Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M8 bude! Přijde i závodní verze, pro Le Mans

David Bureš David Bureš 29. 5. 2017
26
1
Zobrazit náhledy (26)
BMW M8 BMW M8 BMW M8 BMW M8 BMW M8 BMW M8 BMW M8 BMW M8 BMW M8 BMW M8 BMW M8 BMW M8 BMW M8 BMW M8 BMW M8 BMW M8 BMW M8 BMW M8 BMW M8 BMW M8 BMW M8
Technika v útrobách chystaného sportovního kupé je zatím ve hvězdách, očekává se ale použití stejného ústrojí jako v nadcházející M5.

Automobilka minulý týden představila koncept BMW 8, který poprvé prezentuje podobu nadcházejícího kupé osmičkové řady, nástupce dnešní řady 6. Spolu s tím oficiálně odhalila, že počítá i s vrcholným provedením tohoto modelu v podobě M8. p/>

„Návrh a vývoj standardního BMW 8 a modelu M8 probíhá paralelně. Naším cílem bylo zajistit, aby běžná osmička nebyla moc sportovní a M8 díky tomu byla opravdu výrazně jiná,“ přiznává šéf divize BMW M Frank van Meel, že s „eMkovou“ verzí se počítá od samého počátku vývoje řady 8. M8 bude podle van Meela vycházet ze stejných genů jako řada 8, avšak přinese perfektní schopnosti jízdy po závodní trati, více dynamiky, preciznosti a agility. „To všechno dohromady bude znamenat jízdní zážitky typické pro modely divize BMW M, které splní nejnáročnější požadavky našich klientů,“ doplňuje vedoucí BMW M.

Spolu s oficiálním potvrzením příchodu M8 automobilka též zveřejnila jeho první fotografie, na nichž však prototyp sportovního kupé zůstává pečlivě zakryt pod vrstvou kamufláže. Znatelné jsou tak jen výraznější chladicí otvory v předním nárazníku, pro „eMková“ bmw charakteristické kryty vnějších zpětných zrcátek, větší brzdové kotouče nebo čtyři koncovky sportovního výfukového systému na zádi.

Jaká technika bude pracovat v útrobách, zatím jasné není. Obecně se však očekává využití posíleného motoru z nadcházejícího sedanu M5. Ten použije 4,4litrový osmiválec s dvěma turbodmychadly, který bude naladěn na více než 600 koní (441 kW). V případě M8 má mít motor ještě vyšší výkon, přičemž má spolupracovat s osmistupňovým automatem. M5 použije pohon všech kol, který se očekává také u sportovního kupé.

„Čtyřkolku zatím nemohu potvrdit. Mohu však říci, že velice pečlivě sledujeme trh luxusních sportovních kupé a vidíme spoustu nabízených aut s pohonem všech kol,“ říká o tomto tématu van Meek s tím, že první novinářské recenze nové M5 s pohonem všech kol (respektive jejích prototypů) jsou velice pozitivní.

Vedle sériové M8 se navíc rovněž počítá se závodní verzí nazvanou M8 GTE, s níž se značka vrátí do Le Mans. První testy závodní varianty začnou v polovině letošního roku, zatímco samotný závodní debut je naplánován na čtyřiadvacetihodinovku v lednu 2018. To sériová M8 ve formě zamaskovaného prototypu se světu poprvé ukázala již uplynulý víkend, v rámci programu letošního ročníku čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu. Prodávat se začne příští rok.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

vw v krizi
pandora
| 29. 5. 2017
je tu tolik reklam že skoro nejde napsat příspěvek!!strašný!!