Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M3 CS: Exkluzivní a rychlá limitovaná edice se chlubí novou galerií

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 22. 5. 2018
68
12
Zobrazit náhledy (68)
BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS BMW M3 CS
BMW M3 CS sice není žhavou novinkou, ale automobilka se rozhodla tento ostrý sedan připomenout prostřednictvím záplavy nových statických i dynamických záběrů.

BMW M3 CS bylo odhaleno v listopadu letošního roku, ale automobilka začala přijímat objednávky na tento model až letos v lednu a výrobu zahájila v březnu. Pro celý svět má vzniknout jen 1200 exemplářů tohoto ostrého sedanu.

Ze srovnání se standardním BMW M3 má provedení s označením CS vycházet jako lehčí, výkonnější a dle výrobce i schopnější verze sportovního sedanu. Připomeňme si, čím se liší.

BMW v souvislosti se snižováním hmotnosti vyzdvihuje rozsáhlé použití plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP). Pohotovostní hmotnost BMW M3 CS činí 1585 kg (podle normy EU, bez řidiče).

Z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny CFRP je vyrobena značná část povrchových panelů karoserie, včetně přední kapoty, která je ve výsledku o 25 % lehčí, než v případě běžného BMW M3.

Střecha vyrobená z uhlíkových kompozitů je sama o sobě o šest kilogramů lehčí než běžná střecha z ocelového plechu. Dalším přínosem tohoto extrémně lehkého a zároveň pevného materiálu je odpovídající snížení těžiště vozu.

Zadní část BMW M3 CS se vyznačuje přepracovaným zadním spoilerem s Gurneyho lištou z nelakovaného karbonu. Tato aerodynamická odtrhová hrana vede přes celý okraj víka zavazadlového prostoru a výrazně snižuje vztlak na zadní nápravě.

V základu nalezneme i M adaptivní podvozek s jízdními režimy Comfort, Sport a Sport+, včetně individuálního nastavení tlumičů v každém z nich. Stiskem tlačítka lze volit také mezi třemi nastaveními elektromechanického řízení. O řádné zastavení se starají brzdy s plovoucími kotouči (čtyřpístkové třmeny vpředu, dvoupístkové vzadu).

Zbytek podvozku se výrazně neliší od M3 s paketem Competition, avšak díky novým prvkům poskytuje ještě sportovnější nastavení. I tady se zapracovalo na hmotnosti, což obstarává lehká hliníková konstrukce. Pokud jde o nápravy, vpředu je použito zavěšení s dvojitými spodními rameny a vzadu pětiprvková náprava. Ramena a těhlice jsou tvořeny z kovaného hliníku.

Srdcem BMW M3 CS je dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec, který je zde naladěn na nejvyšší výkon 338 kW (460 k), což je o 7,4 kW (10 k) více než v případě BMW M3 s paketem Competition. Maximální točivý moment se zvýšil o 50 N.m na 600 N.m. tyto hodnoty míří k zadním kolům prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky Drivelogic.

Nezaměnitelný zvuk pohonné jednotky zajišťuje M sportovní výfuk, který byl pro verzi CS speciálně vyladěn a jehož čtveřice koncovek skvěle ladí se zadním difuzorem z uhlíkového kompozitu.

BMW M3 CS zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti až 280 km/h. Automobilka uvádí, že spotřeba paliva se v kombinovaném provozu pohybuje kolem 8,3 l benzinu na 100 km.

Interiéru vládne alcantara a dvoubarevné kožené čalounění. Pro cestující vpředu jsou připraveny M sportovní sedačky, stejně jako u M3 Competition Package. Zadní sezení je čalouněno kůží Merino. Pro řidiče bude atraktivní hlavně sportovní volant, jenž je volitelně nabízen z exkluzivních materiálů a se stříbrnou značkou na 12 hodinách. Spolujezdci pak nejspíš ocení automatickou klimatizaci či audiosystém Harman Kardon.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Korendir
Díky všem SUV
Korendir
| 23. 5. 2018
protože díky jejich prodejním úspěchům mohou automobilky vyrábět tolik sportovních modelů a jejich specialních verzí, než kdy dřív.
Tak na ty SUVka pořád nenadávejte.
Avatar - praděda7
?????
praděda7
| 22. 5. 2018
Pamatuji ruskou těžkou atletku Tamaru Presovou a ta by s nějakou usrrannou putinovou rachejtlí těch pár kilometrů určitě hodila... ;-)
Avatar - white label
?????
white label
| 22. 5. 2018
Myslíš nějakého jadrného Rusa s jad(e)rnou hlavicí?
Avatar - white label
Dokonalé
white label
| 22. 5. 2018
Taky se mi víc líbí silueta M3, než u M4.
Avatar - speedfred
Dokonalé
speedfred
| 22. 5. 2018
Ono súčasná 4dv M3 vypadá perfektne,nie ako v minulosti. Keby som vyberal M3 vs M4 sám neviem ako by to dopadlo aj keď kupatka milujem.
No a tie dynamické schopnosti “obyčajných sedanov” ,to je brutalizmus.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku