BMW prozradilo, který z aktuálních modelů představuje největší investiční příležitost
Mnichovská automobilka nabízí celou plejádu nejrůznějších modelů. Šéf BMW M nyní prozradil, do kterého by doporučil investovat.
Není to zas až takové překvapení. Několikrát se novináři Markuse Flasche, CEO BMW M, ptali, který vůz z aktuálních “emek” je jeho nejoblíbenější. A pokaždé se po krátkém přemýšlení rozhodl pro M2 CS. Důvod? Je to hravé lehké auto s manuální převodovkou.
Podle šéfa zodpovědného za sportovní bavoráky však BMW M2 CS představuje i skvělou investiční příležitost. Když se jej australský magazín Boss Hunting zeptal, který z aktuálních modelů značky bude za 40 let považován za ikonickou klasiku a představuje tak nejlepší investiční potenciál, znovu se dostal k M2 CS.
„Je to složitá otázka, protože všechny naše produkty se v budoucnu mohou stát žádanou klasikou. Ale kdybych si musel vybrat jediný, zvolil bych současné BMW M2 CS. Nemá předchůdce, je to mladé, divoké a neuvěřitelně rychlé auto,“ uvedl Flasch na adresu svého oblíbeného modelu. „Pokud jste kovaný petrolhead, můžete si objednat M2 CS s manuální převodovkou.“
Právě vymírající manuál a fakt, že M2 CS je v hierarchii automobilky první svého druhu, jsou podle Flasche lákavé atributy, které mohou v budoucnu o úspěchu vozu mezi sběrateli rozhodovat.
BMW M2 CS je pochopitelně posazeno nad klasickou M2 i ostřejší M2 Competition. Pod kapotou je ukryt přeplňovaný řadový šestiválec S55 s výkonem 331 kW (450 k) a 550 newtonmetry točivého momentu. Oproti verzi Competition posiluje CS o dalších 29 kW, což ruku v ruce se snížením hmotnosti přináší zrychlení z klidu na stovku za 4,2, respektive 4 sekundy. To podle toho, jestli sáhnete po automatu, nebo manuálu. Vůz pak může svištět maximální rychlostí 280 km/h.
Jestli vám ani to nepřijde jako dostatečná specialita, která by stála za investici, možná vás přesvědčí limit produkce. Výroba BMW M2 CS je totiž omezena na 2200 kusů.