Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i8 se v nové generaci může změnit víc, než se čekalo

David Bureš
Diskuze (4)

Nástupce i8 měl podle původních plánů použít vylepšenou techniku z dnešní generace. Nakonec ale může být všechno jinak.

BMW i8 pořád vypadá jako z jiného světa, je tu ale s námi už od roku 2014. V Mnichově tak už pomalu pracují na nástupci, přičemž ústředí právě řeší, jakou koncepci nástupce použije. Opět půjde o „ekologický“ supersport, je však otázkou, jaké pohonné ústrojí využije.

Šéf vývoje BMW Klaus Fröhlich v minulosti několikrát naznačil, že nástupce i8 využije vylepšené ústrojí z dnešní generace, což by znamenalo opět využití plug-in hybridního systému, sestávajícího se z kombinace spalovacího motoru a elektromotoru. Jen tříválec by mohl nahradit čtyřválec, nebo dokonce šestiválec.

Jenže poslední informace hovoří o tom, že se příští i8 může stát elektromobilem. Automobilka by tím reagovala na dnešní trendy na tomto poli. Hlavně by ale mohla marketingově využít strategii „ze závodních okruhů na silnici,“ jelikož by přitom mohla využít poznatků získaných z šampionátu elektrických monopostů Formule E. BMW i8 by se tím mohlo stát hmatatelným spojením mezi závodní divizí a divizí BMW i vyvíjející automobily s alternativním pohonem.

Novinka by měla využít zcela nové elektrické ústrojí s vysokým točivým momentem. Ten má pracovat ve vyšších otáčkách než dnešní synchronní elektromotory, přičemž se prý má charakteristikou podobat spalovacím motorem. Výkonové parametry jsou zatím velkou neznámou, je ale nasnadě, že bude mít hodně blízko technice z připravované technologické vlakové lodi značky, crossoveru BMW iNext, který je chystán pro rok 2021.

To nástupce BMW i8 se dočkáme nejdříve v roce 2023, kdy automobilka bude muset být připravena na rozšiřující se konkurenci. Jestliže dnes má i8 natolik unikátní pohon, že vlastně nemá přímého soupeře, změna v elektromobil by znamenala, že najednou ji bude s čím srovnávat. V přípravách je nová Tesla Roadster, s nímž by elektrický supersport z Mnichova byl jistojistě porovnáván. Elektromobilem by se pak mohl stát i nástupce Audi R8. A zapomenout nesmíme ani na další elektroprojekty menších společností.

Využití čistě elektrického pohonu by ale znamenalo, že nepůjde užít základ dnešní i8, který je přizpůsoben plug-in hybridnímu pohonu a není tak modulární, aby jej bylo možné použít jiným způsobem. I proto zatím stále není jasné, zda se tedy nová i8 stane elektromobilem, nebo zůstane plug-in hybridem. „Obě řešení mají své výhody, ale definitivní rozhodnutí zatím nepadlo,“ říká jeden nejmenovaný, vysoce postavený člen BMW. Jak byste rozhodli vy, kdybyste měli tuto možnost?

David Bureš
Diskuze (4)

Doporučujeme

20. 5. 2019 20:51
V čem má i8 natolik unikátní pohon,
že vlastně nemá přímého soupeře? Je to plug-in hybrid, kterých je dnes na trhu poměrně dost. Jediná "unikátnost" tohoto pohonu, která mě napadá je skutečnost, že v autě za 4 mega dostane zákazník tříválec.