Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DS 7 Crossback E-Tense přijíždí na český trh: 300 hybridních koní brzy doplní menší elektromobil

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 29. 1. 2020 • 23:15
14
26
Zobrazit náhledy (14)
DS 7 Crossback E-TENSE 4x4 DS 7 Crossback E-TENSE 4x4 DS 7 Crossback E-Tense DS 7 Crossback E-Tense DS 7 Crossback E-Tense DS 7 Crossback E-Tense DS 7 Crossback E-Tense DS 7 Crossback E-Tense DS 7 Crossback E-Tense

Skupina PSA elektrifikuje a značka DS nechce zůstat pozadu. Na českém trhu jsme dnes přivítali plug-in hybridní variantu modelu DS 7 Crossback. To je ale teprve první vlaštovka.

Máte-li zájem o vůz automobilky DS, která chce být alternativou německé prémie, můžete sáhnout po SUV DS 7 Crossback, případně menším crossoveru DS 3 Crossback. Oba modely už se nějaký čas prodávají s konvenčními pohonnými jednotkami. Jenže doba si žádá elektrifikaci a zdá se, že skupina PSA je na ni dobře připravena. A tak jsme dnes na českém trhu přivítali plug-in hybridní provedení většího ze sourozenců – DS 7 Crossback E-Tense 4x4.

SUV do zásuvky prozradilo ceny už závěrem minulého roku a připravit si musíte alespoň 1.395.000 Kč. Plug-in hybrid se nabízí až od druhého výbavového stupně So Chic, jak jsme vás ostatně informovali před časem. Elektrifikované DS 7 Crossback přijíždí vždy se shodnou technikou – soustavou s maximálním výkonem 220 kW (300 k) a točivým momentem 520 newtonmetrů. Skládá se z benzinové přeplňované šestnáctistovky (147 kW) a dvou elektromotorů (přední 81, zadní 83 kW). Akumulátory jsou lithium-iontové, mají kapacitu 13,2 kWh a hmotnost 130 kg. Metodika WLTP slibuje dojezd 58 kilometrů na jedno nabití a smíšenou spotřebu 1,3 litru. Je zřejmé, že reálné hodnoty budou odlišné, tabulkové emise 31 gramů CO2 na kilometr nicméně znamenají, že s takovým autem můžete v Praze parkovat na modré.

Když využijete wallboxu o výkonu 7,4 kW, můžete akumulátory dobít do plna za hodinu a 45 minut. Žádná tragédie to není ani z klasické domácí zásuvky. Jasně, sedm hodin není zrovna málo, baterie se ale v pohodě stihnout naplnit přes noc, takže ráno můžete bez obav vyrazit s „plnou“. Plug-in hybridní vůz umožňuje šetřit energii na později, nebo naopak jet pouze na elektřinu. Nechybí ani automatický režim, jenž s energií a palivem pracuje co nejefektivněji a řidič se o nic nestará. Podrobněji se jednotlivým režimům budeme věnovat v klasickém testu. Už brzy!

Protože je architektura PSA připravena na zástavbu elektrifikovaných ústrojí, nasazením plug-in hybridu nijak neklesá praktičnost tohoto SUV. DS říká, že shodný je nejen prostor pro posádku na zadních sedadlech, ale i kapacita zavazadlového prostoru. Jediným rozdílem je absence rezervy, kterou nahrazuje potřebná technika.

Jde zároveň o jedinou čtyřkolku v aktuálním portfoliu DS. Na vybraných trzích automobilka nabízí rovněž plug-in hybrid s pohonem pouze předních kol a jedním elektromotorem, pro prodej takového vozu na českém trhu ale nenašla dostatečné opodstatnění. Jestli vám tohle auto padlo do oka, můžete jej objednat klidně hned.

A brzy i elektro…

DS zdůrazňuje, že plug-in hybridní novinku máme chápat jako takovou první vlaštovku moderní elektrifikované éry. Značka avizuje, že portfolio se brzy rozroste o ryzí elektromobil. A jak už asi tušíte, bude to čistě elektrický DS 3 Crossback. Tady už se nebavíme o pohonu 4x4, ale předokolce s tabulkovým dojezdem 320 kilometrů dle WLTP.

Už je to skoro rok, co jsme se v rámci mezinárodní prezentace DS 3 Crossback mohli krátce svézt s prototypy elektromobilů. Opravdu krátce, na střežené vojenské základně nad Monte-Carlem jsme urazili jen několik jednotek kilometrů, pořizování jakéhokoliv záznamu nepřipadalo v úvahu. Městský crossover pohání elektromotor o výkonu 100 kW, přičemž energie se ukládá do lithium-iontových baterií s kapacitou 50 kWh. Zatímco plug-in hybrid rychlonabíjení neumožňuje, tento elektromobil ano a dobití na 80 % slibuje za 30 minut. Že vás menší elektromobil láká spíš? Nebojte, už nebudete muset čekat dlouho. DS avizuje, že se v showroomu značky na Černém mostě opět potkáme v březnu, kdy je naplánováno uvedení bateriového vozu na český trh.

DS 7 Crossback E-Tense – technická data a české ceny nově nabízeného plug-in hybridu
Verze E-Tense
Zdvihový objem [cm3] 1598
Válce/ventily 4/4
Výkon spalovacího motoru [kW/min] 147/6000
Výkon elektrického motoru vpředu/vzadu [kW] 81/83
Celkový výkon [kW] 220
Celkový točivý moment [N.m] 520
Převodovka 8A
Max. rychlost [km/h] 240
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 1,3
Cena So Chic [Kč] 1.395.000
Cena Grand Chic [Kč] 1.555.000

Související články

Témata
30. 1. 2020 09:29
Re: Colombova zena
Tak v ČR jsou zatím dva showroomy.Donenádávna byl jenom jeden na Černém Mostě.Teď je další v Ostravě.
30. 1. 2020 09:23
Re: pecka
Přijde ti, že tohle může někomu, kdo rád řídí (evidentně to nebudeš) nahradit kupé?
Avatar - del42sa
30. 1. 2020 09:16
Re: DS.
pokud chci čistě elektrické auto jsou jiné mnohem lepší alternativy. Pokud chci prémii s pořádným motorem, pravděpodobně také šáhnu jinam než po DS ;-)
30. 1. 2020 09:13
U nás len ako jazdenka
DS7 Crossback nie je úplne márny. Minulý rok v Európe predal vyše 27-tisíc kusov. Pre porovnanie, asi najbližší konkurent Renault Koleos predal za to isté obdobie ani nie 12-tisíc kusov. Celkovo z DS sa predalo okolo 50-tisíc áut v minulom roku.

Musím povedať, že s DS7 sa jazdí naozaj príjemne. Je to poskladané z P5008 a C5 Aircross, ale vzadu má viacprvkovú nápravu. Dať za to 40-tisíc znie na prvé počutie možno veľa, ale vychádza lepšie ako Koleos a aj ako menší Karoq Sportline (2,0 tsi, 190k).

U nás sa DS predá asi len zopár, hlavne tých šialene drahých e-tense, ale ako jazdenku to tu budeme stretávať, o tom moc nepochybujem.
30. 1. 2020 08:52
Re: pecka
Si zhodnotil od monitoru? Ja som s tým jazdil, 1,6 PureTech 225 a 7,5 litra mi neprišlo zlé.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku