Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW předběhlo Mercedes jen díky kouzlům se statistikami

David Bureš
Diskuze (21)
V souboji mezi BMW a Mercedesem o titul nejprodávanější luxusní značky v USA byly použity nepříliš čestné prostředky.

BMW oznámilo, že během letošního července v USA prodalo 21.297 nových automobilů. Mnichovský výrobce ale s čísly trochu švindloval, mezi prodané vozy zařadil také ty, které zůstaly u prodejců.

Přiznali to sami američtí dealeři, kteří tvrdí, že na skladech mají stovky automobilů, které jsou hlášeny jako prodané, přestože jsou stále nabízené ke koupi jako nové. BMW prodejním zástupcům totiž nabídlo, že pokud 31. července oznámí, že prodali automobil modelového roku 2012, získají na něj slevu až 7.000 dolarů (cca 142 tisíc korun).

Toho prodejci samozřejmě využili. Někteří tvrdí, že pokud by tak neučinili, byli by proti konkurentům v nevýhodě.

Mluvčí BMW Kenn Sparks k tomuto tématu uvedl, že ve statistikách o v červenci prodaných autech jsou i takové, které si pořídili sami prodejci a které jsou používány jako předváděcí. Sparks už nesdělil, kolik takových vozů může být.

Naznačuje to však bližší pohled na statistiky prodejů. Například řady 7 se dle BMW v USA za červenec „prodalo“ 1.696 exemplářů, zatímco o měsíc dříve jen 539. Americké prodeje řady 3 kupé zase z červnových 1.222 kusů vzrostly na červencových 2.555 kusů.

Mluvčí BMW říká, že by předváděcí auta měla být jasně označená jako ojetá, je však běžné, že jsou prodávaná jako nová. Vedení BMW USA tuto praxi schvaluje.

Tato záležitost tak vrhá stín na důvěryhodnost statistik automobilky o počtu prodaných vozů. BMW díky „kouzlům s čísly“ mohlo sdělit, že v červenci prodalo v USA více aut než konkurenční Mercedes-Benz. Ten oznámil, že si nový model s trojcípou hvězdou ve znaku během července koupilo 19.311 amerických zákazníků.

Kouzla se statistikami ale mohou být velice kontraproduktivní. Na krátkou dobu sice mohou „zvýšit“ prodeje značky, z dlouhodobého hlediska to ale znamená, že se u prodejců budou vozy hromadit.

Podobný případ se stal již v roce 1998. Tehdy o titul nejprodávanější luxusní značky v USA bojoval Cadillac s Lincolnem. Prodeje Cadillacu v prosinci náhle výrazně vzrostly, díky čemuž v počtu prodaných aut tento výrobce nakonec překonal svého konkurenta. Automobilka později přiznala, že se statistikami podváděla. Některá auta totiž Cadillac koupil zpět od svých prodejců.

David Bureš
Diskuze (21)
24. 8. 2012 17:03
Re: korporátní debilismus
Ibaže nejaký vyšší manageri dostane vyššie prémie, lebo market share je rozhodujúci...
Nič iné za tým nehľadajte.
Avatar - Emel
24. 8. 2012 11:36
Re: Nechápu
Máš pravdu, dnešní mediální svět facebooku a spol. je mnohem povrchnější, největší šanci mají krátké a jednoduše srozumitelné zprávičky, které dokážou hýbat i akciovými trhy.
24. 8. 2012 08:29
akcia BMW na Slovensku
ale ved aj na SR bola akcia na BMW 318d v super vybave za 23 990 a BMW 316d za 22 990,
xenony, vyhrievane sedadla, tempomat, sportovy volant, hlinikove disky.

Su to vsetko biele kombiky. Takze ak taky uvidite viete o co ide. Predavali sa ako teple rozky. :-)
Za tu cenu nekupite ani vw v zakladnej vybave :-)
19. 8. 2012 09:15
Re: korporátní debilismus
Vysvětlení prodejů je v historii. Podívej se na roky 80-90 a pochopíš. Audi kolem roku 2000 prodalo tolik aut, co v roce 1982.
19. 8. 2012 09:11
Re: Nechápu
Maximálně sáhnou k osvědčené praktice - prodávat se ztrátou. Nebylo by to poprvé.