Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M6 Gran Coupé odhaleno na VIP party

Michal Fokt
Diskuze (72)
Také čtyřdveřový model BMW 6 Gran Coupé bude mít svou ostrou verzi M6. Pár VIP už ji vidělo a někdo z nich neváhal použít mobil.

Má to vypadat jako špionážní snímky, pořízené na VIP party na Nürburgringu, spíše to ale vypadá na trošku netradiční marketingový tah, jenž má vyvolat zájem o nejnovější model z Mnichova. ...a co si budem povídat, teaserový charakter pořízených snímků by spíše napovídal té druhé variantě, o relativně slušné kvalitě fotek nemluvě. Na druhou stranu se ale na netu dají najít i skutečněji vyhlížející spy fotky, nasvědčující tomu, že BMW na téhle akci s focením velké problémy nedělal.

Důležitější ale určitě je, že obrázky ukazují dalšího plnohodnotného člena ///M rodiny, náležícího do šestkové řady - M6 Gan Coupé, tedy čtyřdveřovou šestku ...nebo pětku s karoserií, evokující kupé, jak chcete. Už to samo o sobě naznačuje, s čím budeme mít už po lednovém autosalonu v Detroitu, kde se vůz má oficiálně představit (pokud se tak nestane už koncem listopadu v Los Angeles) mít tu čest.

Půjde o další aplikaci známého přeplňovaného motoru V8 4,4 l, jenž využívá přímého vstřikování a proměnného časování ventilů Valvetronic. Dává 412 kW (560 k) v rozmezí 6000-7000 otáček a točivý moment vrcholí hodnotou 680 Nm už v 1500 otáčkách. Osmiválec točí až 7200 a sedmistupňová dvouspojková převodovka M DCT přenáší točivý moment na zadní nápravu.

Dá se také předpokládat i využití dalších technických řešení, známých z příbuzné M6 - elektronický samosvorný diferenciál Active M, launch control, elektronicky řízené tlumiče, "emkový interiér a stejné by mohlo být i obutí 19" kol s pneumatikami 265/40 vpředu a 295/35 vzadu. Ani zde určitě nebude chybět nabídka příplatkových karbon-keramických kotoučů s průměrem 358 mm vpředu, respektive 396 mm vzadu a 20" kola s odpovídajícími plášti.

Michal Fokt
Diskuze (72)
20. 5. 2013 15:01
BMW
Krása :-)
Avatar - white label
15. 11. 2012 20:09
Re: kotouce
Není to žádná oficiálně potvrzená informace, navíc je to z kanadského fóra a BMW pro USA/Kanadu mohou mít v tomto ohledu odlišná řešení od Evropy. Ale hlavně se tam nikde neuvádí, jestli jsou i vzadu kotouče chlazené (dvojité) a pokud ne, pak by mohl mít zadní kotouč větší průměr i z tohoto důvodu.
15. 11. 2012 19:51
Re: kotouce
Ano, takhle to opravdu funguje. Ale dsc nebude mačkat brzový pedál, ovládá brzdy bez vědomí řidiče, na tohle jsem narážel, brzdový pedál může zůstat v klidové poloze. DSC dostálo tedy pár změn, obvykle je jeho zásah pojil s "odříznutím" přísunu paliva, nyní bude pouze brzdit.
15. 11. 2012 19:44
Re: kotouce
Je mozne, ze jsem ten prispevek z fora spatne pochopil, ale v teto vete rika neco podobneho, co jsem rikal ja "Because the DSC system would brake the rear wheels under full throttle, it takes a lot of energy to slow the wheel down..." Pokud je tedy "full throttle" mysleno jako "plny plyn" v souvislosti s plynovym pedalem a ne ze se DSC ta kola snazi zbrzdit co nejvice to jde, nebo tak neco.
15. 11. 2012 07:31
Re: kotouce
V pořádku, omlouvám se za ukvapené jednání, ale to co píše klučina na fóru, jsi ani omylem neříkal. Napsals, že kotouče musí být větší kvůli zadnímu náhonu (což není úplně pravda, větší jsou kvůli dsc) a pro případ, že je sltačený brzdový a plynový pedál zároveň (o tom ani zmínka). Fórum říká, že při plném nasazení a neustálému zasahovaní trakčí kontroly (nebo nahrazení svorného diferenciálu systémem dsc), by menší kotouče nemusely stíhat odvádět dost tepla do okolí a mohly by uvadat. Při vypnuté elektronické asistetci však důvod k větším zadním kotoučům zcela odpadá, náhon nenáhon.