Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW slaví, vyrobilo dva miliony vozů řady 1

Aleš Dragoun
Diskuze (19)
Nejmenší konvenční auto v současné nabídce modrobílé automobilky z Bavorska, řada 1, dosáhlo mety dvou milionů vyrobených exemplářů.

Bavorská „jednička“ byla nedávno zmodernizována a začne se prodávat ještě koncem března. Kariéra první generace však začala už na konci léta roku 2004, takže loni oslavila své desáté narozeniny. U BMW chtěli nabídnout přece jen dostupnější (a také menší) auto kompaktní velikosti. Ta zprvu zahrnovala i kupé a kabriolety, sportovnější karosářské varianty nového modelu však byly při změně nomenklatury zařazeny do řady 2. Série 1 se aktuálně vyrábí coby třídveřový hatchback v závodě v Řezně, praktičtější provedení se dvěma páry bočních dveří vzniká nejen tam, ale i v Lipsku.

Kupující mají dnes na výběr ze zážehových tříválců 1,5 l (nejslabší dává 80 kW), čtyřválců 1,6 a 2,0 l, případně špičkového třílitrového řadového šestiválce TwinPower Turbo. Ostrá M135i poskytuje 240 kW. Turbodiesely zastupují dvoulitry v různých výkonových verzích, novinkou je však tříválcová patnáctistovka, která nahradila dřívější čtyřválce 1,6 l. Nejúspornější jí poháněná 116d Efficient Dynamics Edition s výkonem 85 kW spálí na 100 km jízdy jen 3,4 l nafty, pochopitelně dle současných evropských norem. Udávané osmilitrové spotřeby u nejvýkonnějšího benzinového šestiválce s 240 kW ovšem dosáhnete jen stěží.

Řada 1 má pořád ještě pro tuto kategorii atypický zadní pohon na rozdíl od nových MPV série 2, modely 118d, 120d a M135i jsou alternativně k mání i jako čtyřkolky xDrive. Design typů F20 a F21 se od předchozích E81, 2, 7 a 8 ani po faceliftu příliš neliší, základní silueta s protáhlou kapotou zůstala, jen přední a zadní část byla značně modifikována. Podle někoho ale eleganci předchůdce postrádá. Na jízdních vlastnostech, technice i prvotřídní kvalitě si však zakládá stále. V současné nabídce příplatků najdeme třeba diodová světla, radarový tempomat a spoustu jízdních asistentů včetně parkovacího. Nechybí ani propojení s mobilním telefonem, balíček ConnectedDrive včetně on-line služeb, nouzové volání a taktéž příplatková navigace Professional

Jubilejním dvoumiliontým exemplářem (počítá se od zahájení produkce první generace) se stal pětidveřový hatchback v modré metalíze Estoril Blue. Verze 120i s balíčkem M Sport sjela z linky právě v Řezně 5. března a chystá se na dlouhou cestu až do Japonska, objednal si ji tamní klient.

Aleš Dragoun
Diskuze (19)
Avatar - white label
9. 3. 2015 19:20
Re: Proč to dělají?
Si kup rovnou Lambo...
Já se nikde mezi auta necpu, naopak.
Avatar - white label
9. 3. 2015 18:09
Re: Proč to dělají?
Mně by hb taky vyhovoval, ale určitě spíš třídvířko.
9. 3. 2015 17:37
Re: Poslední mohykán
VW dokázal dělat na jedné lince Q7 a Polo, tak by to mohlo zvládnout i BMW. ;-) Logistika je samozřejmě otázkou. Že bude 1er FWD, neznamená, že nebude možné sdílet díly v interiéru. A vždy je možnost, že by se rozhodli kupé víc odlišit.
Avatar - m.z.
9. 3. 2015 17:17
Re: Proč to dělají?
No tak teď mi už zbývá jedině M2. Škoda, hatchback bych koupil zase, vyhovuje mi maximálně.
9. 3. 2015 15:30
Proč to dělají?
Pokud tomu dobře rozumím, tak zprávou, že již vyrobili 2 mil¨. jedniček se chtělo BMW pochlubit, jak je tento vůz úspěšný. Proto nechápu, proč hlavní jeho přednost a zvláštnost, pohon zadních kol, chtěji u nástupce zlikvidovat. Sice trochu sníží výroní náklady a uberou pár g C02 v emisích, ale zároveň toto auto zapadne do desítek konkurentů se stejnou koncepcí pohonu :'-( :no: :no: :no: