
Lak lehké karoserie z laminátu vyztuženého uhlíkovými vlákny je vyveden v oranžovo-černé kombinaci. Černé jsou střecha, kapota, zadní víko, nástavce prahů a částečně i nárazníky, efektní metalíza dostala název Solar Orange. Čtveřici sedadel pokrývá čalounění v kombinaci kůže-vlna, palubní deska je obložena také eukalyptovým dřevem a nechybí ani prvky z leštěného hliníku. Na některých skicách je vidět, že jeden z původních návrhů počítal se samostatnými sedačkami vzadu, výsledný koncept má ale lavici. Vejdou se na ni však jen dva pasažéři, pro třetího místo není.
Digitální přístrojový panel s úhlopříčkou 6,5 palce připomíná tablet, větší obrazovka palubního informačního systému iDrive (8,8 palce) se nachází uprostřed a je natočena k řidiči. K dispozici jsou i kompletní služby ConnectedDrive: navigace či přenos dat mezi vozidlem, chytrým telefonem a vnějším okolím. Tlačítky pod velkým displejem se nastavuje klimatizace a audio. Pro i3 byly vyvinuty také mobilní aplikace, například dálkové sledování dobíjení. Ovladač výše zmíněných jízdních režimů je umístěn mezi řidičem a spolujezdcem, tradiční středová konzola tak chybí.
BMW i3 Concept Coupe má premiéru na autosalonu v Los Angeles. Automobilka naznačuje, že by se mohl v blízké budoucnosti vyrábět sériově jako další karosářská varianta řady i3. Ta se v produkční podobě objeví již příští rok, její vývoj spěje do finále.