Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i3 Concept Coupe: Malá elektrická vrtulka se třemi dveřmi

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
U BMW se svých elektrických vizí nevzdávají. Po loňském konceptu i3 je tu další, tentokrát s přídomkem Coupe.

Označení Coupe je, jak už to tak v poslední době nejen v Mnichově bývá, trochu zavádějící. Spíš než kupé je druhá verze „i-trojky“ třídveřovým hatchbackem. Každopádně, původní měl dveří pět, boční se navíc otevíraly proti sobě. U novinky je jediný pár klasický, postrádá však rámy oken. Zajímavé je„vykrojení“ skel na bocích. Výklopná zadní stěna je na rozdíl od první studie v dolní části neprůhledná. Liší se i oba nárazníky.

Zadní kola BMW i3 Concept Coupe pohání přes jednostupňovou převodovku elektromotor s největším výkonem 125 kW (170 k) a točivým momentem 250 Nm. Napájí ho lithium-iontové články, které umožňují na jedno nabití dle stylu jízdy ujet až 160 km. Najdeme je pod podlahou. Tři jízdní režimy (Comfort, Eco Pro a Eco Pro+) pomáhají řidiči v úsporné jízdě. V posledním nejekonomičtějším módu je maximální rychlost omezena na 90 km/h.

Převážně hliníkový podvozek disponuje rozvorem 2570 mm. Automobil měří 3964 mm, je 1768 mm široký a 1555 mm vysoký. Jedná se tak vlastně o zástupce třídy malých vozů, jen trochu více vyčnívá. Jezdí na dvacetipalcových pětipaprskových litých kolech obutých do pneumatik s nízkým valivým odporem. Přední mají rozměr 155/60 R20, zadní 175/55 R20.

Lak lehké karoserie z laminátu vyztuženého uhlíkovými vlákny je vyveden v oranžovo-černé kombinaci. Černé jsou střecha, kapota, zadní víko, nástavce prahů a částečně i nárazníky, efektní metalíza dostala název Solar Orange. Čtveřici sedadel pokrývá čalounění v kombinaci kůže-vlna, palubní deska je obložena také eukalyptovým dřevem a nechybí ani prvky z leštěného hliníku. Na některých skicách je vidět, že jeden z původních návrhů počítal se samostatnými sedačkami vzadu, výsledný koncept má ale lavici. Vejdou se na ni však jen dva pasažéři, pro třetího místo není.

Digitální přístrojový panel s úhlopříčkou 6,5 palce připomíná tablet, větší obrazovka palubního informačního systému iDrive (8,8 palce) se nachází uprostřed a je natočena k řidiči. K dispozici jsou i kompletní služby ConnectedDrive: navigace či přenos dat mezi vozidlem, chytrým telefonem a vnějším okolím. Tlačítky pod velkým displejem se nastavuje klimatizace a audio. Pro i3 byly vyvinuty také mobilní aplikace, například dálkové sledování dobíjení. Ovladač výše zmíněných jízdních režimů je umístěn mezi řidičem a spolujezdcem, tradiční středová konzola tak chybí.

BMW i3 Concept Coupe má premiéru na autosalonu v Los Angeles. Automobilka naznačuje, že by se mohl v blízké budoucnosti vyrábět sériově jako další karosářská varianta řady i3. Ta se v produkční podobě objeví již příští rok, její vývoj spěje do finále.

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Avatar - gld
28. 11. 2012 15:00
Re: Real
Nevyvraciaš ale potvrdzuješ môj argument.

Telesné parametre vodiča nemajú nič spoločné s túžbou nejak sa voči spoločnosti prezentovať. Posolstvo X6 (a iných prvoplánovo "drsných" vozidiel) je v tomto prípade jasné- uhni mi z cesty, JA som tu pán ciest. A "pánom" v tomto prípade môže byť aj anorektická bábika ktorej lámu chrbticu dvojnásobné implantáty.
28. 11. 2012 13:20
Re: Real
X6 a silu a dominance? jako ze by ty buchty co v tom potkavam prezentovali svoji silu a dominanci z toho ze jim to koupil pritel/partner?

osobne znam jedinou majitelku, vlastne ridicku X6, a ta si ho proste prala protoze se ji libilo, predtim mela Fiata 500 v kabriu, a s jeji postavou a povahou to o sile a dominanci fakt nebude >:D
Avatar - gld
28. 11. 2012 12:04
Re: Real
X6 apeluje na ego a túžbu okato prezentovať svoju silu a dominanciu.

Kdežto i3 apeluje na snahu zachrániť matičku zem pochybnými prostriedkami.

A teraz si preber, ktorý typ ľudí s dostatkom peňazí na kúpu BMW na svete prevažuje. ;-)
28. 11. 2012 11:59
Re: Real
nekdo kdo bydli v bytovce a nema garaz, si asi stezi bude kupovat takovehle auto a jeste navic od BMW >:D

jinak o odbyt takoveho auta v podani BMW bych strach nemel, X6 je taky jen predrazena designova zalezitost, a persto ji prodavaj velice dobre :-)
28. 11. 2012 11:32
Ne. ne, ne
V dnešní době, když dělá automobilka koncept, tak udělají tvar karoserii jakože z budoucnosti (jakési svítící pásky, tvar jak ze Star Wars a praktičnost jde úplně bokem),dají elektromotor s výkonem dostatečným pro jízdu po dálnici a hotovo. To, že když najedu na dálnicu, tak nedojedu ani na prvnbí odpočívadlo je jaksi nezajímá.
Elektrika není dobrý alternativní pohon. Jako vedlejší zdroj možná. Hlavní ne.