Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault představuje hybridní Clio a plug-in hybridní Captur

Ondřej Mára Ondřej Mára 10. 1. 2020 • 15:52
24
34
Zobrazit náhledy (24)
Renault Captur E-Tech Renault Captur E-Tech Renault Captur E-Tech Renault Captur E-Tech Renault Captur E-Tech Renault Captur E-Tech Renault Captur E-Tech Renault Captur E-Tech Renault Captur E-Tech Renault Captur E-Tech Renault Clio E-Tech Renault Clio E-Tech Renault Clio E-Tech Renault Clio E-Tech Renault Clio E-Tech Renault Clio E-Tech Renault Clio E-Tech Renault Clio E-Tech Renault Clio E-Tech

O elektrifikovaných verzích Renaultu Clio a Captur se mluvilo již od jejich představení, oficiální premiéra však proběhne až na lednovém autosalonu v Bruselu.

Ačkoliv jsou oba modely označeny logem E-Tech, oba ukrývají odlišnou techniku. Zatímco Clio je tradičním hybridem, nový Captur byl osazen plug-in hybridní technologií. V obou případech by se však zákazníci měli dočkat nižších emisí, nižší spotřeby a možnosti absolvovat určitou vzdálenost čistě na elektrickou energii.

V této disciplíně bude dominovat kompaktní crossover Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid, který má být schopen absolvovat na elektrickou energii cca 50 kilometrů v kombinovaném režimu a až 65 kilometrů v městském režimu. Obě hodnoty přitom vycházejí z měření podle standardu WLTP a za zmínku stojí i schopnost čistě elektrické jízdy při rychlosti až do 135 km/h.

Pod kapotou hybridního Capturu se ukrývá 1.6 litrový přeplňovaný čtyřválec, doplněný o dvojici elektromotorů a vícespojkovou převodovku, o výkonu 160 koní. Jeden z elektromotorů nese označení HSG (High-Voltage Starter Generator), zatímco druhý je označen jen jako „výkonný E-motor“. Hybridní Captur by tak měl nabídnout spotřebu okolo 1.5 l/100 km a emise okolo 34 gramů CO2 na kilometr.

Výkon jednotlivých elektromotorů automobilka neuvádí, architektura kombinující dvojici elektromotorů a převodovky by však měla vycházet ze zkušeností závodního týmu Renault F1. Pod zadními sedačkami je pak uložena 400 V baterie o kapacitě 9.8 kWh, která se nabíjí přes zásuvku umístěnou na pravém zadním boku.

Kromě upravené techniky dostal plug-in hybridní Captur i upravenou nabídku jízdních režimů Multi-Sense. V něm se objevila možnost „Pure“, která přepne vůz do režimu elektromobilu, a také „E-Save“, která šetří baterii pro pozdější využití. Změny se pak dočkala možnost „Sport“, po jejímž zvolení dokáže Captur při plně sešlápnutém plynovém pedálu kombinovat maximální výkon elektrického i spalovacího motoru.

Druhou novinkou je Renault Clio E-Tech, který by měl pod kapotou ukrývat v podstatně stejné pohonné ústrojí. Rozdílem je však nižší výkon (140 k) a 230V baterie o kapacitě pouze 1.2 kWh, která je tentokrát uložena pod zavazadlovým prostorem.

Ta se sice dobíjí pouze při brzdění či zpomalování, přesto by hybridní Clio mělo být schopné absolvovat v městském režimu až 80 procent jízdy čistě na elektřinu. V elektrickém režimu je navíc schopné dosáhnout rychlosti až v rozmezí 70 – 75 km/h. Výsledkem by tak měla být až o 40 % nižší spotřeba v městském režimu, než jakou nabízí klasické spalovací motory.

Obě elektrifikované novinky by navíc měly nabídnout citlivější reakce, lepší jízdní výkony a větší požitek z jízdy, dodává Renault.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Re: Re: Nechutné...
| 13. 1. 2020
A na tento nezmysel si ako prisiel? Mozu si kupit hocijake ine z 80 milionov ICE aut, ale oni sa rozhodli pre EV kvoli mnohym jasnym vyhodam alebo(aj) kvoli vlastnemu uvedomeniu. Samozrejme ze ten kto si priplati za ekologickejsie EV ktore setri nase ovzdusie, zivotne prostredie a aj zdravie kazdeho z nas ktory je dnes nuteny dychat karcinogenne emisie ICE aut si zasluzi prispevok od statu, nie zvyhodnenie, ale zmiernenie vyssich vydavkov. Kazdy jeden EU stat ma vyhradane miliony eur na eliminovanie negativnych dopadov priemyslu a dopravy na zdravie obyvatelov a dnes neexistuje efektivnejsi a lacnejsi sposob odstranovania skodlivych emisii z ovzdusia ako eliminacia ich produkcie a tam je najucinnejsi prechod vyroby el. energie na obnovitelne bezemisne zdroje a prechod na EV. To su jednoduche fakty. Vysadzanie milionov stromov a miliardove zariadenia na zachytavanie emisi zo vzduchu su radovo drahsie a neefektivnejsie, takze ano, dotacie a zvyhodnovanie je to najlepsie co dnes staty mozu robit a stat ktory to nerobi je jednoducho lahostajny k zivotnemu prostrediu a zdraviu svojich obcanov. Ak mas dostatocne vysoky vek a mas spravne hodnoty tak musis suhlasit ze zdravie je prvorade. Iba v US a CN sposobia emisie z dopravy smrt pol miliona ludi. Ci uz je to produkcia plastov alebo emisii.. redukovat produkciu je naasobne lacnejsie ako riesit nasledky. Dotacii by malo byt nasobne viac ak chceme nie vyriesit ale iba vyrazne spomalit dnesny nezvratny trend.
Re: Re: Re: Re: Nechutné...
| 13. 1. 2020
Protože zákazníkům nic jiného nezbývá. Ale dle tebe je to v pohodě a dotace, zvýhodňovaní a zákazy se mohou zrušit. :-)
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Nechutné...
| 12. 1. 2020
:-) Skoro nikto ich nechce? Preco su vsetky vypredane s dlhymi cakacimi dobami? Preto je Tesla Model 3 11ty najpredavanejsi model v EU a tu citievana Octavia je az za nim? :D Vy EVhateri ste vtipne neinformovani.. :-)
Re: Spoľovací motor
| 12. 1. 2020
V clanku je to blbe, je to 1,6 atmosfera, asi je to stary dobry SCe motor. Plus v clanku taky chybi celkem zajimava informace, ze ty auta se rozjizdi jen na elektromotor, spalovak se pripojuje az pozdeji. Tim se nahrazuje bezna spojka.
Re: Re: Re: Re: Renault Nerenault
| 12. 1. 2020
Najdeš toho mraky. Dotace a zvýhodňování takhle dopadnou vždy.
https://zpravy.aktualne.cz/…09cac1f6b220ee8/

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku