BMW pokračuje v tradici: Nové plug-in hybridní M5 nastupuje do MotoGP jako safety car
Do práce zamíří nový safety car poprvé už tento víkend během Velké ceny San Marina.
BMW již od roku 1999 poskytuje vrcholnému motocyklovému šampionátu MotoGP do služby oficiálního safety caru své nejnovější „emkové“ modely. A jelikož německá značka nedávno představila novou, v pořadí sedmou generaci M5, jako safety car bude nyní sloužit právě i tento ostrý sedan vybavený plug-in hybridní technikou. Novinka nahradí ve funkci dosavadní SUV XM Label Red.
Ke slavnostnímu představení safety caru došlo během speciální zákaznické prezentace nového BMW M5 v Miláně. Události se mimochodem zúčastnil také sedminásobný mistr světa v královské třídě MotoGP Valentino Rossi, který v posledních letech přestoupil do automobilového sportu za volant BMW M4 GT3. Pro německou automobilku jde v pořadí o 26. sezónu, kdy šampionátu MotoGP poskytuje safety car ze své modelové řady.
Zbarvení doprovodného M5 je inspirováno livreji prototypů M Hybrid V8, které závodí ve vytrvalostním šampionátu FIA WEC a severoamerické sérii IMSA. Vozu také nechybí v rámci propagace dodatečné karbonové díly z katalogu BMW M Performance Parts. Mezi specifické úpravy a doplňky safety caru nicméně patří kromě majáků na střeše i závodní sedačky Recaro s šestibodovými pásy nebo ochranný rám.
Pod kapotou pak nedošlo k žádným změnám, výkonu má nová M5 ostatně více než dost. Plug-in hybridní ústrojí kombinuje twin-turbo V8 o objemu 4,4 litru, elektromotor a lithium-iontovou baterii (18,6 kWh) pro systémový výkon 727 koní (535 kW) a točivý moment 1000 Nm. Přes osmistupňovou převodovku míří síla na všechna kola. S hmotností 2,5 tuny zvládá M5 zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,5 sekundy. Maximálně pak dosáhne rychlosti 305 km/h.