Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW řady 5 GT: Gran Turismo za 1,443 milionu Kč, osmiválec za 2 miliony

Diskuze (138)
Nová generace BMW řady 5 přichází nejprve v podobě crossoveru Gran Turismo. Nabídku zpočátku tvoří tři přeplňované motory, benzinový šestiválec 535i i turbodiesel 530d startují pod 1,5 milionu Kč.

BMW 5 Gran Turismo (F7) je první vlaštovkou nové generace pětkové řady (F10). Zatímco sedan se představí až v příštím roce, nová karosářská verze – crossover vytvořený spojením liftbacku a SUV – přichází už nyní. Design i technika jsou částečně odvozeny od řady 7, nabídku tak zatím tvoří trojice agregátů 535i (3,0 TwinPower Turbo s twin-scroll dmychadlem, 225 kW), 550i (4,4 TwinPower Turbo s dvěma paralelními turbodmychadly, 300 kW) a 530d (3,0 turbodiesel, 180 kW).

Výbava šestiválcových třílitrů je shodná a také jejich cenovka je podobná – 530d GT stojí 1.443.000,- Kč a výkonnější 535i GT 1.476.800,- Kč. Za to mají standardně 18palcová kola, látkové čalounění, stříbrný dekor interiéru, adaptivní tempomat, zadní parkovací senzory, automatickou klimatizaci, multifunkční kožený volant s manuálním nastavením sloupku řízení a audiosystém s iDrivem a 7palcovým displejem. Bezpečnostní výbava zahrnuje šest airbagů, DTC, brzdový asistent a aktivní opěrky hlavy vpředu.

Gran Turismo dále profituje z techniky řady 7. Standardem tak je osmistupňová automatická převodovka, zadní náprava se vzduchovým pérováním a samočinným nastavením světlé výšky a Dynamic Driving Control s možností přepínat mezi režimy Comfort, Normal, Sport a Sport+. BMW 5 GT dále disponuje například dvojitým otevíráním víka zavazadlového prostoru.

Doporučujeme
Frankfurt živě: BMW 5 GT – První dojmy
Představujeme: BMW řada 5 Gran Turismo – Nová pětka nově
BMW 3,0 TwinPower Turbo: Nový motor pro 535i GT

Osmiválcové 550i GT přidává několik designových i funkčních prvků navíc. Zvenku je odlišitelné podle chromovaných výplní masky chladiče a má 19palcová kola (vzadu s šířkou 275 místo 245 mm). V základní výbavě má dále kožené čalounění Dakota, jasanový dekor, čtyřzónovou klimatizaci, ambientní osvětlení interiéru a elektricky nastavitelná přední sedadla a sloupek volantu.

Připlatit si lze mimo jiné za adaptivní tlumiče Adaptive Drive a aktivní stabilizátory Dynamic Drive (+78 tisíc Kč), aktivní řízení s natáčením zadních kol vyjde na 45.500,- Kč. Bi-xenonové světlomety stojí 31.200,- Kč, jejich adaptivní varianta 42.900,- Kč. Výbavu lzde dále rozšířit o bezpočet prvků – například couvací kameru (+10.920,- Kč), boční kamery (také +10.920,- Kč), noční vidění (+52.000,- Kč), Head-Up displej (+36.140,- Kč), navigaci (+65.260,- Kč) nebo 600W hi-fi (+25.480,- Kč).

V ceně je obsažen základní balíček BMW Service Inclusive po dobu 5 let nebo 100 tisíc km.

BMW 5 Gran Turismo - ceny na českém trhu
Model530d Gran Turismo535i Gran Turismo550i Gran Turismo
Převodovka8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]299329794395
Válce/ventily6/46/48/4
Největší výkon [kW/min-1]180/4000225/5800300/5500-6400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]540/1750-3000400/1200-5000600/1750-4500
Maximální rychlost [km/h]240250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,96,35,5
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,58,911,2
Cena [Kč]1.443.000,-1.476.800,-2.002.000,-

Diskuze (138)
13. 11. 2009 06:39
Re: BAVORSKEJ NÁŠUP
Souhlas. Jen bych měl malej dotaz. Jaký je rozdíl mezi iškrdlíkem a čajšprdlíkem ?? >:D
Avatar - white label
11. 11. 2009 13:41
Re: GT a X6 a znacek na kapote
Ale logicky ani v Německu přece takhle neuvažuje zdaleka každý, navíc ani Německo už dnes není zdaleka pouze o "západních" Němcích, ale ani jen o Němcích vůbec...
Avatar - Falco
11. 11. 2009 11:02
Re: ZNÁČEK JE DŮLEŽITÝ
Mluvím jako průměrný rozumně uvažující člověk, který potřebuje automobil k práci.

Auta pro radost jsou jiná kategorie. ;-)
Avatar - Dinar
11. 11. 2009 10:54
Re: Hmm
Ano, berme to v rovině, že v rámci této množiny už znak na kapotě takovou roli nehraje. Přesně o tom mluvím, a nabídne-li nepremiová automobilka model v premiové kvalitě a mně bude vyhovovat, koupím si ho. To jsem udělal a se mnou tisíce lidí, kteří si místo touarega mohli za stejné peníze pořídit X5, ML nebo Q7 (mluvím o r06). A s tím hyundaiem je to myšleno tak, že pokud v nějaké třídě, která mě jako kupce zajímá, nabídne auto splňující mé požadavky a vyrovnávající se ostatní premiové konkurenci, neměl bych se znakem na kapotě problém. A myslím, že podobně uvažuje celkem dost lidí, myslím, že právě automobilový průmysl resp. to, která auta se kupují, ukazuje, že míra snobismu v preferencích kupců je nižší než jsou obecné představy. ;-)
11. 11. 2009 09:33
Re: Hmm
tak ono v téhle velikosti ani moc konkurence na výběr není - Galaxy a ještě něco? Zafira, Grand Picassso a pod. jsou přece jenom kapánek níž, Multivan je už dodávka, možná Grand Voyager a nebo nějaký import japonských mega MPV z júesej

Vlastně ještě C8/P807 a možná nějaká Korea