Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW otevřelo továrnu v indickém Chennai

Dan Vořechovský
Diskuze (4)
Velkým růstovým potenciálem asijského trhu se nechala zlákat i bavorská automobilka BMW. Minulý měsíc otevřela v Indii továrnu, v níž se budou pro tamní trh vyrábět modely řady 3 a 5.

Německá automobilka BMW v oficiální tiskové zprávě oznámila, že v Indii 29. března tohoto roku slavnostně otevřela svou novou továrnu. Dceřinná společnost BMW se sídlem v Dillí spustila svou činnost již o tři měsíce dříve. Do své indické prodejní sítě a továrny v Chennai BMW dosud investovalo 20 milionů eur.

Při slavnostním otevření továrny se k plánům automobilky na indickém trhu vyjádřil předseda představenstva BMW Norbert Reithofer, který uvedl, že Indie nabízí velký potenciál zejména v oblasti prodeje luxusních vozů. BMW se na indickém trhu pohybuje již 10 let, přičemž dosud se zaměřilo na rozvoj sítě svých prodejen. Založení dceřinné firmy, která spadá pod mateřskou společnost BMW Group, je tak podle Reithofera jen logickým vyústěním působení BMW v Indii. Reithofer ve své řeči také prezentoval konkrétní růstový potenciál indického trhu. Podle odborníků se indický trh s automobily do roku 2015 zvětší ze současných 1,2 milionů na 2,2 milionů prodaných vozů. V segmentu luxusních automobilů by se měl za stejné časové období objem prodaných vozů dokonce zdvojnásobit.

K postavení továrny v Indii se BMW rozhodlo v rámci strategie „Výroba jde za trhem“. V Chennai se chce BMW zaměřit na výrobu modelů řady 3 a 5. Výrobní prostory BMW v Chennai (přesněji řečeno poblíž tohoto města) zabírají celkovou plochu 89 000 m2. Samotná továrna se rozkládá na ploše 13 000 m2. V současné chvíli je v továrně zaměstnáno 120 pracovníků, kteří by měli každý rok vyrobit v jednosměnném provozu 1 700 automobilů značky BMW. Vozy budou určeny výhradně pro indický trh. BMW upozorňuje, že i zde budou uplatňovány celosvětové kvalitativní standardy automobilky. Další vozy z produkce BMW (zástupci třídy SUV X3 a X5 a luxusní limuzíny řady 7) budou do Indie dováženy. Do budoucna by mělo BMW ve výrobě zaměstnávat až 200 lidí. V rámci prodejní sítě by chtělo BMW zaměstnat dalších až 400 lidí.

BMW si oblast kolem města Chennai nevybralo náhodou. V okolí se již nacházejí továrny jiných automobilek a velké množství subdodavatelů. K dispozici zde navíc bylo dostatečné množství kvalifikovaných pracovníků (88 % zaměstnanců má zkušenosti z automobilového průmyslu) a velkou výhodou je umístění továrny i z logistického hlediska.

Dan Vořechovský
Diskuze (4)