Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i3 se daří, v Michově evidují přes 10 tisíc objednávek

Aleš Dragoun
Diskuze (23)
Elektromobily zatím příliš netáhnou kromě zemí, kde jim poskytují štědré dotace. Elektrické BMW však není propadákem.

Skeptici se o snahách BMW vyvinout sériový malý elektromobil vyjadřovali pesimisticky. Ale jak to vypadá, v Mnichově se čtyřmetrovým hi-tech hatchbackem trefili do černého. Šéf prodeje modrobílé značky Ian Robertson totiž oficiálně oznámil, že automobilka eviduje již přes 10 tisíc objednávek. První zákazníci již své vozy obdrželi, ale zájem je značný, rozhodně předčil veškerá očekávání.

BMW i3 je k mání jako elektromobil i coby hybrid. Samotná vzadu umístěná elektrická pohonná jednotka dává 125 kW při 4800 otáčkách za minutu a točivý moment 250 N.m. Auto zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,2 s a jede až stopadesátkou. Pokud si klient objedná ještě systém REX zvyšující dojezd, dostane k němu navíc taktéž u zadní nápravy uložený čtyřventilový motocyklový dvouválec objemu 647 cm3 s výkonem 25 kW/4300 min-1 a 55 N.m v totožných otáčkách. Akcelerace se sice zhorší o 0,7 s, maximální akční rádius této varianty se však zvedne z 200 na 340 km. Ano, oproti benzinovým a naftovým autům stejné velikosti je to málo. Navíc nesmíme zapomenout, že i3 stojí v základu v České republice 900 tisíc korun, hybrid pak přijde na 1.017.500 Kč. Podle statistik SDA byl první kus zaregistrován v říjnu, listopadová data pochopitelně ještě nejsou k dispozici. Podobné peníze jako nejlevnější model stojí třeba sedan 320d s přeplňovaným vznětovým dvoulitrem o 135 kW (184 k).

Range extender (REX) v i3 pouze dobíjí akumulátory o hmotnosti 230 kg. Pokud klesne jejich kapacita pod 3 %, systém se automaticky aktivuje. Jedná se o motor ze skútru BMW C 650 a nefunguje tedy samostatně. Benzinová nádrž má také pouze devítilitrový objem, takže skutečně jen zvyšuje dojezd. BMW i3 mimochodem váží pouhých 1195 kg, protože je z velké části postaven z hliníku a uhlíkových kompozitů. V reálu je schopná čistě elektrická verze ujet na jedno nabití zhruba 150 km.

Připomeňme, že hatchback se má vyrábět právě v počtu 10 tisíc kusů ročně. Navýšení produkce v plánu není, takže čekací doba může velice rychle vzrůst na jeden rok. Současné objednávky by měly být vyřízeny do června příštího roku. Otázkou je, zda se takhle vysoká poptávka udrží dlouhodobě. Start ale vypadá velmi slibně, klienty vysoké ceny neodrazují a za logo BMW a vyspělou a drahou techniku jsou ochotni si zaplatit. Třeba takový Renault s hatchbackem Zoe, který je navíc v úplně jiné cenové kategorii než i3, by mohl jen závidět.

Aleš Dragoun
Diskuze (23)
Avatar - Jirkiss
26. 11. 2013 18:05
ale fuj -_-
Kdykoliv tu čtu nějakej článek o elektromobilech nebo hybrydech tak si řikám: Škoda že ropa neni nevytěžitelná :-(
26. 11. 2013 12:10
Re: krasa
ja
Avatar - Cejsi Mpower
26. 11. 2013 10:15
Tak už ve všem nejlepší..
BMW jede, nejlepší v automobilech, elektromobilech i motorkách, ostatní jen žasnou :yes:
26. 11. 2013 09:49
Re: Prémioví exoti ....
:yes:

Arnie fici na Unimogu: [odkaz] ale este z toho nie je americky trend :-)
Avatar - romgator
26. 11. 2013 09:07
Re: motocyklový motor
celé jsem to pojal trochu s nadsázkou. Takže vtip. Přesto si myslím, že systém REX je dobrý nápad. Jestli je motor Ducati lepší, nemám ani šajna. Ale pokud se nepletu tak VW XL1 má taky motocyklový motor právě od Ducati. Je fakt, ale že to má být sportovní verze.