Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel na trh uvádí plug-in hybridní Grandland X PHEV. Základ se vejde do milionu. Těsně

David Bureš
Diskuze (4)

Grandland X PHEV je dostupný ve dvou variantách. Základ s nižším výkonem je předokolkou, vrchol s 221 kW se spoléhá na pohon obou náprav.

Opel vstupuje do doby elektrifikované. Uvedl na trh elektrickou verzi nové Corsy a nyní přijíždí i se svým prvním sériovým plug-in hybridem. Jedná se o kompaktní SUV Grandland X PHEV, které pořídíte za ceny od 999.990 korun.

Tato částka se konkrétně týká základní varianty kombinující benzinový čtyřválec 1.6 Turbo (133 kW) a elektromotor s 81 kW, které dohromady poskytují kombinovaný výkon 165 kW.

Oproti technicky spřízněnému Peugeotu 3008 je tak novinka Opelu dražší. Plug-in hybridní 3008 s tím samým ústrojím pořídíte za 935.000 korun.

Základní výbava Grandlandu X PHEV je každopádně bohatá. Zahrnuje aktivní hlídání jízdního pruhu, parkovací senzory vpředu i vzadu, osm airbagů (včetně bočních vzadu), diodové světlomety s automatickým přepínáním tlumených a dálkových světel nebo navigaci. Dále je tu manuální klimatizace, tempomat, bezklíčový vstup, ergonomické sedadlo řidiče s certifikátem AGR nebo 18palcová kola.

Za druhý stupeň Innovation se připlácí 50.000 korun. Výbavu za tuto částku rozšíří o automatickou dvouzónovou klimatizaci, ambientní osvětlení interiéru nebo ozdobné lišty nástupních prahů s nápisem Opel.

Opel Grandland X PHEV – české ceny a technické údaje
Verze Hybrid2 Hybrid4
Kombinovaný výkon [kW] 165 221
Motor 1.6 Turbo 1.6 Turbo
Výkon spalovacího motoru [kW] 133 147
Výkon elektromotoru vpředu [kW] 81 81
Výkon elektromotoru vzadu [kW] - 83
Převodovka 8A 8A
Kapacita baterií [kWh]  13,2 13,2
Cena Enjoy [Kč] 999.990 -
Cena Innovation [Kč] 1.049.990 1.149.990
Cena Ultimate [Kč] 1.099.990 1.199.990

Innovation je navíc dostupné také ve verzi s dvěma elektromotory. U něj sice zůstává 1.6 Turbo, naladěné je však na 147 kW a přední elektromotor o výkonu 81 kW doplňuje ještě druhý u zadní nápravy, s 83 kW, který zajišťuje pohon všech kol. Jestliže přední elektromotor je zakomponován do osmistupňového automatu, ten zadní je u zadní nápravy. Dohromady hybridní systém dodává kombinovaný výkon 221 kW. Tato varianta přijde na 1.149.990 korun, což je v příapdě shodné výbavy o sto tisíc více než u výchozí dvoukolky.

Komu by to nestačilo, je tu ještě stupeň Ultimate, za dalších 50.000 korun navíc. Ten přidá matrixové LED světlomety, hlídání mrtvého úhlu, zadní parkovací kameru, automatický parkovací asistent, částečné vyhřívání čelního skla, vyhřívaná přední sedadla, první mlhovky a dvoubarevnou karoserii s černou střechou. Nechybí ani 19palcová kola, která ve verzi Innovation obouvá jen provedení s dvěma elektromotory.

David Bureš
Diskuze (4)

Doporučujeme

1. 2. 2020 17:00
Složité, drahé...
...a s chybějící manuální převodovkou. Prostě hybrid! :-( :no:
Avatar - twistedTSD
1. 2. 2020 12:44
Na papíře dobrý...
Hybrid4 zní lákavě, ale taková palba za kompaktní gazík od Opelu?
Avatar - WinDiesel
1. 2. 2020 10:41
Re: Příšerný vzhled
Adame musí stavět na Pežotech jsou to klony, nemůžou si dělat co chtějí, musí to být ekonomické.
Klon je klon.
31. 1. 2020 23:37
Příšerný vzhled
Absolutně nechápu. Opel má nádhernou Insignii GSi (bez adekvátní motorizace), viz https://www.auto.cz/…rze-funguje-lepe?… a https://www.auto.cz/…rze-funguje-lepe?…

Kdyby ten design aplikovali na Grandland se 300 koni, tleskal bych ve stoje. Ale ne, oni z toho udělají nějaký hnůj s nelakovanou kapotou nebo co to má být. Ach jo :(