Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW prozradilo, který z aktuálních modelů představuje největší investiční příležitost

Stanislav Kolman
Diskuze (16)

Mnichovská automobilka nabízí celou plejádu nejrůznějších modelů. Šéf BMW M nyní prozradil, do kterého by doporučil investovat.

Není to zas až takové překvapení. Několikrát se novináři Markuse Flasche, CEO BMW M, ptali, který vůz z aktuálních “emek” je jeho nejoblíbenější. A pokaždé se po krátkém přemýšlení rozhodl pro M2 CS. Důvod? Je to hravé lehké auto s manuální převodovkou.

Podle šéfa zodpovědného za sportovní bavoráky však BMW M2 CS představuje i skvělou investiční příležitost. Když se jej australský magazín Boss Hunting zeptal, který z aktuálních modelů značky bude za 40 let považován za ikonickou klasiku a představuje tak nejlepší investiční potenciál, znovu se dostal k M2 CS.

„Je to složitá otázka, protože všechny naše produkty se v budoucnu mohou stát žádanou klasikou. Ale kdybych si musel vybrat jediný, zvolil bych současné BMW M2 CS. Nemá předchůdce, je to mladé, divoké a neuvěřitelně rychlé auto,“ uvedl Flasch na adresu svého oblíbeného modelu. „Pokud jste kovaný petrolhead, můžete si objednat M2 CS s manuální převodovkou.“

Video se připravuje ...

Právě vymírající manuál a fakt, že M2 CS je v hierarchii automobilky první svého druhu, jsou podle Flasche lákavé atributy, které mohou v budoucnu o úspěchu vozu mezi sběrateli rozhodovat.

BMW M2 CS je pochopitelně posazeno nad klasickou M2 i ostřejší M2 Competition. Pod kapotou je ukryt přeplňovaný řadový šestiválec S55 s výkonem 331 kW (450 k) a 550 newtonmetry točivého momentu. Oproti verzi Competition posiluje CS o dalších 29 kW, což ruku v ruce se snížením hmotnosti přináší zrychlení z klidu na stovku za 4,2, respektive 4 sekundy. To podle toho, jestli sáhnete po automatu, nebo manuálu. Vůz pak může svištět maximální rychlostí 280 km/h.

Jestli vám ani to nepřijde jako dostatečná specialita, která by stála za investici, možná vás přesvědčí limit produkce. Výroba BMW M2 CS je totiž omezena na 2200 kusů.

Stanislav Kolman
Diskuze (16)

Doporučujeme

Avatar - Dinar
19. 8. 2020 12:47
Re: .M2
Tak ono to A45 amg je ještě menší a má čtyřválec.
Test AMS 1830kg reál, právě C43 kombi s full výbavou.
Já tu váhu m2 nijak neobhajuju, je vysoká, jen upozorňuju, že dávat mercedes za vzor, je mimo.
Avatar - Alf1k
19. 8. 2020 11:49
Re: .M2
Jo je to vyloženě obr. :D Full C43 kombi s výbavou: 1735kg, vidím techničák, neplácám od oka.
Avatar - Dinar
19. 8. 2020 07:11
Re: .M2
Na webu Fordu.cz čtu u mustanga gt hmotnost 1818 s man a 1831 kg s at, což je o dva metráky víc než M2 CS. Neříkám, že je M2 lehké auto, jen, že jsi pro to svoje “bože...” zvolil nevhodný příklad.
18. 8. 2020 22:16
Re: .M2
Bože, tolik váží osmiválcový Mustang s délkou skoro 4,8 a šírkou 1,9 m! :-O :-O To jsem ani netušil, že je kompaktní M2 tak nechutně otylá! :-O :-( :-( :no:
Avatar - white label
18. 8. 2020 20:54
Re: .M2
Tam jsem se díval taky, akorát mi přijde nepravděpodobné, že by M2 C vážila na chlup stejně jako M2 CS. A pokud ano, není to moc dobrá vizitka pro M2 CS.