Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i5 bude vypadat jako protažené i3

Michal Fokt
Diskuze (3)
Patentové nákresy prozradily vzhled třetího mnichovského ekomodelu. Moc velký designérský odvaz to není.

BMW má ohledně svých ekologicky šetrných aut jasno - mezi městské i3 a sportovní i8 chce ještě zařadit jeden model, zhruba o velikosti střední třídy, jenž ponese označení i5. To je ovšem to jediné, co se o chystaném autě oficiálně ví. Neoficiálních informací je ovšem více...

Auto by podle nich mělo vyjet na silnice zhruba v roce 2018 a proslýchá se, že by na rozdíl od hybridního i8 a elektrického i3 mělo jít o vodíkový model s palivovými články, jehož technika je momentálně vyvíjena ve spolupráci s Toyotou. Využití vodíku prý BMW vidí jako nejvhodnější pro tento typ vozu, umožní totiž jízdní dosah, jehož jsou elektromobily schopny jen za pomoci velkého množství akumulátorů, které s sebou přináší nárůst hmotnosti.

A nyní to vypadá, že známe i budoucí podobu i5 a to díky patentovým nákresům, které si BMW nechalo přihlásit v Japonsku. Pětidveřový liftback má příď, inspirovanou částečně kupéčkem i8, zbytek auta je pak víceméně protažené i3, což potvrzuje dřívější zvěsti, že design bude vycházet z elektrického kompaktu. Auto to nebude zrovna krásné a na rozdíl od zbývajících "íček" ani příliš nápadité, ale perfektně zapadne do rodiny ekomodelů a to je pro automobilku zcela jistě to nejdůležitější.

Michal Fokt
Diskuze (3)
Avatar - fOE
5. 10. 2016 08:24
Re: pokud do toho dají místo 20kWh i3 jen o málo více (např.
i5 uz asi nebude zamyslena primarne jako druhe auto. Tim je i3. A pokud to ma byt prvni/jedine auto tak cim vetsi kapacita, tim lip.
4. 10. 2016 17:12
Re: pokud do toho dají místo 20kWh i3 jen o málo více (např.
me by na popojizdeni v druhym aute tech 20kWh bohate stacilo
Avatar - Barry Lyndon
4. 10. 2016 16:36
pokud do toho dají místo 20kWh i3 jen o málo více (např. 40
elektromobil pod 100kWh (malé městské jako Leaf, i3, eUp, eGolf dejme tomu pod 60 kWh) neuznávám jako použitelné...