Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Motorrad Vision Next 100: Budoucnost jedné stopy (+videa)

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 13. 10. 2016
63
Zobrazit náhledy (63)
BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW
Značka BMW Motorrad navazuje na trojici automobilek společnosti BMW Group a představuje svou studii Vision Next 100, kterou nahlíží do budoucnosti motocyklů.

BMW Group v letošním roce oslavuje sto let od svého založení a divize BMW Motorrad, která patří k nejstarším součástem současného koncernu, navazuje na značky BMW, Rolls-Royce a Mini svou vlastní studií.

BMW Motorrad VISION NEXT 100 bylo odhaleno 11. října 2016 na výstavě „Iconic Impulses. BMW Group Future Experience“ v Los Angeles a jeho tvůrci jej uvádějí jako „Velký útěk“, protože jízda na motocyklu má být v budoucím technologiemi propojeném světě únikem z každodenního stereotypu.

Základem konceptu je černý trojúhelníkový rám, který má odkazovat na první motocykl BMW R32 z roku 1923 a má působit jako dynamické propojení předního a zadního kola. Ložiska a klouby nejsou vůbec viditelné, takže se rám jeví jako jednotný celek.

Rozmístění aerodynamických ploch má jezdce chránit před nepřízní počasí stejně, jako kdyby měl motocykl plnou kapotáž. Povrch rámu je pokryt matným černým textilem, jehož hedvábný lesk a jemné linky mají zvýrazňovat tvary stroje a reprezentovat moderní reinterpretaci klasického BMW.

Rám stroje vypadá jako jednolitý a integrovaný prvek vedoucí od předního k zadnímu kolu, ale ve skutečnosti je flexibilní, a tak umožňuje zatáčet bez v současnosti známých spojek a kloubů. BMW Motorrad uvádí, že stačí jen pohnout rukojetí a dojde ke změně tvaru rámu a zatočení motocyklu. Síla nutná k zatočení se mění tak, aby vyhovovala dané jízdní situaci.

Pohonná jednotka je tradičně usazena ve středu rámu a je navržena tak, aby připomínala klasické vzduchem chlazené motory s protilehlými písty, ale ve skutečnosti ji má tvořit blíže nespecifikovaný bezemisní systém.

Její vnější vzhled se mění v závislosti na okolnostech. Pokud motocykl stojí, je pohonná jednotka kompaktní; jakmile se rozjede, jednotka se rozšíří, čímž zlepšuje aerodynamiku a chrání jezdce před okolními vlivy.

Do rámu nad předním kolem je integrován velký kovový světlomet, který je tvořen dvěma vertikálně umístěnými světelnými zdroji ve tvaru písmene U, sloužícími jako světla pro denní svícení. Rovněž slouží jako větrný deflektor a v kombinaci s malým zabudovaným větrným štítem napomáhá optimalizovat proudění vzduchu.

Části studie, jako například sedadlo, horní kryt rámu a blatníky, jsou vyrobeny z karbonu. Pod sedadlem jsou umístěné dva podsvícené proužky tvořící zadní světlo a směrové ukazatele

Tlumení mají na starost pneumatiky, jejichž variabilní běhoun se aktivně upravuje tak, aby vyhovoval podkladu a v každé jízdní situaci zajišťoval co nejlepší adhezi.

Vedle svého designu zaujme koncept BMW Motorrad Vision Next 100 rozhodně i inteligentními asistenčními systémy, mezi něž patří i automatické vyvažování stojícího i jedoucího stroje, které má začátečníkům pomoci s ovládáním, zatímco zkušeným jezdcům naopak pomůže k dynamičtější jízdě.

Výměny informací mezi jezdcem a motocyklem se ve velké míře uskutečňují prostřednictvím informačního štítu na ochranných brýlích. Ten v podstatě sestává z dvojice datových sklíček, které se rozprostírají napříč zorným polem jezdce.

Tento informační štít zobrazuje příslušná data v jedné ze čtyř zobrazovacích ploch. Ty jsou ovládány pohybem jezdcových očí. Pohled směrem nahoru nebo dolů mění zobrazovaný obsah a pohled kupředu informace vypíná zcela, což jezdci umožňuje ještě větší koncentraci na jízdní zážitky. Informace jsou promítány pouze na požádání, nebo aby jezdce upozornily na fakt, že je nutné přijmout určitá opatření.

Při doporučování jízdních stop a úhlů náklonů do zatáček se ve spodní třetině zorného pole objevuje obrácený trojúhelník, z něhož vedou dvě horizontální linky. Stejně jako displej v kokpitu letadla, tento symbol značí aktuální úhel náklonu a ideální stopu.

Pokud aktuální poloha motocyklu není v souladu s doporučenou pozicí, jezdec to může v případě potřeby snadno napravit. Pokud jezdec vůbec nezareaguje, motocykl se do správné polohy srovná sám.

Koncept BMW Motorrad Vision Next 100 doprovází i speciálně navržená výstroj jezdce. Vzdušný oblek v klasicky černém a bílém provedení má poskytovat ochranu za nepřízně počasí a závislosti na podmínkách jezdce zahřívá nebo chladí.

Ve vyšších rychlostech se část okolo krku nafoukne a poskytuje další podporu krční páteři, čímž zvyšuje celkový komfort. Variabilní otevírání kombinézy poskytuje dodatečné odvětrávání.

Na rozdíl od současných motocyklových kombinéz, futuristická kombinéza konceptu není vybavena dalšími bezpečnostními prvky, protože je kvůli inteligentním asistenčním systémům podle BMW Motorrad nepotřebuje.

Místo toho senzory v kombinéze sledují tepovou frekvenci a tělesnou teplotu jezdce a poskytují správné množství tepla nebo chladu. Kombinéza také prostřednictvím vibrujících prvků v rukávech a nohavicích poskytuje navigační instrukce a jezdce upozorňuje, pakliže úhel náklonu překročil kritickou hranici.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku