Obří obrazovky prý začnou z aut zase jednou mizet, věří v BMW
Současným trendem prémiových interiérů jsou stále větší obrazovky, časem by se však situace mohla změnit, jak věří vybraní designéři.
Design automobilových interiérů prochází v posledních letech změnami, které přináší stále větší důraz na minimalizaci tlačítek a maximalizaci ploch obrazovek (v mnoha případech dotykových). Pro příklady přitom nemusíme chodit nijak zvlášť daleko, stačí připomenout dvě německé elektrické vlajkové lodě.
S uvedením nového elektrického modelu Mercedes-Benz EQS představila automobilka novou koncepci palubní desky, která je tvořená prohnutým sklem se třemi obrazovkami. Nedávno představené BMW i7 pak kromě velké obrazovky infotainmentu nabízí výklopnou obrazovku s úhlopříčkou 31 palců, která vytváří kinosál pro zadní cestující.
Pro důkaz o stále větším významu obrazovek v automobilových interiérech ale nemusíme chodit rovnou k vlajkovým lodím prémiových značek. Rostoucí displeje se totiž objevují prakticky ve všech automobilech, kde tvoří nejen digitální přístrojové štíty, ale také zpětná zrcátka a ovládací plochy. V budoucnosti by však obrazovky opět mohly upadnout v nemilost.
Během živého streamu, který hostil web Car Design News a na který upozornili kolegové z The Drive, se totiž nejen k designu interiéru stávajících a budoucích automobilů vyjadřovali vrchní designéři společností jako Automobili Pininfarina, Italdesign, Polestar, ELeather nebo BMW.
Jak přitom upozornili kolegové z TheDrive, jeden z diváků streamu se zeptal, zda budou i v budoucnosti velké obrazovky symbolem prémiového segmenty. Svou otázku navíc doplnil ještě o dotaz, zda už jsme nedosáhli vrcholu v oblasti velikosti obrazovek.
Matthias Junghans, šéf interiérového designu automobilů BMW, přitom na tuto otázku odpověděl tak, že podle jeho názoru se obří obrazovky dříve nebo později stanou minulostí. Automobily budou stále inteligentní, jejich rozhraní by se však mělo objevovat pouze tehdy, kdy ho člověk chce nebo potřebuje využít.
S tímto názorem souhlasil také Conny Blommé, designér interiérů vozidel značky Polestar. „Všechno má svůj vrchol, pravděpodobně i obrazovky. Velmi často cestujete automobilem a užíváte si výhled víc než obrazovku,“ dodal Blommé.
Technologií, které by mohly velké obrazovky nahradit, se přitom nabízí několik. Od integrace ovládacích a zobrazovacích prvků do palubní desky, promítání na čelní sklo, různé projekce, atd. Vše je ovšem otázkou vývoje technologií a jejich využitelnosti i v automobilech, ve kterých dochází velmi často ke změnám nejrůznějších podmínek.