BMW slaví, vyrobilo dva miliony vozů řady 1
Bavorská „jednička“ byla nedávno zmodernizována a začne se prodávat ještě koncem března. Kariéra první generace však začala už na konci léta roku 2004, takže loni oslavila své desáté narozeniny. U BMW chtěli nabídnout přece jen dostupnější (a také menší) auto kompaktní velikosti. Ta zprvu zahrnovala i kupé a kabriolety, sportovnější karosářské varianty nového modelu však byly při změně nomenklatury zařazeny do řady 2. Série 1 se aktuálně vyrábí coby třídveřový hatchback v závodě v Řezně, praktičtější provedení se dvěma páry bočních dveří vzniká nejen tam, ale i v Lipsku.
Kupující mají dnes na výběr ze zážehových tříválců 1,5 l (nejslabší dává 80 kW), čtyřválců 1,6 a 2,0 l, případně špičkového třílitrového řadového šestiválce TwinPower Turbo. Ostrá M135i poskytuje 240 kW. Turbodiesely zastupují dvoulitry v různých výkonových verzích, novinkou je však tříválcová patnáctistovka, která nahradila dřívější čtyřválce 1,6 l. Nejúspornější jí poháněná 116d Efficient Dynamics Edition s výkonem 85 kW spálí na 100 km jízdy jen 3,4 l nafty, pochopitelně dle současných evropských norem. Udávané osmilitrové spotřeby u nejvýkonnějšího benzinového šestiválce s 240 kW ovšem dosáhnete jen stěží.
Řada 1 má pořád ještě pro tuto kategorii atypický zadní pohon na rozdíl od nových MPV série 2, modely 118d, 120d a M135i jsou alternativně k mání i jako čtyřkolky xDrive. Design typů F20 a F21 se od předchozích E81, 2, 7 a 8 ani po faceliftu příliš neliší, základní silueta s protáhlou kapotou zůstala, jen přední a zadní část byla značně modifikována. Podle někoho ale eleganci předchůdce postrádá. Na jízdních vlastnostech, technice i prvotřídní kvalitě si však zakládá stále. V současné nabídce příplatků najdeme třeba diodová světla, radarový tempomat a spoustu jízdních asistentů včetně parkovacího. Nechybí ani propojení s mobilním telefonem, balíček ConnectedDrive včetně on-line služeb, nouzové volání a taktéž příplatková navigace Professional
Jubilejním dvoumiliontým exemplářem (počítá se od zahájení produkce první generace) se stal pětidveřový hatchback v modré metalíze Estoril Blue. Verze 120i s balíčkem M Sport sjela z linky právě v Řezně 5. března a chystá se na dlouhou cestu až do Japonska, objednal si ji tamní klient.